Ha lesz rajta áruItt vámkezelik, ergó 20% a vámból itt marad. Számolj!
Ha lesz rajta áruItt vámkezelik, ergó 20% a vámból itt marad. Számolj!
Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat.Ez a mondat többszörös ellentmondásokat és számos valótlanságot taralmaz, pedig elég rövid.
Én inkább arra céloztam, hogy az EU az égvilágon nem ad semmit ingyen, sőt, mocskosul megkéri mindennek az árát. A legnagyobb infrastruktúrális támogatást meg rendszerint Németország kapja az EU-s büdzséből.Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat.
Elég drága mulatság MÁV-ozni.
Viszont a helyzet az, hogy ebben az országban sosem lesz normális vasút. Mégpedig a tipikus mindenre köpködünk mentalitás miatt.
Most építenék a Budapest-Belgrád vasutat.
2%-ra kapunk hitelt, ami rekord alacsony szint szerintem, de sokaknak ez sem jó, mert hát nah
Aztán lenne kihasználtság is, mert Kína az árui egy komoly %-át vinné majd , erre, de nekünk persze ez sem jó, mert hát nem a mi árunk megy rajta XD
Aztán 160-220 km/h közötti lenne a vonal, nagy teherbírással. Ki jött, hogy valami 4 milliárd forint km-e. Erre beindult a sírás, hogy micsoda drágaság meg lopás stb.... Annyi esze nincs a fikaturbó suttyúknak, hogy utána nézzenek annak, hogy úgy a nagyvilágban mennyiért épülnek a vasutak.
Mert ugye irigyeljük, mi a TGV-t, csak hát ha megtudná a sok tökfőzelék, hogy valami 15 milliárd Ft km-e, akkor a világból sírva kiszaladna szerintem....
Nyilván, hiszen mi is EUs tagállam vagyunk.Sőt, a FLIRT-öket is EU-s pénzből vettük!
De nem az volt az állítás, hogy az EU nem ad pénzt vasút fejlesztésre, hanem az, hogy nekik konkurens tehervasút vonal fejlesztésre nem adna. Ez pedig nagy különbség....
Ismered: Minden szentnek maga felé hajlik a keze!Nyilván, hiszen mi is EUs tagállam vagyunk.
Kivancsisàgból kerdem: melyik eszakolasz kikötőnek van kivaló vasúti összeköttetése az EU legfejlettebb regiója felé. ( gondolom, ez Èszakolaszorszàg, Dél-Nèmetorszàg..?)A probléma ezzel a kínai vasúttal kettő darab: 1)az, hogy nem látszik a jövendőbeli kihasználtsága mert ez a pireuszi kikötőből felvett árut fuvarozná. A pireuszi kikötőnek viszont sok értelme nincs kínai viszonylatban, mert alig egy két nap többlett hajózással egy Észak Olasz kikötő is elérhető ami már így is kiváló vasúti összeköttetéssel remdelkezik az EU legfejlettebb régiója felé (kék banán)
2) a kínai vasútat kínai vállalatok építenék, de mi fizetnénk. Az EU sokkal jobb feltételek mellett ad teljesen ingyen
támogatásokat (ha jó gyerekek vagyunk).
Brimstone
"Pedig tény, hogy infrstruktúrafejlesztésekre adják a vissza nem térítendő támogatásokat."
Az is tény, hogy amire pénzt adnak, az:
1. Nyugati cégek által kerül kivitelezésre, vagy tőlük beszerzett eszközökkel.
2. Azt támogatják amihez érdekük fűződik.
Például az autópálya építésre jön lóvé, mert az jó az itteni nyugati multiknak.
Ellenben a nyugati szállítási útvonalaknak konkurenciát jelentő vasútra szinte 100% hogy nem adnának pénzt. Ebben biztos vagyok.
"A teljesen vasúti Kína -Európa összeköttetéseknek van csak igazán létjogosultsága (bizonyos termékekre)"
Ez lenne végül is a selyemút projekt, aminek része a BP-Belgrád vasút is.
"Ha lesz rajta áru"
Nagyon meglepődnék ha nem lenne. Ha csak az EU-ba érkező kínai áruk 10%-a erre jön, mi már akkor is nagyon jól járhatunk hosszú távon.
Ukrán topikban linkelve.Megkezdődött a szakadárokkal harcoló magyar rendőr pere. https://video.mno.hu/embed/196242
Persze hogy tiltakozott. Elsősorban a románok, kicsit kevésbé a lengyelek ( a lengyel kisebbség anyanyelve állítólag ukrán, ezért őket kevésbé érinti a dolog), de velük valahogy dűlőre jutottak.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..