J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
J-20 HMD és külön berakom a j-11 topicba amit a j-16nál használnak mivel úgy tűnik hogy két fajta van
Ff6PWJ-XwAIN4Ab
Ff6PYvKWYAAnnqH
Interesting tidbit: When talking about the oxygen mask, they specifically mentioned the addition of an "suffocation-prevention valve" which is the small black cylinder below the mic connector. They claimed that to be a unique invention not seen elsewhere.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 320
17 449
113
@Allesmor Obranna
A fenti posztnál, a legelső, WS-10C képnél szerinted mik lehetnek azok apró kis elemek, amik lenyílnak a belső gyűrűből? Úgy néz ki, a grívitáció nyitja őket, gondolom, amikor a hajtómű üzemel, mechanikusan, vagy az égésgáz működteti őket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
@Allesmor Obranna
A fenti posztnál, a legelső, WS-10C képnél szerinted mik lehetnek azok apró kis elemek, amik lenyílnak a belső gyűrűből? Úgy néz ki, a grívitáció nyitja őket, gondolom, amikor a hajtómű üzemel, mechanikusan, vagy az égésgáz működteti őket.
Ugyanaz, mint a D-30F6-osnál.
85e7e29e66e2cd263491ec9f4d6d95ba.jpg

Ha teljesen nyitva van a belső Laval profil a legnagyobb keresztmetszetre, mert mondjuk légi alapjáraton van lehúzva a hajtómű, akkor maximálisra kinyilt kilépő keresztmetszeten pont kitakarja a merev profilú ejektor légáramának útját, ami a törzshátsórész burkolatán belül, de a hajtómű forszázskamrája körül áramolva érkezik be a fúvócsőbe. Ha nagyobb sebességen a szívócsatornában összetorlódó légáram nagy nyomással megérkezik ide, de a pilóta leveszi a gázt, ami következtében nyílni kezd a Laval profil, akkor az itt körkörösen összetorlódott légáram a merev ejektor profilt le tudná szakítani. Ez a jelenség az egyik MiG-31-es prototípussal annak idején meg is történt, mert azon még nem voltak ilyen befele nyíló bypass szelepek és a külső profil is mozgó volt még:

web.jpg

web.jpg

Ebből lett ez:

1567573866131094980.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !
Another quick question - Is China still building J-10Cs right now?

If so, is the production still being done on a mass scale, or slowed down in order to wait for newer J-10 variants or entirely newer model (i.e. J-31) to come online?

CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 639
14 618
113
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !


CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).

Hallod ezt @Oroszország?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 690
113
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !


CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).

Ugyanaz a mix, mint amit az USAF alakított ki.
  • J-11 és J-10 az F-15/F-16 analógiára
  • J-16 (elvileg van már vagy 300) az F-15E/EX megfelelője (J-16D meg a Growlernek)
  • J-20 és a J-35 meg első vonalnak F-22/35 mintára.
  • H-20 ott a B-21 -ellenében.
  • És persze a 6.th gen is full ugyanaz a koncepció... (utóbbi kettő terv, de esetükben érezhető a hasonlóság, hiszen ugyanarra a hadszintérre készülnek)
A gyártás valszeg ennek megfelelően van szabályozva + náluk ott a tény, hogy alig exportálnak, szinte minden hazai piacra megy, így a légierő átfegyverzését szélsebesen végezhetik. Eszerint a 5.th gen típusok terén a lemaradást fontosabbnak ítélték, mint a combos 4.th gen mennyiség legyártását. Ők is elemzik a konfliktusokat serényen...