JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Gripen C (NG) szimulátor...a végén egy 600 m-es leszállással.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Gurulópróbán az új Gripen E prototípus, egyelőre az IRST nélkül:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Furcsa ez a futómű, az egykerekes orrfutóról tudtam, de így "élőben" egészen furcsán hat, csakúgy, mint az új, egyenes futószárú, nagyobb kerekű főfutók, az új áramvonalazó lemezzel. Ez a gép a magasabb tartásával és a sok "dudorral" inkább egy szteroidon nevelt, ám mégis kecseskedő valaminek hat.
Ettől még lehet kiváló gép.
Ahogy látom, mára már biztossá vált, hogy nem lett nagyobb gép, nem örökölte a kétülésesek törzshosszát és nagyobb fesztávot se kapott.
 
Figyelgetem ezt az új gépet. Látom felkerült két új áramlásterelő felület a canardok mögé, ez a Gripen világban új.
Kiváncsian várom a nagy állásszögű eredményeket az új törzs alsórészt illetően, erről a Gripen NG-vel kapcsolatban se jött semmi infó.
Kiváncsi vagyok miért lekerekített a belépőéle az új szárny-törzs átmenetnek, miképp viselkedik ez hangsebesség felett?
Elvben a lefelé hasasodó szárny alsórész viselkedhet emelőtestként, ami javíthatja a gép felhajtóerő/tömeg arányát.
Azonban a tolóerő/légellenállás arány az újabb hajtómű ellenére is romolhat. Nem tudom.
Nagyon kiváncsi vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz
Figyelgetem ezt az új gépet. Látom felkerült két új áramlásterelő felület a canardok mögé, ez a Gripen világban új.
Kiváncsian várom a nagy állásszögű eredményeket az új törzs alsórészt illetően, erről a Gripen NG-vel kapcsolatban se jött semmi infó.
Kiváncsi vagyok miért lekerekített a belépőéle az új szárny-törzs átmenetnek, miképp viselkedik ez hangsebesség felett?
Elvben a lefelé hasasodó szárny alsórész viselkedhet emelőtestként, ami javíthatja a gép felhajtóerő/tömeg arányát.
Azonban a tolóerő/légellenállás arány az újabb hajtómű ellenére is romolhat. Nem tudom.
Nagyon kiváncsi vagyok.

Állj, az az áramlásterelő lap nem új, ott van minden régi gépen.
Bocsánat.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ának_földi_gurulópróbái_-_videó_a_svéd_gépről


"Orosz Légierő Szu-35 Flanker és PAK-FA vadászbombázói is dominanciára törekszenek, nem beszélve a földi telepítésű S-400-as föld-levegő rakétarendszerekről.

Ilyen fokú fenyegetettségre készítették fel a Saabnál az együléses Gripen E vadászbombázót"

A szu-35 gép egy potens gép lesz ha megkapja új fegyverzetét ez tény .A végleges pakfa ellen vicces mivel olyan mint ha f-22 ellen harcolna .Mert jó páran kiakadnának itt főleg az usa fanok ha azt írnák hogy f-22 ellen tervezik.

De hát ha valakinek nincs 5 gen gépe és a közeljövőben sem az valami szöveget bedob hogy :Hát a mi 4 gen gépünk bizony az 5 gen géppel is felveszi a harcot!

Az oroszok is dobálóztak hasonlóval még évekkel ezelőtt.
 
A horvátoknál már csak az a kérdés hogy KAI FA-50 vagy JAS-39 C/D Gripen. A használt izraeli F-16 és a Rafale már nincs versenyben.

http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrva...icki-f-16-kupujemo-gripene-ili-fa-50/5445143/
Ha a tótok és Horvátország is Gripenes lesz, lehet, hogy megérné fejleszteni itthon a hátteret mélyebb karbantartásokhoz, de ha lesz is ilyesmi, úgy hiszem Csehország sokkal előbb és felkészültebben csapna le rá.
 
Vagy még a horvátok is! Amúgy ha irak ilyen "fillérekért" vette a koreai műszert akkor a horvátok is jobban járnának!
 
Egy thaiföldi Gripen csúnyán lezuhant a helyi gyermeknapi bemutatón. A pilóta nem élte túl... R.I.P
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy thaiföldi Gripen csúnyán lezuhant a helyi gyermeknapi bemutatón. A pilóta nem élte túl... R.I.P
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ájjj, itt vajon mi történhetett? Nagyon belefúródott a földbe lendületből, kíváncsi vagyok mit mondanak majd, mit derített ki a vizsgálat. R.I.P.
 
Furcsa. Nekem úgy tűnik, mintha egy tengelyben történő áthúzásnál az egyszerű vezetett orsóból valamiért egy leborítás lett. Félorsó, majd félbukfenc, aminek az alja a föld lett. Mindezt nagysebességgel és úgy, hogy a félbukfencnek is csak a felső negyedét adta ki a magasság. Ez így nagyon különös, mivel a Gripen pont, hogy nem egy Szu-27-es. A jó nagy Szuhoj nem digitális FbW változatainál és külösen az UB, vagy UB-alapú variánsoknál van egy hajlam, ami az óvatlanul palástra sikeredett orsónál ejti át a gépet. Radomban, 2009-ben, a belorusz Szu-27UBM a háton áthúzás orrnyomott helyzetéből egyből egy háromnegyed orsóval és az abból indított húzással akart fordulni, de a 27-es jellegzetes túlpörgési hajlama miatt a belehúzás nem késből, vízszintesen, hanem újra háton és sajnos a föld felé indult. Ott voltam, láttam. Ott se volt magasság, mert bár kiforgatták talpra, de átestek, nagyon megmerültek és jött a föld.

A Gripen nagyon nem ilyen. Amit látunk, az annyi, hogy áthúzásból indul egy orsó, de a felénél, háton van egy belehúzás. Amit nem látunk, az az ezt megelőző manőver és természetesen a kotta, amiből a pilóta repülte a programot. Mert mi ugyan egy áthúzást látunk ezen az egy video részleten, de mi van, ha amúgy egy húzott, nagy terhelésű vízszintes orsókoszorút repült, 90 (vagy akár csak 180) fokonkénti orsóval. Nem ritka manőver, Vári Gyula is, meg a francia Rafale demo is tartalmazza. 360 fokos húzott forduló, amibe 90 fokonként belecsavarnak egy orsót. Látványos is és negyed fordulatonként leesik a terhelés. De figyelni is kell, mert vezetett orsóhoz előbb a húzott botot ki kell engedni, amitől nyúlik az ív, aminek a légtérben helyet kell adni, miközben mindezt egy nagy túlterhelésű húzott fordulóban, földközelben adja elő az ember. Tehát elkezd egy húzott fordulót 5-6 g-vel, negyedénél bot kiengd, vezetett orsó, majd újra húzás, közben a térbeli orientációra oda kell figyelni, ahogy arra is, hogy az orsó kezdete és vége is késben van, nem talpon és nem háton. Aki a fordulóban g-loc-ot (g-induced liss of consciousness) kap, az csinálhat nem megfelelő irányba indított belehúzást. Csak spekulálok.
 
Furcsa. Nekem úgy tűnik, mintha egy tengelyben történő áthúzásnál az egyszerű vezetett orsóból valamiért egy leborítás lett. Félorsó, majd félbukfenc, aminek az alja a föld lett. Mindezt nagysebességgel és úgy, hogy a félbukfencnek is csak a felső negyedét adta ki a magasság. Ez így nagyon különös, mivel a Gripen pont, hogy nem egy Szu-27-es. A jó nagy Szuhoj nem digitális FbW változatainál és külösen az UB, vagy UB-alapú variánsoknál van egy hajlam, ami az óvatlanul palástra sikeredett orsónál ejti át a gépet. Radomban, 2009-ben, a belorusz Szu-27UBM a háton áthúzás orrnyomott helyzetéből egyből egy háromnegyed orsóval és az abból indított húzással akart fordulni, de a 27-es jellegzetes túlpörgési hajlama miatt a belehúzás nem késből, vízszintesen, hanem újra háton és sajnos a föld felé indult. Ott voltam, láttam. Ott se volt magasság, mert bár kiforgatták talpra, de átestek, nagyon megmerültek és jött a föld.

A Gripen nagyon nem ilyen. Amit látunk, az annyi, hogy áthúzásból indul egy orsó, de a felénél, háton van egy belehúzás. Amit nem látunk, az az ezt megelőző manőver és természetesen a kotta, amiből a pilóta repülte a programot. Mert mi ugyan egy áthúzást látunk ezen az egy video részleten, de mi van, ha amúgy egy húzott, nagy terhelésű vízszintes orsókoszorút repült, 90 (vagy akár csak 180) fokonkénti orsóval. Nem ritka manőver, Vári Gyula is, meg a francia Rafale demo is tartalmazza. 360 fokos húzott forduló, amibe 90 fokonként belecsavarnak egy orsót. Látványos is és negyed fordulatonként leesik a terhelés. De figyelni is kell, mert vezetett orsóhoz előbb a húzott botot ki kell engedni, amitől nyúlik az ív, aminek a légtérben helyet kell adni, miközben mindezt egy nagy túlterhelésű húzott fordulóban, földközelben adja elő az ember. Tehát elkezd egy húzott fordulót 5-6 g-vel, negyedénél bot kiengd, vezetett orsó, majd újra húzás, közben a térbeli orientációra oda kell figyelni, ahogy arra is, hogy az orsó kezdete és vége is késben van, nem talpon és nem háton. Aki a fordulóban g-loc-ot (g-induced liss of consciousness) kap, az csinálhat nem megfelelő irányba indított belehúzást. Csak spekulálok.
Amit én kiveszek a videóból, az vagy irányítási hiba, vagy a pilóta rosszulléte. Hajtómű megy, tolóerő megvan, ellenbenegyenletes pályán megy a földbe. Nincs kormányzás.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Annyiból mindenkép van manőverezés, hogy a gép megkezd egy leborítást. A mögöttes ok nem világos.
Bocs, de szerintem nem volt leborítás...
Elkezdett egy vezetett orsót de benne maradt a húzás a botban és így palástorsó lett belőle, aminek az alja beleért a földbe.
Abban egyet értünk hogy a mögöttes ok nem világos...
Az biztos hogy a nagyon tapasztaltak is követnek el hibát. Múltkor az F-18-as pilótája leborításnál elfelejtette levenni az utánégetőt...