Kísérleti repülőgépek, prototípusok

X-56_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

X-56 FullHD
 
Nekem elsőre a Northrop Tacit Blue jutott róla eszembe, de az később volt.
 
Az ilyen gépekről jut eszembe a néhai David Ferguson, aki az YF-22-es egyik berepülőpilótája volt a Boeing-Lockheed párosnál. Róla jelent meg még a tesztelés idején, hogy több, mint száz kísérleti géppel repült a megelőző évtizedekben, melyek zöme azóta is titkos. Akkor (90-es évek legeleje) nem fért a fejembe, hogy vajon még mennyi és miféle titkos gépek lehetnek a nagy gyártók múltjában, amelyek nem váltak ismertté. A Tacit Blue, a Bird of Prey vagy ez a Quiet Bird mind olyan gép, amely a repülési programjuk zárása után még évtizedekig titkos projektként voltak kezelendők.
 
...közben végigfutott bennem egy kósza gondolat a jenki vasakról, hogyan festenének ma az YF- változatok ha azok nyertek volna anno a tendereken...nem a jelenlegi változatok.
Tovább gondolva akár a griffre vagy más modellekre is...lenne pár érdekes forma.
 
Az YF-17 et meg tudod nézni, az az F-18, kis túlzással. YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra, pl. Lavi concept J-10, csak így hirtelen ami eszembe jut.
 
@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D

Szerintem se így, se úgy :-). Az YF-23 egyrészt inkább néz ki stealth-gépnek a mindössze szárnyak+2 vezérsík+ szárny alá eldugott, rövid(tehát kis légellenállású) szívócsatornával és szintén eldugott fúvócsővel, mint a J-20 a szárnyak+2 kacsa-vezérsík+2 függőleges+2pótvezérsík, és a hosszú, törzs oldalán végigfutó szívócsatornával és elég feltűnő fúvócsövekkel, másrészt nekem nemigen hasonlítanak egymásra sem. A J-20 néhány alapvető különbség ellenére szerintem jobban hasonlít a MiG-1.44 egykori szovjet protóra.
 
@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D
Természetesen, ha a kronológiát nézzük, de. Nem akartam arra utalni, hogy melyik lopott kitől "ötletet", pusztán a hasonlóságot akartam megemlíteni.
 
<blockquote rel="zotyek78">@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D

Szerintem se így, se úgy :-). Az YF-23 egyrészt inkább néz ki stealth-gépnek a mindössze szárnyak+2 vezérsík+ szárny alá eldugott, rövid(tehát kis légellenállású) szívócsatornával és szintén eldugott fúvócsővel, mint a J-20 a szárnyak+2 kacsa-vezérsík+2 függőleges+2pótvezérsík, és a hosszú, törzs oldalán végigfutó szívócsatornával és elég feltűnő fúvócsövekkel, másrészt nekem nemigen hasonlítanak egymásra sem. A J-20 néhány alapvető különbség ellenére szerintem jobban hasonlít a MiG-1.44 egykori szovjet protóra.</blockquote>
Szerintem azért jött onnan is ötlet a J-20-ba, hogy milyen formavilága volt az YF-23 nak. Az 1.44 is jó példa lett volna, igen. Ez a mi hasonlít mire, elég tág, és abszolút szubjektív fogalom.
 
Az YF-23 szerintem semennyire nem hasonlít a J-20-ra. A PAK-FA már annál inkább hasonlít az YF-23-ra.

A Gripen E/F-nél fölmerült az EJ-200-s hajtómű is. Azt lehet tudni miért nem ezt választották a svédek?
Vagy, hogy eleve miért nem ezzel számoltak a svédek?
(Lehet, hogy a Gripen A idején még nem létezett ez a hajtómű)
 
Szélcsatornák.
http://gizmodo.com/28-gorgeous-wind-tunnels-that-will-blow-you-away-510665017
 
http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2016/02/18/azok_a_csodalatos_ferfiak_az_o_repulo_masinaikkal
 
NASA - Silent Supersonic Aircrafts Concept Unveiled

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.