Kínai repülőgép-hordozók

Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".

Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
 
Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
https://htka.hu/2019/05/26/vizen-a-trieszt/
 
Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
Tuti. Néha előfordul. A japánok úgy kezdték el építeni a Musashit annak idején, hogy még nem volt kész az úszódokk, amiben az építése zajlott. :D
 
Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
Az oroszok most építettek egy hajógyárat, amiben van egy 40 000 tonnás úszó lift. A legtöbb nagyméretű berendezés: daru, úszó lift stb kínai gyártmány. Ha az oroszoknak képesek volta gyártani, akkor feltételezem maguknak is tudnak.
https://russiandefpolicy.blog/2018/09/25/will-rosneft-boost-russian-naval-construction/
40 000 tonnás úszó lift:
capture.jpg
 
A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./
 
A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./

Nekem erről a "Zoli hajói"-n olvasott cikkek jutnak eszembe az akkori orosz hajógyártó cégek kapcsán.
Elég kockázatos egyszerre építeni egy szárazdokkot és egy repülőgép-hordozót, mégha minden meggyőződésem szerint a kis kínaiak ma jobban megoldják ennek a logisztikáját.
 
Liaoning teszt utak, valamilyen japán jelentésben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hát érdekes, hogy civil és katonai hajógyárat együtt építettek. Logisztikailag, műszakilag nyilván előnyös, de biztonságtechnikailag két különböző dolog. Civil hajókon nem nagyon van mit ellopni/kémkedni, a katonaiak meg hadi titkok.
Viszont azon a téren az elektronika, fegyverzet, meghajtás, ami érdekes, nem a vas kasztni. Azokat meg nem ott gyártják, hanem csak ott szerelik be.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Az egy kémnek talán épp elég lehet.
Gondolom számoltak ezzel a lehetőséggel is.
Viszont kezdik kiásni a földet a hordozó elől
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A type 003 szerintetek mikor éri el a teljes fedélzeti formáját? Tahát semmi fedélzeti festés stb csak a végleges alakot?
 
A medence felé vezető sínrendszer úszódokkos vízrebocsájtást feltételez. Szerintem.