M
molnibalage
Guest
Helyszíni bejárásokon is lemegyek az autópályáról és 10-20 km-re elég vicces dolgokat látni...Elfelejtettem, hogy Magyarország csak pestből áll :/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Helyszíni bejárásokon is lemegyek az autópályáról és 10-20 km-re elég vicces dolgokat látni...Elfelejtettem, hogy Magyarország csak pestből áll :/
Én megint azt látom, hogy vastag arcbőrrel magyarázod a bizonyítványt. Az iparban nem egyszer láttam már, hogy a megrendelő egyes cégeket és termékeket kizárt a pályázás lehetőségéből és kész. Miért? Ja kérem, aki fost hozt vagy fosul dolgozik az IJ...Jo lenne.
Gondolom egyreszt a tajekozatlansag, masreszt pedig az arerzekeny piac miatt. Sajnos itthon lehetetlen dragabban utat epittetni, mert a sajto keresztre feszitene a politikusokat.
Tudomasul kellene venni, hogy mas arak vonatkoznak a mocsaras teruleten epitett utakra, mint kozvetlenul a kofejtok melletti, kozet alapra huzott aszfaltcsikokra. Emlekszem ment a hiszti, hogy bezzeg a horvatoknal meg a hegyek kozott is fele ennyibe kerul az autopalya. Az osztrakoknal es svajcban is olcsobban epulnek az utak. stb, stb. Csak azt felejtette el megirni a sajto, hogy a szallitasi koltseg a legnagyobb tetel az utepitesben, az pedig nalunk a legmagasabb. Ha meg ezek utan az epitesi minosegen is javitani akar a megbizo akkor az is tobbe kerul. Attol tartok sokszor meg korrupcio nelkul is meglepoen draga lenne a minosegi utepites.
Illetve mas oka is lehet a minosegi problemaknak. Peldaul az illegalisan tulterhelt teherautok minden masnal jobban amortizaljak az uthalozatot. Nem keves ilyen fut (a rendorsegi vezetokkel elore leegyeztetett?) utakon...
Helyszíni bejárásokon is lemegyek az autópályáról és 10-20 km-re elég vicces dolgokat látni...
Az oligarhikus inliberális bolsevik államszervezet vs liberális jogállami demokrácia államszervezete a legfőbb külömbbség.A csalási szándék mindenüt megvan,csak van ahol a bukás valószinűsége és ára kicsit nyagyobb,mint nálunk.Akár az utépitési csalás,akár az MH a téma,az alapprobléma ugyan az.Az intézményrendszerünk továbbra is egy államdiktatúra intézményrendszere.És az állam "jósága",akárcsak az uté,az alapokon nyugszik.Alapvető változás nélkül semmiféle tartós eredmény nem érhető el.PontMég egyszer az útépítésről, vasút építésről. Amit leírok vázlatosan, nem én találtam ki, hanem egy nagy cég középvezetője, akinwk feltettem a kérdést, miért mennek tönkre az új utak is? Mondot tkb. fél órában nagyon sok tanulságos dolgot. A főbb pontokat próbálom visszaadni (informátorom, velem egykorú, így rálátott a múltra is.
1. Régi utak építése: szerinte bár a szockóban kisebb volt a terhelés a forgalomtól, de ennek ellenére relatíve jó utakat építettek. Számos mellékutat, ami a falvakat köti össze még a 70-80-as években építettek és alig tartották ezeket karban és az akkori (jó) munkát minősíti a még használhatóságuk.
2. Az útépítés, mint látszat: Tapasztalatból említette, hogy sok esetben nem foglalkoznak az alépítmény teherviselésével, terhelhetőségével. Ezzel kódolva van az út pár év múlva történő tönkremenetele. Ez szerinte nettó pénzkidobás, mivel az aszfalt igen drága és a drága nyersanyagot építik be egy időzített bombába.
3. Az útépítés, mint aranybánya: ami szerinte minden állami vonalas (a vasútra is) infrastruktúrális építkezésre igaz. Szerinte a tervezésnél még nincsen elcseszve semmi, csak MO-n az ilyen projektek kivitelezése botrányos és minőség alatti. Megkockáztatja, itthon is olyan tervek alapján épülnek az állami nagyberuházásos utak, mint külföldön, de ha a magyar terveket külföldön építenék meg, akkor az alapján tökéletes utakat lehetne használatba venni. A forrásom szerint (dolgozik külföldön is a cégével), MO-n az a baj, hogy igen szűk az a kör, aki egyáltalán elvállalhatja ezeket a munkákat. Papíron minden kritériumnak megfelelnek ezek a cégek, de a valóságban nem. (Előfordul, hogy a közbeszerzésekhez a referenciákat is veszik!) Szerinte ezeknek a projekteknek a túlárazása botrányos, de a pénz nem jut végül el azokhoz, akik ténylegesen dolgoznak. Sőt, a fővállalkozó projektcégek akkora sápot leszednek (mindenki saját belátására bízom mit gondol hová kerülnek, de szerinten a szegény sorsú gyrekeket segítik meg biztosan ezekből), hogy a tényleghes munkát végzőnek akkor éri meg csinálni a munkát, ha csalhat. A forrásom szerint ez az egész bizniszbe be van kódolva, sőt már az elején tudja minden résztvevő, hogy pld. a műszaki ellenőrát fogja venni a munkát, ha pld. az alépítmény nem elég tömör, vagy éppen a felszerkezet rétegrendjéből hiányzik mondjuk (rétegenként!) fél egycenti anyag. Megítélése szerint, mivel igen kiterjedt munka az útépítés, ezeken tudnak az alvállalkozók spórolni annyit, hogy nekik is jól megérje. Egyedül csak az út lesz szarabb, de ez a forrásom szerint itthon másodlagos. Az első a gyors gazdagodás élménye és lehetősége.
4. Külföldi munkák: Szerinte az a fő különbség, hogy ott az is számít, hogy a produktum jó és tartós legyen, mert a politikusnak és a cégnek is ez a kedvező. Meg szerinte, mivel már többszáz éve a kapitalizmusban dolgoznak, nem vonzó a számukra az a nagyüzemi csalás és gyors meggazdagodás, mint itthol. hiszen kint már meggazdagodtak ezalatt a többszáz év alatt, így számítanak az előbb leírt szempontok is.
Kb. ez volt a fő tartalma a gyors beszélgetésünknek, amit én dióhéjban leírtam, mert én nem vagyok benne az utas dolgokban, de ilyenkor meg szoktam kérdezni olyan ismerőst, aki ezekben benne van... Aki akarja szóljon hozzá pro és kontra...
Marótpusztára menj el.Tisztafekete.Gxerekkoromban még takaros magyar falvak voltak....És le vagyok húrrogva,amikor azt mondom,hogy nekünk nem a migránccsoktol kellene félni.....Iszonyú,hogy mennyire a roagandalózungok után mennek az emberek.Kiböki a szemüket,akkor sem látják a fátol az erdőtAzért az M7-től délre (a Balaton utáni falvakba) nem ajánlom senkinek a letérést, ha nem akar azon izgulni, ép bőrrel megússza a kalandot. (Számomra Somogyzsitfa, Csákány voltak a legemlékezetesebbek, de Zalakomár sem volt kutya. Ha netán szűk körbe erre bicikliznél, lehet elég rossz lenne a szád íze. Én egyedül autókáztam erre, de imádkoztam ateista létemre, hogy minél hamarabb jussak el onnan, mert sötétebb polgártársaink méregettek...mint a friss húst...
Momentán hollandiábol irok.Zongorázni lehet a különbbséget.Romániában is rengeteget javult az út minősége.10 éve kelet eurpában nálunk voltak a legjobbak az utak-ma a legtosszabb helyezésért vagyunk versenyben.
Hozzátenném,hogy az ára alapján a legjobbnak kéne lennie.Naja,az alkotmányos költség...Javitásnál meg újracsak az alkotmányos költség...
Marótpusztára menj el.Tisztafekete.Gxerekkoromban még takaros magyar falvak voltak....És le vagyok húrrogva,amikor azt mondom,hogy nekünk nem a migránccsoktol kellene félni.....Iszonyú,hogy mennyire a roagandalózungok után mennek az emberek.Kiböki a szemüket,akkor sem látják a fátol az erdőt
Te tényleg valami liberális alternatív valóságból írogathatsz, nem Hollandiából...Momentán hollandiábol irok.Zongorázni lehet a különbbséget.Romániában is rengeteget javult az út minősége.10 éve kelet eurpában nálunk voltak a legjobbak az utak-ma a legtosszabb helyezésért vagyunk versenyben.
Hozzátenném,hogy az ára alapján a legjobbnak kéne lennie.Naja,az alkotmányos költség...Javitásnál meg újracsak az alkotmányos költség...
Megismétlem.10 éve kelet európában a mi utjaink voltak a legjobbak,ma már nem.Szlovákiában a Cesky-Tesin felé vezető pálya a fontos gazdaságilag Lo irányában-onnan polákban minden gazdaságilag fontos helyre új autoályán,vagy gyorsforgalmi úton el lehet jutni.Románban 10 éve az ARO kergette a román dizelt,iszonyú rossz utakon.Bulgár meg a szovjet autóipar muzeuma volt,hasonlan pocsék utakon.Bivalyos szekér mindkettőnél.Na,egy csöppet megváltozott a kép.Sajna a bivalysajt is eltünt,pedig az asszonnyal igencsak szeretjük.Direkt odaírom hogy ne Németországgal stb. hasonlítsuk össze, na de feszt csak... Mostanában Szlovákiában meg Lengyelországban voltam. Szlovákiában észak-dél (Tátra)viszonylatban gyakorlatilag nincs olyan, amit autópályának lehet nevezni, ami van az is botrányosan szar vonalvezetésű és nagyon gyenge minőségű Magyarországhoz képest. Alsóbbrendű utak még aljábbak, tele van kátyúval mindenütt, a szlovák vezetők vérmérsékletét pedig hagyjuk).
Lengyelország egy fokkal jobb, ott legalább épülget valami S-Bahn szerűség, de nagyrészt ott is örülsz, ha végre valami gyorsforgalmi út szerűségre végre rákerülsz, mert amúgy nincsen semmi. Alsóbbrendű utak egy kicsivel jobbak, mint szlovákiában, egál vagy kicsit gyengébb mint Magyaroszágon, és a lengyelek legalább normálisan vezetnek, igaz, nemzeti hobbi hogy mindenki légvédelmi fényszórót szerel be lámpa helyett.
Csehország. Egy vicc. Nem tudom hány éve építik már a prágai autópályát, mert ami volt az gyakarolatilag a 80-as évek betonlapos balatoni útja. 30-as években különben csináltak a birodalomban (vagy még az is lehet, hogy a protektorátus idején építették).
Ausztria többnyire príma autópályák, az alsóbbrendű utak azért ott is bőven tele vannak lemorzsolódással, fagyáskárral.
Romániát majd jövő hónapban megvizsgálom, de kinti ismerősök szerint szar. 5 éve voltam asszem utoljára, bármelyik vidéki magyar faluba menő útért ökölre mennének szerintem. Na majd meglátjuk mi változott.
Üres, demagóg lózung.Tényeket!
egy rendkívül egyszerű szemüvegen keresztül nézitek a világot, mely szerint Magyarország 2010 előtt: Kánaán, 2010 óta pokol..
Hogyan jön az elővárosi gyorsvasút az úthoz...????Lengyelország egy fokkal jobb, ott legalább épülget valami S-Bahn szerűség, de nagyrészt ott is örülsz, ha végre valami gyorsforgalmi út szerűségre végre rákerülsz, mert amúgy nincsen semmi.
Arnhemben vagyok,de délelőt voltam Mechelenben.Belga utak viszont meglepően rosszak.Napersze mihez képest.És nem azt irtam,hogy nálunk rosszabbak lettek az utak,hanem azt,hogy élmezőnyböl sereghalytk lettünk.De különben sok utunk rosszabb lett.Liberális jogállami demokráccia meg nem azonos a liberálisnak mondott ballipsi katyvasz politikai irányzattal.Ignorálás helyett tanulást javaslok.A liberális jogállam nem politikai irányzat,hanem állami intézményrendszeri forma.Reublicanus árt annak védelmében lép fel a szociálliberális denokratákkal szemben amiban.Na,erre varjál gombotTe tényleg valami liberális alternatív valóságból írogathatsz, nem Hollandiából...
Még hogy 10 éve sokkal jobb volt, sőt, a legjobbak voltunk (uramatyám!) bezzeg most... Meg megint a bezzegromániázás, ez kész Akkoriban egyszerűen hányinger volt a magyar úthálózat. Hazaértünk Ausztriából, egyből zötykölődés indult. Hazaértem Németországból, Ferihegyről hazafelé iszonyatos szomorúság fogott el, hogy hol tart ez az ország. Ma már legalább eljutottunk odáig, hogy alulról karcolgatja az elégségest az úthálózat átlagos színvonala. De a fejlődést csak az nem látja, akinek megfizetik, hogy ne lássa.
És ezeket én Budapestről írom, nem Hollandiából.
Na ezért vagytok ignore-on az szgp meg béta haverjaiddal együtt. Mert szándékosan össze-vissza hazudoztok, csúsztattok, mocskolódtok. És egy rendkívül egyszerű szemüvegen keresztül nézitek a világot, mely szerint Magyarország 2010 előtt: Kánaán, 2010 óta pokol. És mentek is vissza ignore-ra, mert fizetett trollkodók epehányásaira nem érdemes az agysejtjeimet pazarolni.
Aha... Oke.10 éve kelet eurpában nálunk voltak a legjobbak az utak
Hanyagold mar azt a vastagbor dumat. Koszi!Én megint azt látom, hogy vastag arcbőrrel magyarázod a bizonyítványt.
Lopnak, tudom, de Despacito es Pamkutya? Ne mar!De persze te jössz a tájékozatlansággal. Ja persze... Ez nem több csak..
Mondjuk az elmult evekben talan egyedul pont az utepitesre koltott penzeket nem lehetett szamonkerni a rezsimen, mert azokat a forrasokat mar elore lekototte a korabbi bagazs. Ami ezek utan jon azt mar majd rajuk lehet kiabalni.
A kozgepnek az M4-est kellett volna elkezdenie, de en az m5-os rettenet ppk konstrukcios penztemetore utaltam.Én csak erre az egy gondolara reflektálnék. Nem volt ismerős a "G" nap előtt, hogy úton-útfélen az volt kitáblázva, hogy "KÖZGÉP ????".
Te tényleg valami liberális alternatív valóságból írogathatsz, nem Hollandiából...
Még hogy 10 éve sokkal jobb volt, sőt, a legjobbak voltunk (uramatyám!) bezzeg most... Meg megint a bezzegromániázás, ez kész Akkoriban egyszerűen hányinger volt a magyar úthálózat. Hazaértünk Ausztriából, egyből zötykölődés indult. Hazaértem Németországból, Ferihegyről hazafelé iszonyatos szomorúság fogott el, hogy hol tart ez az ország. Ma már legalább eljutottunk odáig, hogy alulról karcolgatja az elégségest az úthálózat átlagos színvonala. De a fejlődést csak az nem látja, akinek megfizetik, hogy ne lássa.
És ezeket én Budapestről írom, nem Hollandiából.
Na ezért vagytok ignore-on az szgp meg béta haverjaiddal együtt. Mert szándékosan össze-vissza hazudoztok, csúsztattok, mocskolódtok. És egy rendkívül egyszerű szemüvegen keresztül nézitek a világot, mely szerint Magyarország 2010 előtt: Kánaán, 2010 óta pokol. És mentek is vissza ignore-ra, mert fizetett trollkodók epehányásaira nem érdemes az agysejtjeimet pazarolni.
Hogyan jön az elővárosi gyorsvasút az úthoz...????
Tehat ott tartanak mint mi 10 éve.Sokan szerintem félre értik vagy inkább nem értik, hogy az hogy Románia gyorsabban fejlődik mint Magyarország, az nem azt jelenti, hogy most jobbak az utak ott, hanem hogy idővel jobbak lesznek. A fejlődés a tőkefelhalmozásban, a vállalatok hatékonyságában, a fizetésekben jelenik meg. Ezek nem látványosak, viszont hosszú távon ezek számítanak.