J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
Twitter post from a credible source predicting annual J-20 production for FY2023 to be >100 airframes
 
  • Hűha
Reactions: enzo

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Azt hogy évente már 100 db tájt gyárthatják , ami kemény
Vagyis ha az eddig legyártott és szolgálatba állított mennyiséget figyelembe vesszük (olyan 100-200 db), akkor már jövőre is erős légifölényt élveznek a Csendes nyugati részén. Figyelembe véve, hogy van összesen 140 combat coded F-22 (melyek máshová is kellenek a bolygón), úgy ez mindenképpen áll - tekintve, hogy az F-35 más kategória (nem légifölény gép).

És itt ütközik ki az a rettenetesen elbaltázott koncepcióváltogatás, amit az USA hadereje a HH után leművelt. Az F-22 750 darabos megrendelését nemcsak elvágták, hanem az egész légifölény kérdését levették az asztalról, azzal, hogy az orosz romhalmaz, a kínai meg lovaskocsit gyárt csak. Persze a légierő ágált ez ellen, de helyette ment az F-35 féle mindent egybe vonal olyanok ellen, akiknek kb alig van valamilye visszalőni. A két ellenfél pedig elkezdett nehéz, 2 hajtóműves légifölénygépet reszelgetni.
Eredmény? Az USA e pillanatban gyárt egy F-16 vonalat képviselő egy hajtóműves, könnyű vadászbombázót, míg a kínai egy 2 hajtóműves légifölény nehézvadászt (a Szu-57 nem játszik, van 10 darab). Ezek amik gyártásban vannak, ezekkel lehet mit kezdeni, ha kitör valami haddelhad.

Nem csoda az USAF veri az asztelt az NGAD PCA komponenséért - légifölényt tetszik vagy sem, az F-35 problémásabban vív ki, egyszerűen más a célfeladata. Légifölény gépük pedig nem sok van, nem gyártanak, míg a kinai meg ontja kifelé. Na így lehet szépan lassan elvesztíteni a globális légi dominanciát (mert a 6.th gen mire jön, ott már fej-fej mellett megy majd a rendszerbe állítás, nem lesz gap).

BTW F-15EX J-20 mellett labdába sem rúg, bár imádom, ahogy próbálják fényezni, hogy a kínai vasnak esélye sincs ellene, mert vagy 3x annyi AA rakétát visz... :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Fs9O9o6WAAApqi-


Szóval akkor ez lenne a WS-15-ös?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A fúvócső rejtése, mint az YF-23-on, nem cél? Vagy nem jó a nyereség-veszteség arány?
Egyébként az F-22-es kialakítása jobb lehet valamiben, mint ezek a "csupasz" látható gsf-ek?
Mivel a fotón szereplő gép még a korai festésmintával rendelkezik, sanszos, hogy a jobboldali fúvócső csak a WS-15-ös egy korai prototípusa, amin jóformán nincs még megoldva se az RCS, se az IR védelem.
A baloldali WS-10C is különb árnyékolással bír, hiszen azon legalább már kompozit áramvonalazó lamellák és belső hűtő levegőáramú kombinált ejektoros-Laval fúvócső van. A Rafale M88-asa hasonló, csak az nem Laval-profilos, csak egyszerű ejektoros kialakítású.

Ahhoz, hogy a P&W F135-öséhez hasonló színvonalú RCS és IR árnyékolást valósítsanak meg, szükséges a cakkos élű körkörös hűtőlevegő kör, ami kívülről hűti a kompozit lamellákat, az ejektoros hűtőlevegőáram a Mach-kritikus keresztmetszetnél a Laval fúvócsövön (itt a képen a világos kerámia lapok és a forszázskamra határán lép be a hajtómű fúvócsöve és a törzsborítás közé bevezetett hűtőlevegő) és a radarblokker lángstabilizátorok az utánégetőben:

FE5FD_pWQAcs_t3


Vagy egy olyan 2D TVC fúvócső, mint amilyen az F119-eseken van.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
huitong has updated his site with this image allegedly showing J-20A cn. CB10220 and as such the 220th J-20 built so far. However I find the location of the cn. a bit unique since so far I remember the cn. on the canopy, IFR-probe and landing gear doors only.

220-dik j-20

Az év végére pedig elérik az éves 100 db gyártást