K.u.K Kriegsmarine - A Monarchia hadihajói

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 294
26 265
113
De. A régi gőzvontatókat nézd meg. Ez egy diesel.
Nézem én
1895-steam-tug-31m-power-9307903-970573300-0-041120241924-1.jpg
images
WDC5SyzQDwcYEzRTtCWHRTKsI7uprV1lep2wJJFN6qFTN2ltHkiC_0BoigxDau6ouqrRnUiae5fA5eYWRFUmZFMx0d7BFcY
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
De. A régi gőzvontatókat nézd meg. Ez egy diesel.
Régieknek se megy lefele az orra.
Lajta egy monitor.Ráadásul folyami monitor.A minnél kisebb célfelület miatt a lehető legalacsonyabbra tervezték a fedélzetet.Azért magsabb középen,mert kell a hely a gépeknek.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 096
113
Nézz kerekes dunai vontatókat...
Sajnos túl hülye vagyok ahhoz, hogy képeket tudjak beküldeni. :(
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 096
113
Igen. Ilyenkor nem árt arra gondolni, hogy a kiszoritott viz súlya a felhajtóerő,akkor is, ha félig viz alatt van a hajótest. Elég azonban egy nagyobb hullám és blubblub a hajónak..
 

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
977
3 617
93
A monitoroknál a kis merülés (a Marosnál és a Leitha-nál kb. 1 méter, de későbbi I. vh-ban bevetett többi monitornál is 1,3 méter körül volt max.), tömegcsökkentés, alacsony magasság és nagyobb védelem (kis célfelületek a víz felett + közvetlen tűznél ferde páncélfelületek miatt + övpáncél nagyja is víz alatt = nagyobb védelem) követelménye volt az oka ennek a kialakításnak:
Clipboard01.jpg

Horváth Csaba: A dunai monitorok múltja és alkalmazásuk mai lehetőségei