Kínai repülőgép-hordozók

A Fujian jó 30 méterrel hosszabb azért, és tippre nagyobb teljesítményű a gépészete is. A QE-et úgy emlékszem, gőzkatapulttal voltak annó elképzelve.

Ezt találtam:
QE: 150e LE
Fu: 220e LE

QE-ről azt írta valaki, hogy gőzkatapulthoz gőzkazán kéne. Ezért igazán EM katapult passzolna hozzá.
 
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
 
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
Ez is egy lehetséges forgatókönyv. Elég sok ideig vaciláltak, míg döntöttek atom vs. hagyományos meghajtás mellett. Végül úgy értékelték, hogy legyan inkább hagyományos. Eléggé rizikós így is a dolog,
 
Ha ez igaz, akkor a kínaiaknak sikerült megelőzniük az amerikaiakat egy kultcsfontosságú technológia terén. Gőzturbina ide vagy oda.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ha ez igaz, akkor a kínaiaknak sikerült megelőzniük az amerikaiakat egy kultcsfontosságú technológia terén. Gőzturbina ide vagy oda.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes benne a gépindítási adatok.

Nimitz: 120 per 12óra, 240 per 24 óra
Ford: 160 per 12 óra, 270 per 24 óra
Fujian: 300 per 24 óra (gondolom 24 óra, mert napnak írják, de a többinél a 12 óra is egy napnak számít, csak normál repülési nap, míg a 24 óra az sürgősségi nap)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Érdekes benne a gépindítási adatok.

Nimitz: 120 per 12óra, 240 per 24 óra
Ford: 160 per 12 óra, 270 per 24 óra
Fujian: 300 per 24 óra (gondolom 24 óra, mert napnak írják, de a többinél a 12 óra is egy napnak számít, csak normál repülési nap, míg a 24 óra az sürgősségi nap)

Ha a katapultok számát is beleveszem, akkor még érdekesebb:

Nimitz: 60 gép / katapult / nap
Ford: 67,5 gép / katapult / nap
Fujian: 100 gép / katapult / nap
 
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.
 
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.

Visszafelé az amcsik megcsinálták, a JFK (CV-67) eredetileg CVN lett volna, de aztán mégis hagyományos hajtással épült meg.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.

AO épp azért írta, hogy eleve úgy építik, hogy mindkettőnek megfeleljen. Ez esetben persze kevésbé lehet optimális a belső elrendezése, a helykihasználás.
 
AO épp azért írta, hogy eleve úgy építik, hogy mindkettőnek megfeleljen. Ez esetben persze kevésbé lehet optimális a belső elrendezése, a helykihasználás.
Világos, de ettől még nem lessz valószínűbb. A kazán/reaktor mélyen a hajó gyomrában helyezik el az építés abban a fázisában amikor azon a szinten tartanak (kivéve ha nem moduláris, de akkor is mélyen kell integrált legyen) és utánna kerül az egész felépítmény köré építése. Nem valami amit lehet cserélni a hajó gyakorlatilag ketté vágása nélkül.

Régen az ment hogy minden ami "kínai" szar vacak, most meg bármi is már mindennél jobb, fejlettebb stb...

Ok, ha.majd rámcafolnak, és átépítik atom meghajtásúvá, fizetek nektek egy sört, de addig ez nem tűnik többnek megint valami belevizíonálásnak, mint a hibrid hajtás esetén. Mi lessz a következő, majd repülni is tud majd mint a Marvel filmekben?!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed
Világos, de ettől még nem lessz valószínűbb. A kazán/reaktor mélyen a hajó gyomrában helyezik el az építés abban a fázisában amikor azon a szinten tartanak (kivéve ha nem moduláris, de akkor is mélyen kell integrált legyen) és utánna kerül az egész felépítmény köré építése. Nem valami amit lehet cserélni a hajó gyakorlatilag ketté vágása nélkül.

Régen az ment hogy minden ami "kínai" szar vacak, most meg bármi is már mindennél jobb, fejlettebb stb...

Ok, ha.majd rámcafolnak, és átépítik atom meghajtásúvá, fizetek nektek egy sört, de addig ez nem tűnik többnek megint valami belevizíonálásnak, mint a hibrid hajtás esetén. Mi lessz a következő, majd repülni is tud majd mint a Marvel filmekben?!

Én sem számítanék rá, nem is gondoltam rá. Meg a kínaiak olyan gyorsan pörgetik az új generációkat, hogy egyszerűbb új hajónál alkalmazni atomot.