Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Sehogy. A vadászgépekkel oldják meg a tanker feladatot (feltéve, hogy van hozzá rendszeresítve utántöltő konténer, a MiG-29K pl 4 póttartállyal, és egy konténerrel száll fel ilyenkor), minden másra helikoptereket használnak, azok minden korlátjával együtt.Lehet, hogy láma kérdés, de egy sáncos hordozóról hogy indítanak bármit, ami nem brutál hajtóműves gép? (Pl. tanker, awacs, "posta", bármi.) Vagy ezeket a feladatokat helikopterrel és/vagy máshonnan másképp oldják meg?
még ennél is roszabb a szitu, mert a sáncos indítási MiG 29 és Szu33, meg a kinai klónjai még a saját teljes üzemanyag és fegyver terhelésükkel sem képesek a sáncos rep gép üzemre ezeken a hordozókon..... Az Oroszok a Földközi tengeren pldul úgy használták a Szuhoj és a MiG gépeket, hogy hordozóról startolt, leszállt Sziriában, ott teljesen felfegyverezték, majd a csapásmérés után leszálltak megint a Kuznyecovon..... A radaros helikopter az Kamov, talán a Ka-29-es, ezt használják mind az Oroszok, mind a Kínaiak, mind az Indiaiak..... Itt a helikopter csak a radart hordozza, az adat feldolgozás az már a hordozókon történik. A Britt verzió annyival másabb, hogy a nagyobb helikopter típuson (aktuálisan az Eh 101 Merlin) meg van oldva az adat feldolgozás is. Az ilyen helikopter rendszerek hátránya, hogy nincs akkora hatósugara és repülési magassága, így a légtérfelderítő képessége messze van az Amcsi és Francia rendszerben használt E-2C-D gépeknek....Lehet, hogy láma kérdés, de egy sáncos hordozóról hogy indítanak bármit, ami nem brutál hajtóműves gép? (Pl. tanker, awacs, "posta", bármi.) Vagy ezeket a feladatokat helikopterrel és/vagy máshonnan másképp oldják meg?
igen 8db reaktor volt, 8db gőzturbinával..... az volt a tervezés koncepciója, hogy a 4db hajócsavarhoz 2-2 reaktor és turbina legyen, mert nem tudták előre, hogy a reaktorok milyen üzembiztonsággal rendelkeznek majd, így minden meghajtást duplikáltak
Letesztelt és használatos katapultja jelen pillanatban 2 országnak van, az Amcsik és a Franciák (egymás gépeit kereszt üzemeltetésben is szokták használni a másik ország hordozóin). Fejlesztve még az Angoloknak volt, az utolsó ferde fedélzetes hordozókon, az Ark Royal osztályon, ott Phantom és Buccaner gépek voltak hozzájuk. Egyébbként katapultot csak a Brazilok használnak/használtak még az ex Francia hordozójukon. A Szovjetuniónak tervben volt az első katapultos hordozójuk, a sorban a 3. építésű, de ezt 20%-os készültség után az Ukrajnai szárazdokkban lebontották a Szu feloszlása után (repülőgépük se épült a katapultos indításhoz, csak terv volt rá). A Kínaiak tervezika katapultos indítást a 3. és 4. hordozójukra, de ehhez egyenlőre meg gépük nincs.......Tudtommal két országnak vannak letesztelt megbízható gőz és elektromos katapultjai, az US és RU, bejáratott kipróbált gőzkatapultja még az angoloknak franciáknak lehet. Mára viszont az azonnali bevethetőséghez már rendelkezni kell egy hordozónak megbízható beépíthető letesztelt elektrmos katapultokkal. Úgy gondolom ez alap egy használható hordozóhoz. A másik a megbízható kipróbált reaktor, ami rengeteg helyet és kapacitást spórol a gépek üzemanyagának és fegyverzetének, hosszú bevethetőségi idővel, emberi élelmezési ellátmányból is több fér így a hordozóra.
Az AVACS gépek valóban létszükséglet egy hordozóra, ha csak nem állandóan saját bázisok közelében használják, ahova hagyományos repterekről üzemelő AVACS-okkal ki lehet váltani a hordozók ilyen irányú terhelését. Én úgy látom Kína egyenlőre ebben utazik, nem tervez távolabbi konfliktusokhoz hordozókról erőt demostrálni.
Az érdekei védelmében pedig aKína közelében beleértve a délkínai tengert is hatalmas erőkket feccölt nagy kapacitású katonai repülőterek bázisok és kikötők építésébe, amelyből több már most is működőképes. Ezek fogják kiegészíteni a készülő hordozók jelenlegi hiányosságait, én így látom. Ez nem az US tengeri ellenőrzési taktika, ez másik. Hasonlóan az Orosz taktikához, akik szintén annak ellenére hogy készek a hordozók készítéséhez a részegység tervek, kipróbáltak, mégsem feccölnek energiát hordozók építésébe, mert sérülékenynek tartják őket.
Ha a kínaiak nem hajókáznak majd a hordozóikkal a fél világon át hanem csak keveset mozognak velük a saját bázisaik közelében, fenntarthatók maradnak.
Egyszer alaposan utánanéztem, és az oroszoknak van földi elektromos katapult, amit a kifejlesztéshez és a teszteléshez strapáláshoz építettek. Ilyen földi teszt kiépítés elektromos katapult az amerikaiknak is van, azon fejlesztették hogy a hordozókon már kipróbált bevált rendszerek kerüljenek beépítésre. Más elektromos katapultról én még nem tudok. A többi az gőzzel működik. Később viszont az amik tervezik lecserélni az összeset amit lehet elektromos katapultra. Mivel nagyon előnyös lehet a használatuk. Gyorsabbak, könnyebben hangolhatók a gépekhez feladások alkalmával, széles tartományban állítható a gyorsulásuk, és akár változtatható is egy katapultozás gyorsítása a feladás hosszán belül.Letesztelt és használatos katapultja jelen pillanatban 2 országnak van, az Amcsik és a Franciák (egymás gépeit kereszt üzemeltetésben is szokták használni a másik ország hordozóin). Fejlesztve még az Angoloknak volt, az utolsó ferde fedélzetes hordozókon, az Ark Royal osztályon, ott Phantom és Buccaner gépek voltak hozzájuk. Egyébbként katapultot csak a Brazilok használnak/használtak még az ex Francia hordozójukon. A Szovjetuniónak tervben volt az első katapultos hordozójuk, a sorban a 3. építésű, de ezt 20%-os készültség után az Ukrajnai szárazdokkban lebontották a Szu feloszlása után (repülőgépük se épült a katapultos indításhoz, csak terv volt rá). A Kínaiak tervezika katapultos indítást a 3. és 4. hordozójukra, de ehhez egyenlőre meg gépük nincs.......
Kicsit pontosítanék, a franciáknak nincs katapultjuk, az amerikaiaktól vették őket. Az angol és szovjet katapultok régen voltak, a mérnökök közül max nyugdíjasok élnek még.Letesztelt és használatos katapultja jelen pillanatban 2 országnak van, az Amcsik és a Franciák (egymás gépeit kereszt üzemeltetésben is szokták használni a másik ország hordozóin). Fejlesztve még az Angoloknak volt, az utolsó ferde fedélzetes hordozókon, az Ark Royal osztályon, ott Phantom és Buccaner gépek voltak hozzájuk. Egyébbként katapultot csak a Brazilok használnak/használtak még az ex Francia hordozójukon. A Szovjetuniónak tervben volt az első katapultos hordozójuk, a sorban a 3. építésű, de ezt 20%-os készültség után az Ukrajnai szárazdokkban lebontották a Szu feloszlása után (repülőgépük se épült a katapultos indításhoz, csak terv volt rá). A Kínaiak tervezika katapultos indítást a 3. és 4. hordozójukra, de ehhez egyenlőre meg gépük nincs.......
Itt az oroszokat szerintem kevered a kínaiakkal. Az oroszoknak jelenleg semmilyen katapultjuk nincs, a kínai 003-asok elektromossal épülnek a hírek szerint. A képek szerint konkrétan most szerelik be mindhármat a hajóba.Egyszer alaposan utánanéztem, és az oroszoknak van földi elektromos katapult, amit a kifejlesztéshez és a teszteléshez strapáláshoz építettek. Ilyen földi teszt kiépítés elektromos katapult az amerikaiknak is van, azon fejlesztették hogy a hordozókon már kipróbált bevált rendszerek kerüljenek beépítésre. Más elektromos katapultról én még nem tudok. A többi az gőzzel működik. Később viszont az amik tervezik lecserélni az összeset amit lehet elektromos katapultra. Mivel nagyon előnyös lehet a használatuk. Gyorsabbak, könnyebben hangolhatók a gépekhez feladások alkalmával, széles tartományban állítható a gyorsulásuk, és akár változtatható is egy katapultozás gyorsítása a feladás hosszán belül.
Passz !Itt az oroszokat szerintem kevered a kínaiakkal. Az oroszoknak jelenleg semmilyen katapultjuk nincs, a kínai 003-asok elektromossal épülnek a hírek szerint. A képek szerint konkrétan most szerelik be mindhármat a hajóba.
Erről még nem hallottam, hogy a kínaiak az oroszoktól vették volna az elektromágneses katapult terveit. Félre ne érts, simán elhiszem, sok mindent vettek tőlük, az fura kicsit, hogy az oroszok miért költöttek volna egy vagyont EMALS-ra, miközben a kanyarban nincs a következő hordozójuk (amit ráadásul az eddig megjelent modellek, tervezetek szerint legjobb esetben is az Uljanovszkhoz hasonlóan vegyes catobar-stobar felépítésben építenének meg).Passz !
Az információkat alapos kutatás után olvastam angol nyelvű cikkekben, miután nagyon felkeltette a kíváncsiságom az első elektromos katapult beépítése amerikai hordozóra, ami nem is oly régen volt. Nem tettem félre linkeket a cikkekhez. Nekem úgy rémlik, hogy a kínaiak az elektromos katapultok kész terveit az oroszoktól vették meg.
Az oroszokat meg nemigazán érdekli most a hordozó építés, azokat is eladták amik voltak. Tudtommal tervben sincs hogy újakat építenek. Más fegyverek építésében újjáépítésében nagyobb rációt látnak. (hadászati bombázók, Tu160M2, új gyors rakéták, automata csapásmérő tengeralattjárók, robotrepülőgépek, lopakodó vadászgépek stb.) Én úgy látom az oroszok alavetően területvédelemre rendezkednek be, csapásmérő eszközök elleni védelemre, megelőző csapásokra és támadásuk esetén válaszcsapásokra. Egyszerűen nincs szükségük hordozókra. Viszont a támadó hordozók megsemmisítésére is készülnek (a hozzá tartozó hajó kötelékkel együtt). Ezzel igen nagy veszteségeket képesek okozni nagyon rövid idő alatt. Az ő koncepciójukban egy saját hordozó nagy céltáblàt és ezért nagy és felesleges kockázatot jelent ami rengeteg erőforrást felzabál az építéssel és a fenntartással. Én ezt látom az orosz hozzáállásban.
Passz !Erről még nem hallottam, hogy a kínaiak az oroszoktól vették volna az elektromágneses katapult terveit. Félre ne érts, simán elhiszem, sok mindent vettek tőlük, az fura kicsit, hogy az oroszok miért költöttek volna egy vagyont EMALS-ra, miközben a kanyarban nincs a következő hordozójuk (amit ráadásul az eddig megjelent modellek, tervezetek szerint legjobb esetben is az Uljanovszkhoz hasonlóan vegyes catobar-stobar felépítésben építenének meg).
Kicsit pontosítanék, a franciáknak nincs katapultjuk, az amerikaiaktól vették őket. Az angol és szovjet katapultok régen voltak, a mérnökök közül max nyugdíjasok élnek még.
Kína nagy kérdés, hogy mikorra lesz megbízhatóan bevethető a catobar hordozójuk tokkal-vonóval. Maga a hajó tippre valamikor jövő év közepén-végén elkezdi a hajógyári teszteket, a J-15-ös katapultos változatával (továbbfejlesztésével, ráfér a hírek szerint) 2-3 éve mehetnek a tesztek, képek jelentek már meg róluk, illetve most már a J-35 prototípusáról. Én azt tippelem, hogy 2026-28 előtt nem lesz teljes értékűen bevethető a hajó és a fedélzeti ezrede.
Ez a J-31 első prototípusa. Elég egyértelműen ezen, és a 31-es módosított, második protóján alapszik a J-35.
Egyébbként katapultot csak a Brazilok használnak/használtak még az ex Francia hordozójukon.
Vajon lesz kellő energiájuk az EM katapultokhoz?"A kínai típusú 003 CV-18 a repülőgép hordozó építése továbbra is halad a sanghaji Jiangnan hajógyárban
A Type 003 lesz az első kínai repülőgép-hordozó, amely KATOBAR rendszert és elektromágneses (EM) katapultokat használ. A CATOBAR egy olyan rendszer, amelyet a repülőgép-hordozó fedélzetéről történő kilövésére és helyreállítására használnak. E technika szerint a légi járművek katapult által támogatott felszállással indulnak, és a hajón (a helyreállítási szakaszban) leszállnak levezető vezetékek segítségével."