KC-Y tender / Bridge tanker program (USAF)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 126
73 653
113
The US Air Force (USAF) has formally launched its KC-Y tanker competition, with a request for information (RFI) issued on 16 June 2021.

Known also as Bridge Tanker, the KC-Y requirement is for a commercially derived aerial refuelling aircraft to supplement the USAF's fleet once deliveries of the Boeing KC-46A Pegasus are complete at the end of the decade.

“The new aircraft will bridge the gap [from KC-X] to the next Advanced Air Refueling Tanker recapitalisation phase, previously referred to as KC-Z. The existing KC-46A firm-fixed price contract is limited to 13 production lots, with the last planned procurement in 2027 and delivery in 2029,” the Air Force Life Cycle Management Center (AFLCMC) said. “The requirements for Bridge Tanker are currently being defined and the necessary capabilities will be incorporated into the final request for proposal (RFP) once it is validated through the Department of Defense's joint staffing process. The [US] Air Force plans to release the final RFP by the end of 2022.”

With KC-Y deliveries set to commence in 2029, the USAF is looking to receive between 140 and 160 new tankers at a rate of 12 to 15 per year. As noted by the AFLCMC, as a commercially derivede aircraft, the Bridge Tanker will be based on existing and emerging technologies with a full and open acquisition competition. Neither developmental stealth nor unmanned capability is planned.

USAF - Air Force Tanker Strategy


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 126
73 653
113
Lockheed Martin has selected GE Aerospace’s CF6-80E1 engine to power the aerospace giant’s LMXT tanker pitch for the Air Force...

LMXT_refuelingF35_TiltGE.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Összeállt a Lockheed és az Airbus a Boeing ellenében a KC-10-k leváltására irányuló KC-Y tankerprogram megnyerése érdekében. A Lockheed-Airbus páros legalább 100 LMXT tanker leszállításában reménykedik, de lehet a Kongresszus az eredeti, 140 gépre vonatkozó beszerzést 75-re vágja vissza