Ezek szerint @Fennek ovis jele ütötte a tiédet, mert ott volt.Mindenesetre F-35 nincs kiállítva, milyen érdekes....!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek szerint @Fennek ovis jele ütötte a tiédet, mert ott volt.Mindenesetre F-35 nincs kiállítva, milyen érdekes....!
Nincs minden nap háború, az ország ideje nagy részét békében éli, amikor nem lőnek SAM-el a gépekre. Elsősorban export képes ipart kell építeni, ha megvan a bevételi oldal, jöhet az 5. genes pénisz mutogatás. A korszerű ipar az alap, ha az stabil és a falak sem rogyadoznak, akkor jöhet a fejünk fölé az 5. generációs tető.Nem tudom, hogy ez a kijelentés min alapszik.
Mert az USAF-os repóra költséget nézve ordító eltérés nincs az árban, csak az F-35A túlélőképessége "picit" más...
Ez tény, de akkor döntsük már el, hogy ipart vagy haderőt építünk...?
Az AD SAM-et nem hatja meg, hogy "de jó, hogy a magyar ipar fejett", majd elcsapja a nem stealth gépet 100 km felett is akár.
Esőkabátot már feltalálták....Miért nem lehetett bevinni esernyőt, szarrá aztunk míg vissza értünk a kocsiig. A buszra másfél órát vártunk.
Haza kell jönni !Bassza meg, nekem hiányoznak ezek...
Ha én lennék ott, akkor ezt megértenéd.@Vlad volt az?
Milyen rádió scanner-t használsz?Két nap spotterkedés és szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.
Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.
A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.
Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.
Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.
Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem
Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet
Pozitívumok:
- Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.
- A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták??
- Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.
- Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.
- WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
- Sok "nagyvas" statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni.
- Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.
- A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.
Negatívumok
- Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.
- Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni
- Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene
- Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.
- Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.
- A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)
- 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
- C-17 repülés elmaradt...
- Nem jött Tucano, pedig jó lett volna
A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!
Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.
Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.
HAJRÁ!
UI: Beléptetésnél ahogy írtam gyorsan mentek a dolgok, de előttem volt egy srác, akitől pillangókést vettek el. Elgondolkodtam, hogy ezt most vajon miért rakta be? Így akart megszabadulni egy félre sikerül ajándéktól?
Szerintem nagyon idegesítő volt, amikor a külföldi, érezhetően magyarul nem beszélő kommentátor kiizzad magából egy érthető magyar mondtatot, erre a magyar kommentátor elismétli ugyanazt. Nagy respekt a külföldi kommentátornak, hogy vette a fáradtságot és érthetően sikerült azt a néhány mondatot összehoznia. Erre válaszul szerintem elég nagy tapintatlanság elismételni ugyanazt a mondatot, mintha nem lett volna érthető. A 2013-as repülőnapon nem ismételték el és úgy szerintem sokkal jobb volt (akkor a törökök mellett talán az olaszok is így nyomták).Ja még valami...
A spíkerek stílusát nem tudtam magamévá tenni...
Nekem jobban bejött a Márványi stílus, de gondolom haladni kell a korral...
Pont ott voltam, amikor el kezdték kicsomagolni, a mobilom memóriájába leképezett látvány (nevezhetem fotónak? ) adatai szerint 10.24-kor.10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
Milyen rádió scanner-t használsz?
Mert a jó öreg Albrecht 33-asom megtalálta ugyan a reptér frekvenciáját de néma csend volt rajta végig
Pont ott voltam, amikor el kezdték kicsomagolni, a mobilom memóriájába leképezett látvány (nevezhetem fotónak? ) adatai szerint 10.24-kor.
a vestel drón egy cessnának tűnik...