Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha leállították, mert túl drága plusz belső fegyverteres, ami azért nem fogad be annyi pokoltüzet, mint amit a két szárnyacskára fel lehet aggatni, akkor reális utódról beszélünk-e, vagy csak egy zsákutcáról?
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Viszont lopakodik és az új AH-64 D az ő rendszereit használja! Na meg már nem kell 10.000+ tankot megállítani a fulda-i hasadékban úgyhogy elég lehet a kevesebb is ,na meg azt hiszem külsősen is lehetett aggatni rá mindenfélét csak akkor nem lopakodik....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha a föld felett alig pár méterrel repked az AH-64, akkor az is már kvázi lopakodónak számít nem?
 
M

molnibalage

Guest
Az RAH-66-ot azért kaszálták el - mér a gyártást kezdték volna - mert az UAV gépek úgy tűnt, hogy töredék költségen megvalósítják a RAH-66 képességeinek nagy részét. Persze a tűzerő kisebb, más a repprofil, de nem is kerülnek annyiba, méretben jól skálázhatóak. Egy heli meg heli marad főleg, ha kétszemélyes.

Az RAH-66-nál nem volt szempont a brutális tűzerő, inkább azon volt a hangsúly, hogy az újgenerációs SAM ellen is túlélőképesebb legyen. Az AH-64 gépeken szép elméleti képessége a 16 db Hellfire, de totálisan értelmetlen. A gyakorlatban 8-nél többet gyak. soha nem visznek vagy vittek volna. Az F-35-nél megfigyelt trend itt is megvan. Jobb "alacsony észlelhetőségűnek" lenni, mint burtálisan feleslegesen nagy tűzerővel rendelkezni. Lásd F-16C vs F-35 és AH-64 vs RAH-66 arányait fegyverz tekintetében, ha meg kell őrizni az alacsony észlelhetőséget. Ha ez már nem szempont, akkor viszont nagy difi nincs, sőt...!
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Nem kísérleti repülőgép, hanem helikopter, de máshova nem tudtam berakni. Az Eurocopter X3 megdöntötte a sebességi rekordot még június elején. A cikk szerint elérték a 472km/h sebességet valamint ereszkedés (leszállás?) közben a 486km/h-át is.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/x3-breaks-helicopter-speed-record-386956/
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
A Brazíl fejlesztésekkel valamiért nagyon nins törődve ezen az oldalon pedig elég jelentős szerintem. De a japán is de az talán majd mostanába előtérbe fog kerülni.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
joker

Ez a tereptől függ, de ha már van egy kis domborzat akkor baromi nehéz észrevenni őket. Az indítási távolságod bármilyen más célhoz képest nagyon kicsi (mivel a cél nagyon lassú). Ebből aztán meg adódik a következő probléma, neked is alacsonyan kell repülnöd különben olyan "look-down" helyzet alakul ki, hogy szinte esélytelen normálisan rávezetni a rakétát. Azt, hogy a gyakorlatban mennyire szokás alacsonyan repülni vadászokkal nem tudom, gondolom, hogy a helyzet dönti el.

Mondjuk ugyanez AESA radarokkal, datalinkkel, AWACS-al egész más dimenzió. Főleg ha még a földről is kapnak infot, hogy merre kell keresni :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 562
113
Érdekes koncepció, a billenőrotoros megoldás szintje adja magát, ami ugye egy fantáziarajzon jól mutat.
De én azért kíváncsi vagyok, hogy pl az Osprey számára is nem egyszer végzetes örvénygyűrű jelenséggel itt mit fognak tudni kezdeni.
 
2013. december 7.
934
4
18
Mivel itt több kisebb rotor van a felhajtóerők több ponton hatnak a sárkányszerkezetre, ez elvileg jobb megoldás mint az Osprey megoldása. Inkább az a gond hogy mire használható terepen. Jó hogy gurul de egy ilyen kiálló részekkel teli járművel tényleg úton is akarnak rutinszerűen közlekedni és aztán ha úgy gondolják az útról egyszercsak, előkészítés nélkül fel akarnak szállni vele? Egy repülőszerkezetet, felszállása előtt műszakilag át kell csekkolni. Nem világos mire jó a gyakorlatban ez az öszvér...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
F-92_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azért halkan megjegyzem, hogy az USA repülőgép-kategorizálási jelzésrendszerében a kísérleti gépeket kizárólag az X- jelzésű gépek jelentik (aerodinamikai, súrlódás-hőtani, anyag/szerkezeti stb. cél-kísérletekre gyártott gépek). Az Y-al kezdődő jelzések már kimondottan sorozatgyártásra tervezett gyártás-technológiai prototípusokat jelölnek, tehát YB-47 = bombázó-prototípus, YF-16 = vadászgép-prototípus stb. Ha ilyeneket is beteszünk a topicba, akkor a címet szerintem bővíteni kellene a "Prototípusok" címszóval is.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Azért halkan megjegyzem, hogy az USA repülőgép-kategorizálási jelzésrendszerében a kísérleti gépeket kizárólag az X- jelzésű gépek jelentik (aerodinamikai, súrlódás-hőtani, anyag/szerkezeti stb. cél-kísérletekre gyártott gépek). Az Y-al kezdődő jelzések már kimondottan sorozatgyártásra tervezett gyártás-technológiai prototípusokat jelölnek, tehát YB-47 = bombázó-prototípus, YF-16 = vadászgép-prototípus stb.

Általánosságban így van, ahogy írod, de néha azért sikeresen megkeverik az amik is ezt a dolgot, mint pl. az XB-70, vagy az X-35. Egyikről sem lehet elmondani, hogy "kísérletibb" gépek voltak, mint mondjuk az YF-22, vagy az YF-23, hanem ezek is inkább prototípusok, de mégis "X" jelzést kaptak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az XB-70 azért kapott X előtagot, mert akkoriban Mach 3 sebességű bombázó csak a képzeletben és a kiírási követelményben létezett. Úgy kellett megtervezni és legyártani, hogy hasonló méretű és sebességű géppel nulla kísérleti repülés/tapasztalat volt, és akkoriban ráadásul számítógépes tervezési lehetőségek és szimulációk sem voltak még, tehát minden élesben ment!
Az X-35-nél talán az volt a kiírásban a nagyon extra, hogy első típusként volt követelmény, hogy mindhárom haderőnem (NAVY, AIR FORCE, MARINES) követelményeinek meg kell felelnie, és ennek megfelelően egész sor régebbi típust kell vele leváltani. Talán így több pénzt tudtak rá kiharcolni?
De mindent figyelembe véve, ennél szerintem sem logikus az X-jelzés. Dehát övék a gép.....így a "keresztelés" joga is:)