JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Amúgy a Gripenekrol, mint preferált opciók egyikérol, az ukrán védelmi miniszter is beszélt:

Saab JAS 39 Gripen opcióként az ukrán légierő számára: milyen gépről van szó?​

https://root--nation-com.translate....tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

oc7kapqww_q.jpg.webp
 
A dél - afrikai Gripen üzemeltetés csődje.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: endre and migfun
A dél - afrikai Gripen üzemeltetés csődje.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha valakinek nem jelenik meg semmi, ez van a linkben...

SAAF GRIPENS – KICKING THE CAN DOWN THE ROAD

By the time this issue is published the South African Air Force (SAAF) will have been without an air combat capability for more than a year. Its fleet of Gripens, the sole fighter aircraft in operation with the service, have been grounded since mid-August 2021 when budget cuts and disagreements over contract terms resulted in the support contracts with Saab and GKN being allowed to lapse. Without support contracts in place, or adequately certified workarounds, the SAAF’s Military Airworthiness Board cannot issue or renew approvals for flight...

 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre
valami közmondásokat írnak?
Aki nem találná a cikk linkjét
több mint érdekes. Egyértelmű, hogy a helyi politikusok nem rendelkeznek alapvető ismeretekkel az ország gazdasági vezetésére. Igy került a haderejük is a béke segge alá. Nem a Gripen az egyedüli áldozat, más típusok is, (pld. Rooivalk) de hadiiparuk is komoly károkat szenvedett
 
Aki nem találná a cikk linkjét
több mint érdekes. Egyértelmű, hogy a helyi politikusok nem rendelkeznek alapvető ismeretekkel az ország gazdasági vezetésére. Igy került a haderejük is a béke segge alá. Nem a Gripen az egyedüli áldozat, más típusok is, (pld. Rooivalk) de hadiiparuk is komoly károkat szenvedett
Hát csak idő kérdése volt a dolog sajnos..
 
Aki nem találná a cikk linkjét
több mint érdekes. Egyértelmű, hogy a helyi politikusok nem rendelkeznek alapvető ismeretekkel az ország gazdasági vezetésére. Igy került a haderejük is a béke segge alá. Nem a Gripen az egyedüli áldozat, más típusok is, (pld. Rooivalk) de hadiiparuk is komoly károkat szenvedett
Igazából semmilyen ismeretekkel nem rendelkeznek, ami egy ország vezetéséhez kell, cserében nagyon jól tönkretettek egy valamilyen szinten prosperáló országot. Oké, Dél-Afrika nem volt a az emberi jogok élharcosa, hogy finoman fogalmazzak, de nehezen tudom azt elképzelni, hogy rosszabul éltek a feketék ezelőtt 30 éve mint most.
 
SAAB jövőbeli tervei


Saab's president and CEO, Micael Johansson, has told reporters of his ‘extreme frustration' at the lack of recent sales of the company's Gripen combat aircraft.

"Speaking to Janes and other defence media at the company's Stockholm headquarters on 26 August, Johansson conceded that the single-engined ‘Euro-canard' had struggled to meet the export expectations that his predecessors had laid out for the multirole fighter, saying that this was not a reflection on the quality of the aircraft, but was down to politics."
 
Saab's president and CEO, Micael Johansson, has told reporters of his ‘extreme frustration' at the lack of recent sales of the company's Gripen combat aircraft.

"Speaking to Janes and other defence media at the company's Stockholm headquarters on 26 August, Johansson conceded that the single-engined ‘Euro-canard' had struggled to meet the export expectations that his predecessors had laid out for the multirole fighter, saying that this was not a reflection on the quality of the aircraft, but was down to politics."
Azon is ki van akadva, hogy brit FCAS se nagyon halad illetve nem kapnak elég nagy szeletet a tortából.

A Gripen eladások nem mennek, az jó hír lehet a Honvédségnek: jobb feltételeket lehet kialkudni a második századhoz.
 
Azon is ki van akadva, hogy brit FCAS se nagyon halad illetve nem kapnak elég nagy szeletet a tortából.
Link?
Ugyanis a linkelt cikkben ilyen nem szerepel.

A Gripen eladások nem mennek, az jó hír lehet a Honvédségnek: jobb feltételeket lehet kialkudni a második századhoz.
Vagy nem. Ha egyszerűen csak E lesz eladó ezután, akkor szűkülnek az opciók - igaz, akkor az E még jobb konstrukcióbna érkezhet majd.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Link?
Ugyanis a linkelt cikkben ilyen nem szerepel.
We are on the margin of the Future Combat Air System programme with the UK, Italy and Japan, but our participation is not as intense as we thought at the beginning. We are not out of the programme but we are marginal in terms of spending, there has been a sort of hibernation for a while, looking at how UK, Italy and Japan will set up the programme.

Terminator beidézte a cikket tőlem...olvass vissza! :D

Vagy nem. Ha egyszerűen csak E lesz eladó ezután, akkor szűkülnek az opciók - igaz, akkor az E még jobb konstrukcióbna érkezhet majd.
A filippinóknál is használt, modernizált C-val házalnak - szóval abból is van még eladó.
Bármelyik modell lesz is a második század, az minenképp javítja az alku-pozinkat, hogy megszorulva érzik magukat...
A svéd, brazil Gripen-E beszerzéseken és T-7 programon kívül nem sok aktív rendelésük van repülők terén.
 
We are on the margin of the Future Combat Air System programme with the UK, Italy and Japan, but our participation is not as intense as we thought at the beginning. We are not out of the programme but we are marginal in terms of spending, there has been a sort of hibernation for a while, looking at how UK, Italy and Japan will set up the programme.

Terminator beidézte a cikket tőlem...olvass vissza! :D
Nekem ilyen nem jelenik meg.
Nálam ez egy rovid cikk, a vége "but was down to politics." Ahogyan @Terminator is idézte.

A filippinóknál is használt, modernizált C-val házalnak - szóval abból is van még eladó.
Bármelyik modell lesz is a második század, az minenképp javítja az alku-pozinkat, hogy megszorulva érzik magukat...
A svéd, brazil Gripen-E beszerzéseken és T-7 programon kívül nem sok aktív rendelésük van repülők terén.
Amikor muszáj hoznod az eredményt, akkor nem az olvasóval hazalsz, értsd meg. Kérdezz meg egy sales directort stb, ők elmagyarázzák, miért.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Azon is ki van akadva, hogy brit FCAS se nagyon halad illetve nem kapnak elég nagy szeletet a tortából.
Ezt szerintem félreértetted.
JELENLEG nem kapnak elég nagy szeletet a melóból. A japánok belépésével (nagy megrendelő, sok pénzzel) az ő saját igényeiket is figyelembe kell venni a koncepció véglegesítésében.
A Saabnak onnantól kezdenek beesni a fejlesztési melók, hogy végleges lesz a koncepció.
Ők a T7-hez a rendszertervezésben, valamint a gyors digitális modellezésben tudtak olyan pluszt hozzátenni, amivel piszok mód felgyorsították a folyamatot.
Szóval a program pénzügyi, technológiai szempontjából jót tett a japánok belépése, de az idő faktorban jelenleg nem segítenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Giskard

Brazília eredetileg 36 F-39E/F-et rendelt, de áprilisban ezt a számot 40-re emelték. Svédországgal ellentétben az ország a kétüléses F-39F-et vásárolja, és a változat fejlesztésében vezet. A prototípus építése jelenleg is zajlik Brazíliában. Svédország JAS 39E-igénye továbbra is 60, de várhatóan növekedni fog az ukrajnai orosz inváziót követően Európában megnövekedett feszültség fényében.

Ezek a feszültségek azt is eredményezték, hogy Svédország úgy döntött, hogy megtartja JAS 39C/D flottájának jelentős részét, amely jelenleg 92 repülőgépből áll, és amelyet eredetileg 2025/26-ban terveztek visszavonni. Jövőre várható a védelmi fehér könyv megjelenése, amely várhatóan további részletekkel jár majd, de – Carl-Johan Edström légierő vezérőrnagy szerint – a 40 és 60 közötti C/D állomány megtartása várhatóan kb. 2035. Annak érdekében, hogy a C/D relevanciáját addig megőrizze, jegyezte meg Edström, két vagy három nagyobb blokk frissítésre lenne szükség, amelyek valószínűleg magukban foglalnak egy AESA radart és új fegyvereket. Azt is megjegyezte, hogy a JAS 39D kétüléses repülőgépekre nem lesz szükség a JAS 39E flotta kiképzéséhez, a repülőgép-személyzet a haladó képzési programból közvetlenül a vadászgéphez halad. Svédország jelenleg az utóbbi lehetőségét vizsgálja,
 
Édes istenem...
Még véletlenül sincs köze ahhoz ugye, hogy az F-35A mellett minden 4. gen gép reménytelenül elavult, miközben a Gripen E majdnem ugyanannyiba kerül ugye?