T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Figyelgetem ezt az új gépet. Látom felkerült két új áramlásterelő felület a canardok mögé, ez a Gripen világban új.
Kiváncsian várom a nagy állásszögű eredményeket az új törzs alsórészt illetően, erről a Gripen NG-vel kapcsolatban se jött semmi infó.
Kiváncsi vagyok miért lekerekített a belépőéle az új szárny-törzs átmenetnek, miképp viselkedik ez hangsebesség felett?
Elvben a lefelé hasasodó szárny alsórész viselkedhet emelőtestként, ami javíthatja a gép felhajtóerő/tömeg arányát.
Azonban a tolóerő/légellenállás arány az újabb hajtómű ellenére is romolhat. Nem tudom.
Nagyon kiváncsi vagyok.
Ha a tótok és Horvátország is Gripenes lesz, lehet, hogy megérné fejleszteni itthon a hátteret mélyebb karbantartásokhoz, de ha lesz is ilyesmi, úgy hiszem Csehország sokkal előbb és felkészültebben csapna le rá.A horvátoknál már csak az a kérdés hogy KAI FA-50 vagy JAS-39 C/D Gripen. A használt izraeli F-16 és a Rafale már nincs versenyben.
http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrva...icki-f-16-kupujemo-gripene-ili-fa-50/5445143/
Azért a nem túl jó szomszédban lévő 10 db MIG-29-est nem érdemes elfelejteni - az esetleges kalandor álmokat jobban fékezné egy falkányi Gripen.Vagy még a horvátok is! Amúgy ha irak ilyen "fillérekért" vette a koreai műszert akkor a horvátok is jobban járnának!
Azért a nem túl jó szomszédban lévő 10 db MIG-29-est nem érdemes elfelejteni - az esetleges kalandor álmokat jobban fékezné egy falkányi Gripen.
Ájjj, itt vajon mi történhetett? Nagyon belefúródott a földbe lendületből, kíváncsi vagyok mit mondanak majd, mit derített ki a vizsgálat. R.I.P.Egy thaiföldi Gripen csúnyán lezuhant a helyi gyermeknapi bemutatón. A pilóta nem élte túl... R.I.P
Amit én kiveszek a videóból, az vagy irányítási hiba, vagy a pilóta rosszulléte. Hajtómű megy, tolóerő megvan, ellenbenegyenletes pályán megy a földbe. Nincs kormányzás.Furcsa. Nekem úgy tűnik, mintha egy tengelyben történő áthúzásnál az egyszerű vezetett orsóból valamiért egy leborítás lett. Félorsó, majd félbukfenc, aminek az alja a föld lett. Mindezt nagysebességgel és úgy, hogy a félbukfencnek is csak a felső negyedét adta ki a magasság. Ez így nagyon különös, mivel a Gripen pont, hogy nem egy Szu-27-es. A jó nagy Szuhoj nem digitális FbW változatainál és külösen az UB, vagy UB-alapú variánsoknál van egy hajlam, ami az óvatlanul palástra sikeredett orsónál ejti át a gépet. Radomban, 2009-ben, a belorusz Szu-27UBM a háton áthúzás orrnyomott helyzetéből egyből egy háromnegyed orsóval és az abból indított húzással akart fordulni, de a 27-es jellegzetes túlpörgési hajlama miatt a belehúzás nem késből, vízszintesen, hanem újra háton és sajnos a föld felé indult. Ott voltam, láttam. Ott se volt magasság, mert bár kiforgatták talpra, de átestek, nagyon megmerültek és jött a föld.
A Gripen nagyon nem ilyen. Amit látunk, az annyi, hogy áthúzásból indul egy orsó, de a felénél, háton van egy belehúzás. Amit nem látunk, az az ezt megelőző manőver és természetesen a kotta, amiből a pilóta repülte a programot. Mert mi ugyan egy áthúzást látunk ezen az egy video részleten, de mi van, ha amúgy egy húzott, nagy terhelésű vízszintes orsókoszorút repült, 90 (vagy akár csak 180) fokonkénti orsóval. Nem ritka manőver, Vári Gyula is, meg a francia Rafale demo is tartalmazza. 360 fokos húzott forduló, amibe 90 fokonként belecsavarnak egy orsót. Látványos is és negyed fordulatonként leesik a terhelés. De figyelni is kell, mert vezetett orsóhoz előbb a húzott botot ki kell engedni, amitől nyúlik az ív, aminek a légtérben helyet kell adni, miközben mindezt egy nagy túlterhelésű húzott fordulóban, földközelben adja elő az ember. Tehát elkezd egy húzott fordulót 5-6 g-vel, negyedénél bot kiengd, vezetett orsó, majd újra húzás, közben a térbeli orientációra oda kell figyelni, ahogy arra is, hogy az orsó kezdete és vége is késben van, nem talpon és nem háton. Aki a fordulóban g-loc-ot (g-induced liss of consciousness) kap, az csinálhat nem megfelelő irányba indított belehúzást. Csak spekulálok.
Bocs, de szerintem nem volt leborítás...Annyiból mindenkép van manőverezés, hogy a gép megkezd egy leborítást. A mögöttes ok nem világos.