A probléma a saját igényes tervezéssel ugrott az export jelentős része. A két legnagyobb vevő esetén (Kína, India) A Gripen labdába nem rúg a mérete és kapacitása miatt.
--- Mint írtam, és ez svéd forrás, hogy hazai igények szerint lett fejlesztve a Gripen, másodlagosan export megrendelésekre is hajazva. Nem kína és india a célközönség, bár oda is pályázott a SAAB. Ausztráliába is még a C/D-vel de ahogy írta Molni is kijött, hogy ugyan három pótossal jó volt a hatótávolság, csak éppen nem maradt a fegyverzetnek hely. Az E-nek azért már jóval nagyobb a variációs lehetősége. A kisebb - közepes országoknak, viszont teljesen megfelelő ez a méret, és éppen ezért nem vesznek néhány bazi nagy tengeri határral rendelkező gazdag ország, vagy orosz relációs ország kivételével F-15/szuhoj 30-35-öt..
-- A Gripen C-k nagyon komolyan elmaradnak a mostani szolgálatban álló eurokacsáktól. -- Nem nagyon kisebb a méret, fegyverzet full azonos lehetne. A RCS-t nem fogjuk megoldani, de az új Gripen PS05 változat amely 2018-tl rendelhető, komoly képességnövekedés érhető el. Ennél a mechanikus Captor sem tudhat nagyságrendekkel többet. A Rafik PESA-ja már más tészta, ott a Mica rakéták a gyenge pont.
- és nem írtunk az E-ről.. és AESA lokátoráról.. ezt viszont inkább a EF Batch3+AESA és a Rafi+AESA-vel lehetne összevetni (mindhárom gép hordozhatja a METEOR-t, csak a Rafi lokátora korlátozással vezérelheti..
Mindhárom gépben van integrált ellentevékenység rendszer rafi-ef-griff C viszont és ráadásul nagyon modernek is, az Griff E-nél viszont még ezeknél valószínűleg modernebb lesz, erre gyúrtak a svédek. Sok info nincs róla,
RCS - ezt nem tudjuk megoldani, de Rafale, EF, GripenC. valószínüleg helyes sorrend, de az E-nél már nem biztos, ott valószínűleg megelőzi az EF-et, legalábbis bár az elsőre nézve az alakja a gépnek nem sokat változott, de tüzetesebben vizsgálva, már akkora a különbség, mint a Hornet és Superhornet között..
Az biztos, hogy a METEOR mindegyik gépnek jócskán növeli a radarkeresztmetszetét, és igen az EF-nél a kicsit süllyesztett törzsben lévő pontokra függesztve valszínűleg a kisebb az RCS növekedés, mint a szárny alatti pilonos megoldással. A Griff E-nél a törzs alatti függesztésnél nincs ilyen előny.