Kalina osztály / Project 777A (Oroszország)

Ha jól gondolom akkor a Kalina-osztály, egy AIP -el tovább tuningolt Lada (Kilo)-osztályú egység. Míg a Lada-osztály, az nem más, mint egy továbbfejlesztett Kilo.
 
Nem kekeckedés, csak a pontosság kedvéért, de az AIP-ként használt Stirling motor (Kockums) a külső égésű motorok közé tartozik.
 
attachment.php
 
A Rubin tervezoiroda már elkészult a Kalina projekttel, de az orosz haditengerészet még nem hagyta jóvá. Kb kéte hete egészségugyi okok miatt lemondott CSIRKOV admirális , így most más fog donteni mindenrol.
 
Lada Kalina, mintha lett volna már egy ilyen járgány csak az szárazföldi volt.
De örülök, hogy végre nekik is össze jön az AIP.
 
Boki!
Emlékszel, mikor volt egy szösszenet köztünk, hogy az északi régiókból bármilyen osztályú tengó bármikor eljuthat a Volgán a Fekete-tengerre? Pedig Nyizsníj Novgorod igencsak nem "tengeri hajóépítő" üzemeknek ad otthont!
Csak sólya kérdése az egész a Volga parton mindenütt!
Tudod, a hetvenes években még nem volt internet, pedig a tudásomat valahol abban az időben ott szereztem!
 
Boki!
Emlékszel, mikor volt egy szösszenet köztünk, hogy az északi régiókból bármilyen osztályú tengó bármikor eljuthat a Volgán a Fekete-tengerre? Pedig Nyizsníj Novgorod igencsak nem "tengeri hajóépítő" üzemeknek ad otthont!
Csak sólya kérdése az egész a Volga parton mindenütt!
Tudod, a hetvenes években még nem volt internet, pedig a tudásomat valahol abban az időben ott szereztem!

Emlékszem .... csak pont nem én voltam aki azt állította, hogy nem lehet eljuttatni a Volgán a Fekete-tengerre.:) Még írtam is, hogy Nyizsnij Novgorodban építettek DE és nukleáris meghajtásu TA-t .
 
Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
 
Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.
 
<blockquote rel="notaricon">Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.

</blockquote>

Volga-Don Class Ships:

nordenshipdesign.com/icerik.php?id=44&ustid=20

Igaz, hogy globalsecurity de mindenben nem tévedhetnek :))

globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm

Lenin zsilip:
2286670-the-vessel-passes-through-the-first-sluice-of-the-volga-don-channel.jpg


Nem tűnik valami combosnak. Nem hiszem, hogy a nagy konténerszállítók itt átgyűrnék magukat.

Az egész csatornára mindenhol max5000 tonna körüli adatot adnak meg.


Te viszont remekül tudsz oroszul, lehet, hogy találsz autentikusabb forrást, esetleg más adattal.
 
notaricon!
Boki tud oroszul, én nem annyira!
De, elolvastam a : globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm hivatkozásod.
Talán, egyszer majd kiderül, hogy melyikünk állítása az igaz!
 
A "bármilyen" osztály erős túlzás, de Nyizsnij Novgorodban gyártanak tengeralattjárókat és azok el is jutnak északra és délre is.
 
Van egy erdekes harmadik ut is az AIP rendszereknel. Raadasul tengo epites teruleten is nem is egy nagyhatalom foglalkozik vele.

A dolog lenyege hogy egy nuki energia "kockat" epitenek be a tengoba amolyan micro eromuvet es az igy nyert extra energiat hasznositjak.


Szarazfoldi protojuk mar meg is epult allitolag a nemetekkel koperalnak hogy tengositsak a megoldast.