Kínai szállítóhelikopterek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Elvégre a mintadarab, amiből deriválták, csak 3200 méterig bír felkapaszkodni. Esetleg kikönyörögtek valami combosabb makila hajtóműveket a franciáktól?
A mintadarab haditengerészeti helikopter csónak hajótesttel. Ebben az esetben ezt elhagyták és jóval egyszerűbbre csinálták. Ezzel gondolom jelentős tömeget sikerült megtakarítani. A hajtóművön is lehet, hogy piszkáltak, mivel létezik közös Európai-Kínai helikoptergyár. Szóval lehet, hogy sikerült kikönyörögjenem egy combosabb hajtóművet.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
DTEaW_5VwAAIx59.jpg

DTEaVwYU8AYjR2y.jpg

DTEaYKVUQAUreOu.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Most akkor hány szállítóhelikoptert is fejlesztenek a kínaiak? Z-18, Z-20 és volt Z-15. Z-15-ről miért nincs semmi hír mostanában?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Most akkor hány szállítóhelikoptert is fejlesztenek a kínaiak? Z-18, Z-20 és volt Z-15. Z-15-ről miért nincs semmi hír mostanában?
Jó kérdés. A Z megjelölés lehetséges, hogy a hadsereg használja, és mivel még nem rendszeresítették a civil elnevezés használják Avicopter AC352.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 107
113
Kíváncsi vagyok, hogy olyan univerzális, ezres platform lesz-e, mint az óceán túlpartján, vagy csak réskitöltőnek gondolják, amíg elkészül valami vadonatúj konstrukció.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
szerintem a több típus logice. a Z-18 at amolyan Stallion/Chinook kategóriára saccolom a "Copyhawk"-ot (by Mac.) meg az Uh-1/Uh-60 általános szállítónak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Olyasmi, most az a nagy kérdés, hogy ezekkel váltják le a Mi-17-eseket? Vagy azok is rendszerben maradnak?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Ha minden igaz, akkor az új Z-20-asokkal meg ezekkel fogják váltani a Mi-17-eseket.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
A sárkányszerkezete igen, de a motorikus része azért eléggé eltérő lehet.