Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Aurora begins fabrication of X-65 ‘active flow control’ jet...

DARPA, Aurora Flight Sciences started building radical prototype plane - DARPA and Aurora Flight Sciences' X-65 prototype aims to pioneer a new type of aircraft that maneuvers using pressurized air instead of physical flight control surfaces...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and weasel007
Skunk Works Rolls Out X-59, NASA's Newest X-Plane...


Lockheed_Martin_X_59_Roll_Out.jpg
 
Azt olvastam itt-ott, hogy 1.4 Mach sebességre tervezték.
Láttam valamikor egy ábrát a légellenállás növekedéséről a sebesség függvényében, s akkor az fogalmazódott meg bennem, hogy úgy 1.4 - 1.6 Mach az a tartomány, ami felett már nagyon megugrik az ellenállás.
A Concorde ugye tudott 2 Machot is utánégető nélkül, a Tu-144 D változata is tudott 1.9-et az utánégető nélküli hajtóművel.
Ami nekem azt jelenti, hogy - műszaki határokkal - méretezés kérdése a viszonylag gazdaságos sebesség értéke.
Pontosabban ezen felül egy még fontosabbé; a gazdasági körülményeké.
Az olajválságig az amerikaiak még 3 Mach-ban gondolkodtak...

A Tu-144 prototípusa, illetve Sz verziója ilyen szempontból "őszinte" volt ahogy olvastam:
1.4-1.6 Machra lassult vissza az utánégető kikapcsolása után;)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Képek.

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
1 évvel ez előtti videó.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Aurora begins fabrication of X-65 ‘active flow control’ jet...

DARPA, Aurora Flight Sciences started building radical prototype plane - DARPA and Aurora Flight Sciences' X-65 prototype aims to pioneer a new type of aircraft that maneuvers using pressurized air instead of physical flight control surfaces...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hát nem is tudom. Bár az előny, ha nincsenek mozgatható felületek, de a fúvókák is csinálhatnak felesleges légellenállást. Illetve folyamatosan mennyi kell ki a levegőnek belőlük, hogy ne legyen ellenállás. Ez viszont plusz energiafogyasztást jelent. Gyanakszom, hogy a hátrányok elviszik az előnyöket. Ráadásul amúgy is komoly előny kell, ha el akarnak térni a hagyományos felépítésektől.

Ellenben a csupaszárny gépek fő problémája a stabilitás és irányítás. Ott lehet hogy érdemes lenne megnézni hátha ezzel könnyebben menne.
 
$60 million US Air Force partnership with Hermeus start-up for flight testing hypersonic aircraft

HFZDMPCSHRAMTGX2DJ65E3ROPI.jpg








Hermeus has completed testing of its first fully-integrated vehicle, Quarterhorse Mk 0. This non-flying prototype acted as a ‘dynamic iron bird’ for the company by validating all major aircraft subsystems in a real-world environment...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Quarterhorse.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg

Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
 
Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó
 
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
 
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

Váóó. Mintha egy MIG és egy F-16 szerelemgyereke lenne. Érdekes lett volna nagyban.
 
De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
MiG33 késöbb egy 29 változat jelölése volt.MiG 33 tervezet meg a MIg21 utódja lett volna.MiG honlap szerint már a BIS sorozatgyártásának elkezdésekor bemutatták az illetékes elvtársaknak a vázlatokat.Persze azok nem részletes tervek voltak.
a29 és a Su27 alapvető formatervét meg a CAGI kutatóközpont csinálta,már a 60as évek végétől induló fejlesztésben.Igy nézve a 29es tényleg korábbi terv.
De az iroda maga nem a kéthajtóműves formát,hanem a saját egy hajtóműves tervüket javasolták frontvadásznak,könnyűvadászak exportra.