Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
MiG33 késöbb egy 29 változat jelölése volt.MiG 33 tervezet meg a MIg21 utódja lett volna.MiG honlap szerint már a BIS sorozatgyártásának elkezdésekor bemutatták az illetékes elvtársaknak a vázlatokat.Persze azok nem részletes tervek voltak.
a29 és a Su27 alapvető formatervét meg a CAGI kutatóközpont csinálta,már a 60as évek végétől induló fejlesztésben.Igy nézve a 29es tényleg korábbi terv.
De az iroda maga nem a kéthajtóműves formát,hanem a saját egy hajtóműves tervüket javasolták frontvadásznak,könnyűvadászak exportra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
420223550_422016710205817_3674376488878598858_n.jpg

Advanced fighter technology from 1986.

432688621_425140159893472_4066528350100664429_n.jpg

Rockwell's Advanced Tactical Fighter proposal.


430484370_414850570922431_106693736791293713_n.jpg

Grumman: Advanced Tactical Fighter concept.


an-artists-concept-of-lockheed-california-companys-proposed-advanced-tactical-66a6d3-1024.jpg

Lockheed Advanced Tactical Fighter concept.



433626525_10125611070286724_7011829379038353429_n.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 967
32 257
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Valószínűleg mind dezinfó volt csak, mint az "F-19 Stealth Fighter", aminek a modelljét kiadták annak idején, illetve videojátékban is szerepelt.

A Grumman rajz az alighanem inspirálta az S-37 (később Szu-47)-et.
Azért némelyik hasonlít egy kicsit az X-29-re, X-31-re, X-36-ra, X-43-ra, F-16XL-re, az Eurofighterre, Gripenre, F-18/KAI T-50-re stb...
De az ATF program végeredményéhez (YF-22/YF-23) tényleg nem sok közük van.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113

Though knocked out of the LHX contest, American interest in high-speed battlefield tilt-rotors would soon return. Replacing the A-10 battlefield support aircraft with a vertical take-off aircraft could prove a boon for forward deployment and potentially offer far greater flexibility. In 1986, Bell and Boeing created a proposal for such a machine, dubbing it the Tactical Tiltrotor. This extremely ambitious machine promised supersonic performance, thanks to an ingenious propulsion system. On take-off, landing and speeds up to 186 mph the aircraft acted as a turboprop tilt-rotor with the engines fed from a central turbojet, above these speeds the rotors folded into the engine nacelle and the turbojet provided direct thrust. In this mode, a top speed of Mach 2 was anticipated. This already radical idea was to be combined with forward swept wings, canards and an internal weapons bay housing eight Hellfire or Stinger missiles. Work continued until 1990, when it was cancelled as the Soviet threat disappeared.

iCvZ6Db.png

An artist’s impression of an early Bell / Boeing Tactical Tiltrotor concept.

XVDzoap.jpg

Various Bell / Boeing Tactical Tiltrotor layouts were studied, including versions with two turbojet engines.

imRzAYg.jpg

The novel internal arrangement of the Bell / Boeing Tactical Tiltrotor.

rJ7nLm1.jpg

This glamorous artist impression shows two Tactical Tiltrotors at extremely low altitude attacking with cannon and Maverick missiles. The Tactical Tiltrotor was probably an idea born too early, and included too many risky technical features.

t0fxr8b.jpg

In addition to the battlefield attack variant, a transonic combat utility convertoplane was considered. It appears that this design may have some external features designed to reduce radar conspicuity.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
MiG33 késöbb egy 29 változat jelölése volt.MiG 33 tervezet meg a MIg21 utódja lett volna.MiG honlap szerint már a BIS sorozatgyártásának elkezdésekor bemutatták az illetékes elvtársaknak a vázlatokat.Persze azok nem részletes tervek voltak.
a29 és a Su27 alapvető formatervét meg a CAGI kutatóközpont csinálta,már a 60as évek végétől induló fejlesztésben.Igy nézve a 29es tényleg korábbi terv.
De az iroda maga nem a kéthajtóműves formát,hanem a saját egy hajtóműves tervüket javasolták frontvadásznak,könnyűvadászak exportra.
Érdekesség, hogy az egyhajtóműves LFI vadászból a Szuhojnak is volt egy koncepciója, a Sz-37-es típusjelet elsőként megkapó "Szuhoj Gripen":


Ez az Sz-37 nem összetévesztendő a Szu-47 Berkut eredeti típusjelével, ami ráadásul mint Sz-32 jelent meg először. Majd átnevezték Sz-37-re, végül, hogy valós harci típusként hivatkozhassanak rá, Szu-47-re.

Ahogy ezt az LFI-t hívták Szu-37-nek is, de azt meg a T-10M11 Szu-27M tizenegyedik, TVC fúvócsöves példánya kapta meg.

A Szuhoj LFI esetében a Jak-141-es R-79-es hajtóművével számoltak kezdetben, ami itt a 3BSN fúvócső elhagyásával már elvileg 180kN tolóerőt adott volna le, ami egy 9.31-es MiG-29K tolóereje lett volna CsR-el, egyetlen hajtóműből leadva. Ugyanezt a tolóerőt tudta az alternatívaként szóba jöhető Izdelije 20, vagyis az AL-41F, ami végül csak a MiG 1.44-be került beépítésre.

Érdekes adalék, hogy ha ez utóbbi megvalósul és az oroszok a MiG 1.44-et választják mellé, akkor a Szu-27 - MiG-29 Hi - Low mix pároshoz hasonlóan ismét két azonos aerodinamikai elrendezésű, de eltérő méretű típus uralta volna az orosz légierőt, csak épp fordított felállással.
Azonos hajtómű mellett a MiG adta volna a nagy kéthajtóműves, míg a Szuhoj a kis, egyhajtóműves deltaszárnyas, kacsaszárnyas harcászati típust a hadseregnek.