Igen, 2km-es a betoncsík hossza.Idei műholdfotón az amúgy 2km-es Csákvári pálya:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, 2km-es a betoncsík hossza.Idei műholdfotón az amúgy 2km-es Csákvári pálya:
Ezzel a kontinensen (nem számítva Zsukovszkij 5500 méteresét) a Heathrow 3900 méteres pályája után a második leghosszabb.
A harmadik leghosszabb futópálya a ferihegyi 31L pálya (az “egyesé”), ez 3100 méteres.
Volt egy olyan sejtésem, hogy ezzel mellé fogok lőni, de mégse jártam utána elég alaposan.Ez biztosan téves adat, Frankfurtban pl. három pálya is kerek 4 kilométeres, CDG-n van 4200 méteres pálya is, Madridban pedig 4350 méteres is.
Itt csemegézni is lehet
3010m csak, ha pontosak akarunk lenni
És az üzemet???? Egy háborút megelőző 48 órában?
A gyorsforgalmi utakat akkor már különben is elsősorban csak a Honvédség használhatná. Ráadásul egy korlát bontás max. a belső sávok forgalmát érintené
Ez az airstrip kis repteres üzemet.Mit számoltak fel a svédek?
Valamelyik reptér még az űrsikló tartalék reptere is volt.Volt egy olyan sejtésem, hogy ezzel mellé fogok lőni, de mégse jártam utána elég alaposan.
Mindig tanul az ember.
Rossz hír az autópályàkró le- föl szállni akaró megszállottaknak...Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.
Pécs, Szeged, B,csaba, Pér.
Gripennek tökéletesen megfelelnek
Az autópályás sztorit nem az szültett, hogy nincs elég reptér, hanem hogy azok szét lennének lőve, mert tudhatók hogy hol vannak.Rossz hír az autópályàkró le- föl szállni akaró megszállottaknak...
https://telex.hu/gazdasag/2021/10/14/4-5-nemzetkozi-repteret-akar-epiteni-a-kormany-videken
Kíváncsi leszek, ha ez a program megvalósul, akkor sikerül e végre túljutni a "szálljunk le-föl autópályán" tünetegyüttesen, vagy ez is olyan lesz a Kfir meg a T-72 felújítás?
Nincs több ezek km leszállásra alkalmas hely.Több ezer kilométeres autópályahálózatot meg nem tudnak szétlövöldözni - ez az alapkoncepció a svédeknél is, ahonnét az egész ered.
Pápa kuka lett?? Úristen, hova lettek a C17esek...??? Legalább a bőrét lenyúzhattam volna....Pfff...
A francert kellett Taszar helyett az az alföldi birkalegelo a tokkelutott tisztikaraval... Fel tucat szazszor kulonb repter lett volna, es ment veszendobe, Sarmellek, Pápa, Taszar, Szentkiralyszabadja, Tököl, Kunmadaras, Mezokovesd...
Szar Kecskemet, meg szar Szolnok kellett a pusztaban, semmire való, idétlen, selejtes szemelyzettel, ami mai napig kihat. Az ottani szemlelet most is erezteti a hatasat, egy generacioval kesobb is, Nato vaker ide oda...
Hogy sorvadna le a keze amelyik alairta.
Vége lehet a repülésnek - kiderült, ki vette meg a taszári repülőteret
Az ázsiai tulajdonos vélhetően ipari célokra hasznosítja majd az egykori katonai repülőtér területét.infostart.hu
Pfff...
A francert kellett Taszar helyett az az alföldi birkalegelo a tokkelutott tisztikaraval... Fel tucat szazszor kulonb repter lett volna, es ment veszendobe, Sarmellek, Pápa, Taszar, Szentkiralyszabadja, Tököl, Kunmadaras, Mezokovesd...
Szar Kecskemet, meg szar Szolnok kellett a pusztaban, semmire való, idétlen, selejtes szemelyzettel, ami mai napig kihat. Az ottani szemlelet most is erezteti a hatasat, egy generacioval kesobb is, Nato vaker ide oda...
Hogy sorvadna le a keze amelyik alairta.
Vége lehet a repülésnek - kiderült, ki vette meg a taszári repülőteret
Az ázsiai tulajdonos vélhetően ipari célokra hasznosítja majd az egykori katonai repülőtér területét.infostart.hu
Talán átrakják őket Pápára?Csak az nem derült ki a cikkből, hogy mi a terv a logisztikai ezreddel
Mind Pápa mind Taszar első vonalas repter volt, a legjobb tisztekkel.Szemlélet alatt mit értesz Kecsón?
Mert ja infrastrukturálisan tényleg agyhalál hogy a csupasz repteret választották amikor lett volna bőven betonfedezékes. Debrecenben a kis magángépek parkolnak a betonhangárokban, Kecsón meg a Gripenek a könnyű szerkezetesekben.... De a tiszti karnál nem vágom mire gondolsz.
Mind Pápa mind Taszar első vonalas repter volt, a legjobb tisztekkel.
Kecskemet meg egy isten hata mogotti tartalek repter olyan tisztekkel. Pápán repült a Farkas Bertalan is pl, es a Kositzky Attila. Kecskemeten meg a gepgyilkosok brigadja.
Szemlélet alatt mit értesz Kecsón?
Mert ja infrastrukturálisan tényleg agyhalál hogy a csupasz repteret választották amikor lett volna bőven betonfedezékes. Debrecenben a kis magángépek parkolnak a betonhangárokban, Kecsón meg a Gripenek a könnyű szerkezetesekben.... De a tiszti karnál nem vágom mire gondolsz.
Kecskemét azért kapta a MiG-29-est, mert Pápa és Taszár F-16-ost kapott volna. De már 93 elején is tudták, hogy az F-16-osok késni fognak valamennyit, viszont az új Für Lajos-féle "körkörös védelem doktrínája" alapján Kecskemét adta magát. Persze a bázist senki pápai származású vezérkari tiszt se gondolta egy percig se komolyan, két okból se.Feltehetően azért esett a választás Kecskemétre, mert amikor megszületett a döntés, hogy csak egy aktív repülőalakulat marad, megnézték, mi hol van. Annak a megmaradónak a reptere lehetőleg az ország mértani közepén legyen, gondolták. Ami kicsit hülyeség, mert Pápa ezt a földrajzi igényt is kiszolgálta volna lényegében. De ez lett.
Csupán tippelek, miért Kecskemét lett, nem tény, amit leírtam.