[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Brimstone

"Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat."

Az is tény, hogy amire pénzt adnak, az:
1. Nyugati cégek által kerül kivitelezésre, vagy tőlük beszerzett eszközökkel.
2. Azt támogatják amihez érdekük fűződik.
Például az autópálya építésre jön lóvé, mert az jó az itteni nyugati multiknak.
Ellenben a nyugati szállítási útvonalaknak konkurenciát jelentő vasútra szinte 100% hogy nem adnának pénzt. Ebben biztos vagyok.

"A teljesen vasúti Kína -Európa összeköttetéseknek van csak igazán létjogosultsága (bizonyos termékekre)"

Ez lenne végül is a selyemút projekt, aminek része a BP-Belgrád vasút is.

"Ha lesz rajta áru"

Nagyon meglepődnék ha nem lenne. Ha csak az EU-ba érkező kínai áruk 10%-a erre jön, mi már akkor is nagyon jól járhatunk hosszú távon.
 
Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat.
Én inkább arra céloztam, hogy az EU az égvilágon nem ad semmit ingyen, sőt, mocskosul megkéri mindennek az árát. A legnagyobb infrastruktúrális támogatást meg rendszerint Németország kapja az EU-s büdzséből.
 
Elég drága mulatság MÁV-ozni.
Viszont a helyzet az, hogy ebben az országban sosem lesz normális vasút. Mégpedig a tipikus mindenre köpködünk mentalitás miatt.
Most építenék a Budapest-Belgrád vasutat.
2%-ra kapunk hitelt, ami rekord alacsony szint szerintem, de sokaknak ez sem jó, mert hát nah o_O
Aztán lenne kihasználtság is, mert Kína az árui egy komoly %-át vinné majd , erre, de nekünk persze ez sem jó, mert hát nem a mi árunk megy rajta XD
Aztán 160-220 km/h közötti lenne a vonal, nagy teherbírással. Ki jött, hogy valami 4 milliárd forint km-e. Erre beindult a sírás, hogy micsoda drágaság meg lopás stb.... Annyi esze nincs a fikaturbó suttyúknak, hogy utána nézzenek annak, hogy úgy a nagyvilágban mennyiért épülnek a vasutak. :rolleyes:
Mert ugye irigyeljük, mi a TGV-t, csak hát ha megtudná a sok tökfőzelék, hogy valami 15 milliárd Ft km-e, akkor a világból sírva kiszaladna szerintem....

A hazai nagysebességú vasút lehetőségeiről van benne egy jó cikk.
Összeveti a különböző típusokat, árakat, lehetőségeket.

http://real-j.mtak.hu/10807/3/Kozlekedestudomanyi_2002_03.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
http://iho.hu/hir/brusszellel-vagy-brusszel-nelkul-2-resz-min-megy-ami-megy-170427

"A miskolci, 80-as számú vonalon 2015-ben újult meg a Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti jobb vágány.A 42 kilométernyi pályát 14,4 milliárd forintból, 85 százalékban európai uniós (12,24 milliárdból), 15 százalékban hazai forrásból (2,16 milliárd) a Közlekedés Operatív Program (Közop) keretében építették át."

"Az egyik legnagyobb pályafelújítási gigaprojekt a Záhonyt Nyíregyházával, Debrecennel, Szolnokkal és Budapesttel összekötő 100-as vonal rekonstrukciója, ami 2012-ben kezdődött meg, uniós források felhasználásával. "

"A következő évek során a Békéscsaba és Lőkösháza közötti, 30,2 kilométer hosszú, egyvágányú szakaszt javítanák fel és kétvágányúsítanák. A nettó 79,4, bruttó 100,5 milliárd forintra tervezett költségek nyolcvan százalékát, nettó 63,3 milliárdot európai uniós forrásból fedeznék"


"A GYSEV Zrt. 2014 nyara és 2015 ősze között 12 milliárd forintból villamosította a 16-os számú, 87 kilométer hosszú Hegyeshalom–Csorna–Porpác vasútvonalat. A Porpác–Csorna szakaszon 2015 júliusában, a Csorna–Mosonszolnok szakaszon pedig 2015 szeptemberében vehette fel a villamos üzemet a GYSEV, így a teljes vonalon lehetővé vált a villamos vontatás. A közlekedésfejlesztési beruházás száz százalékban uniós forrásokból valósulhatott meg. 2016 elején újabb infrastruktúra-fejlesztési programba vágott bele a GYSEV: a 17-es vonal felső, Szombathelyt Zalaszentivánnal összekötő, 48 kilométer hosszú szakaszának villamosítása és részleges rekonstrukciója2016 végére készült el. A nettó 13,3 milliárd forint összértékű beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja (KA) által biztosított forrásokból, a Közopon belül finanszírozták.

"A Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti 32,8 kilométeres szakaszhoz2014 őszén kezdtek neki, teljes kizárásos vágányzár mellett. A 2015-ös nyári menetrendre fizikailag használható lett a vonal, továbbá Szabadisóstó és Zamárdi között 6,8 kilométer hosszan kétvágányúvá is vált, ősszel azonban még további befejező munkálatokra volt szükség. A 30 milliárd forintos költségeket a Közopból és a Kohéziós Alapból finanszírozzák, 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával. "

"A Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy szakasz átépítése jelenleg is folyamatban van, teljes kizárás mellett. Itt 54 kilométeren újul meg a meglévő vágány, valamint 1,6 kilométernyi nyílt vonalon épül ki a második vágány. A projekt keretében a Fonyódot Kaposvárral összekötő 36-os vonal bő ötven kilométere is megújul a 30-asból kibontott anyagok felhasználásával. A 72 milliárd 388 millió forintot felemésztő beruházás 2016 áprilisában kezdődött, és a 2016-os, 2017-es, valamint a 2018-as nyári menetrendi időszak alatti leállásokat beleszámítva várhatóan 2018 őszére fejeződik be. Az uniós támogatás ennél a projektnél is 85 százalékos"
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Sőt, a FLIRT-öket is EU-s pénzből vettük!

De nem az volt az állítás, hogy az EU nem ad pénzt vasút fejlesztésre, hanem az, hogy nekik konkurens tehervasút vonal fejlesztésre nem adna. Ez pedig nagy különbség....
 
A probléma ezzel a kínai vasúttal kettő darab: 1)az, hogy nem látszik a jövendőbeli kihasználtsága mert ez a pireuszi kikötőből felvett árut fuvarozná. A pireuszi kikötőnek viszont sok értelme nincs kínai viszonylatban, mert alig egy két nap többlett hajózással egy Észak Olasz kikötő is elérhető ami már így is kiváló vasúti összeköttetéssel remdelkezik az EU legfejlettebb régiója felé (kék banán)
2) a kínai vasútat kínai vállalatok építenék, de mi fizetnénk. Az EU sokkal jobb feltételek mellett ad teljesen ingyen
támogatásokat (ha jó gyerekek vagyunk).
Kivancsisàgból kerdem: melyik eszakolasz kikötőnek van kivaló vasúti összeköttetése az EU legfejlettebb regiója felé. ( gondolom, ez Èszakolaszorszàg, Dél-Nèmetorszàg..?)
Ahogy tudom, egész Olaszorszàgban alig van nagyobb ketesztmetszetű tehervàgàny rendszer.
 
Brimstone

"Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat."

Az is tény, hogy amire pénzt adnak, az:
1. Nyugati cégek által kerül kivitelezésre, vagy tőlük beszerzett eszközökkel.
2. Azt támogatják amihez érdekük fűződik.
Például az autópálya építésre jön lóvé, mert az jó az itteni nyugati multiknak.
Ellenben a nyugati szállítási útvonalaknak konkurenciát jelentő vasútra szinte 100% hogy nem adnának pénzt. Ebben biztos vagyok.

"A teljesen vasúti Kína -Európa összeköttetéseknek van csak igazán létjogosultsága (bizonyos termékekre)"

Ez lenne végül is a selyemút projekt, aminek része a BP-Belgrád vasút is.

"Ha lesz rajta áru"

Nagyon meglepődnék ha nem lenne. Ha csak az EU-ba érkező kínai áruk 10%-a erre jön, mi már akkor is nagyon jól járhatunk hosszú távon.

Pont olvastam egy cikket Szerbiáról, ők már régóta szeretnék 160km/h-sra fejleszteni a Kelebia-Belgrád vonalat, de egyetlen nyugati bank se adott rá hitelt, most Kínától kapottal végre meg tudják építeni. Ráadásul ők sokkal jobban manővereztek, mivel bevonták az oroszokat is, akiktől szintén kaptak 1 mrd $ hitelt, de abból rögtön el is engedtek 100 milliót, cserébe azért, hogy orosz cégek újítják fel a vonalakat, mivel náluk teljes hálózatfejlesztés zajlik, az össze fővonalat modernizálják motorvonat, mozdonycsere programmal egybekötve.
Mondjuk a motorvonatokat kicsit elkapkodták, az új Uzsgyi 2 szép és jó, de 120km/h helyett 20-30-cal döcög a szétrohadt vonalakon ami már önmagában gyilkolja a meghajtást, ráadásul a pocsék pálya miatt néhány futómű is tropára ment.
 
A felújított pályák rendben vannak de a vonathoz tartozó vmilyen alrendszert nem korszerűsítették így sokszor maradt a 80km/h-s sebességhatár
 
.https://444.hu/2017/12/06/nato-taga...kadalyozza-ukrajna-kozeledeset-a-szervezethez

Az oktatási törvény miatt tiltakozott már valaki Magyarországon kívül? Miért nem az okokat próbálják megszüntetni? Akkor mi sem akadályoznánk a csatlakozásukat.
Jah, egyébként meg mi az, hogy egy kisebb súlyú probléma miatt akadályozunk egy sokkal fontosabb dolgot? Nekünk az ottani magyarok fontosabbak, mint az, hogy Ukrajna NATO tag legyen.
 
Persze hogy tiltakozott. Elsősorban a románok, kicsit kevésbé a lengyelek ( a lengyel kisebbség anyanyelve állítólag ukrán, ezért őket kevésbé érinti a dolog), de velük valahogy dűlőre jutottak.
 
Persze hogy tiltakozott. Elsősorban a románok, kicsit kevésbé a lengyelek ( a lengyel kisebbség anyanyelve állítólag ukrán, ezért őket kevésbé érinti a dolog), de velük valahogy dűlőre jutottak.

Mi? Vannak ukránul beszélő lengyelek is? Az meg hogy lehet? :)
Igen, hallottam az elején, hogy a románoknak és a lengyeleknek sem tetszett a törvény, de azóta semmit sem lehet hallami ezek tiltakozásáról. Megoldani nem oldották meg az ukránok a problémát, szóval csak az lehet, hogy a románok már becsicskultak.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Status
Not open for further replies.