Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nézem énDe. A régi gőzvontatókat nézd meg. Ez egy diesel.
Régieknek se megy lefele az orra.De. A régi gőzvontatókat nézd meg. Ez egy diesel.
Nézz kerekes dunai vontatókat...
Sajnos túl hülye vagyok ahhoz, hogy képeket tudjak beküldeni.
nekem ezek mennek csodaszámba, hogy ez így normálisIlyenre gondoltam...
mióta Aquarell kérdezte gondolkodom rajta, és nem tudom megindokolni az általaA monitoroknál a kis merülés (a Marosnál és a Leitha-nál kb. 1 méter, de későbbi I. vh-ban bevetett többi monitornál is 1,3 méter körül volt max.), tömegcsökkentés, alacsony magasság és nagyobb védelem (kis célfelületek a víz felett + közvetlen tűznél ferde páncélfelületek miatt + övpáncél nagyja is víz alatt = nagyobb védelem) követelménye volt az oka ennek a kialakításnak:
Horváth Csaba: A dunai monitorok múltja és alkalmazásuk mai lehetőségei
az nem indokolja, hogy a test is homorú legyen.Mindig az emberiség sorsdöntő kērdéseivel foglalkozok.
De ez már mind gyerek is feltűnt...
Most éppen a volt NDK-ból...
A kialakitàsnak talån valami köze lehet a vontatókötél elhelyezéséhez, gondolom.
Igen, én is ezen agyalok, hogy folyami hadihajónál okés, de a többi? A kis merülés követelménye a Dunán (és mellékágain, meg a többi folyón, ahova be tudtak menni a Dunáról a monitorok) és a tömegcsökkentés a civil hajóknál is adná magát. Nyilván itt teljesen más a hullámzás, mint a tengeren, és az is szempont lehet szerintem, hogy a víz ezekről a domború fedélzetekről azonnal és akadálytalanul lefolyik.mióta Aquarell kérdezte gondolkodom rajta, és nem tudom megindokolni az általa
reklamált homorú vontatóhajókat
Minden hajón szempont, mégsem így épülnek és elfolyik a víz. És akkor sem mind épült így, még a szintén magyar dunai vontatók közül sem. Meg a Dunán a méteres hullámzás sem jellemzőIgen, én is ezen agyalok, hogy folyami hadihajónál okés, de a többi? A kis merülés követelménye a Dunán (és mellékágain, meg a többi folyón, ahova be tudtak menni a Dunáról a monitorok) és a tömegcsökkentés a civil hajóknál is adná magát. Nyilván itt teljesen más a hullámzás, mint a tengeren, és az is szempont lehet szerintem, hogy a víz ezekről a domború fedélzetekről azonnal és akadálytalanul lefolyik.
Szerintem, de pont, hogy számít még ez is, a tömeg miatt.Minden hajón szempont, mégsem így épülnek és elfolyik a víz. És akkor sem mind épült így, még a szintén magyar dunai vontatók közül sem. Meg a Dunán a méteres hullámzás sem jellemző
Mennyi lehet? 20-30 centi lejtés nem hiszem, hogy merülésileg oszt v szoroz
Az nem lehet, hogy valami módon ezekhez a lánchajókhoz kapcsolódik a dolog?:mióta Aquarell kérdezte gondolkodom rajta, és nem tudom megindokolni az általa
reklamált homorú vontatóhajókat
Lánchajózás (A Pallas nagy lexikona)Az nem lehet, hogy valami módon ezekhez a lánchajókhoz kapcsolódik a dolog?:
Kisérteties a hasonlóság a formát illetően.
a vaskapus kábeles mondjuk már jobban tetszik magyarázatnakLánchajózás (A Pallas nagy lexikona)
Simán kapcsolódhat ehhez is, ugyanakkor a @SirHiggins által a #155 sz. posztban behivatkozott képen lévő hajó a Vaskapu, ami egy speckó, de hasonló feladatra épült:
A Vaskapu vontatóhajója: mindennel elbírt az árral szemben is!
"Mi volt a feladat? Mit kellett leküzdeni? Nos, erre van összehasonlító adatunk: miközben a Budapest-Vác útvonalon egy 650 tonnás uszály 1 km/h-ás sebességgel történő vontatásához 500 kilogramm vonóerő kellett, ugyanezen uszály azonos sebességgel történő mozgatásához a Vaskapu csatornán 6.500 kilogramm vonóerőre volt szükség!
A Vaskapu vontatórendszer a következő elven működött: a vontatóhajón elhelyezett és gőzgéppel hajtott dobra, a vontatószakasz hosszának megfelelő drótkötél volt feltekercselve. A kötél egyik vége a csatorna felett a mederben volt lehorgonyozva, a másik vége pedig a dobra szilárdan felerősítve; ha a gőzgép a dobot forgatja, ez a kötél fel vagy legombolyításának mértéke szerint a kötélhajót, valamint az ehhez kötött uszályhajókat felvontatta, vagy pedig a leeresztette."
Szerintem minden ilyen hajóban közös, akár dunai, akár nyugati, hogy lapos a feneke, tehát sekély vízben járásra építették, de szempont volt, hogy sekély vízben is jól manőverezhessen, stabil legyen, ne borulhasson fel.
Ezen túl fontos volt a túlélőképesség a hadihajóknál és egyes civileknél is: nagy szilárdság belső merevítőkkel, vízálló oldalszekrények, kettős fenék, nagy szilárdságú fémek alkalmazása stb.,
ez itt pl. a Vaskapu a fenti cikkből:
USS Winnebago:
Mindezek után viszont csak felfelé lehetett terjeszkedni, akár a gépészet, akár az emberek, akár a fedélzeti fegyverzet és lőszer elhelyezése volt a feladat.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..