Kínai repülőgép-hordozók

joker

Nem biztos, hogy pazarlás lenne. Ha három testű kialakítása lenne, akkor elég széles lenne a repülőfedélzet. Azon is fölszállhatna egyszerre akár több gép is. Egy mai hajóról sem tud kettőnél több gép egyszerre fölszállni. (ha jól tudom)
Ráadásul szerintem egy rephordozó építésénél a felhasznált acél ára az egyik legkisebb költség.
 
A Nimitz osztályról 3 gép tud egy időben felszállni és tényleg gazdaságosabb akkor már 2 atommeghajtású lapust építeni és azt két irányba kiküldeni v. angol módszer szerint az egyiket pihentetni, míg a másik kint van a tengeren.
 
sulyid

Akkor igazatok lehet, és akkor ezért nem építenek 500 méteres hordozókat.
 
No
Amúgy mennyire lenne vad ötlet egy 450-500 méter körüli repülőgép hordozó?
Mert ekkora távon, ilyen emelkedő orrkialakítással szerintem bármilyen mai modern vadászgép fel tudna szállni, full terheléssel, katapult nélkül.
A leszállás is könnyebb lenne egy nagyobb, szélesebb hajóra szerintem.
Mi lehet az akadálya annak, hogy senki nem épít ilyet?

(Mert építettek már ekkora hajókat, igaz nem hadihajók:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world%27s_longest_ships )

Norvégia már réég felajánlotta az USÁnak, hogy építenek nekik egy 1kmes úszó repülőteret, és oda vontatják nekik, ahova épp mondják.
 
Nincs értelme a nagyobb horodozónak, mert most is üzemel olyan CATOBAR vadász, ami tudja amit tudnia kell.
 
A Nimitz-en 4 katapult is van, abból mondjuk egy csak "tartalék", mert kereszteznék egymást a gépek a felszállás pillanatában, de 3 biztosan indítható róla.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/cvn-70-ship-1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/USS_Nimitz_%28CVN-68%29.jpg
 
<i>Kéne egy Kuznyecov-Liaoning kötelék kép, érdekesen néznének ki párban :)</i>

Parancsolj:
varyag-kuznetsov.jpg

Forrás: http://www.jeffhead.com/
 
Ha ez így működik... Mackensen kellene egy raklap aranyrúd, a címet privátban megírom, hogy hova küldjétek. :)
 
Egyelőre ennyi van, bári igazán összehozhatnának egy találkozót. Régebben megakadt a szemem néhány grafikonon. A felszállási paramétereket tartalmazta, hogy mekkora sebességgel és mekkora tömeggel lehet felszállni a Varyagról, Most meg azokat keresem.
 
A Nimitz-en 4 katapult is van, abból mondjuk egy csak "tartalék", mert kereszteznék egymást a gépek a felszállás pillanatában, de 3 biztosan indítható róla.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/cvn-70-ship-1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/USS_Nimitz_%28CVN-68%29.jpg

Az orrnál levő katapultokról sem egyszerre indulnak a gépek, hanem egymás után. A szélsőnél is ugyanez van.
 
Kicsit ízlésesebben öltözhetett volna, ha már a kínaiak vették a fáradtságot és a vörös szőnyeget leterítették neki a tisztelet jeléül.
 
Végre egy valamirevaló PR filmecske.
http://htka.hu/kozosseg/discussion/42118/liaoning-ex-varjag#latest
 
Szárazdokkban a hajó. Úgy tűnik, hogy festik a fedélzetet.
14277730611_ab5eb7f0e0_o.jpg
 
Tisztességes kis írás a hordozóra szánt légi járművekről
https://medium.com/war-is-boring/chinas-got-an-aircraft-carrier-what-about-the-air-wing-c95283bc0279
 
Ha nem a Janes lenne a forrás nem tenném ki
http://www.janes.com/article/39074/plan-to-get-first-homegrown-carrier-by-2017-claims-local-media