Na tessék, csak meg kellett írni a hozzászólást miskolci utcanézettel, távolban a legendásan stealth - láthatatlan - miskolci villamossal, s találtam is hozzá két napos írást a kis gördülési ellenállásra utaló adatokkal:
"...Itt a villamos 50km/h sebességgel haladhat, ám ha ilyen tempóval ment volna, akkor 45-50 méter lett volna a féktávolság. Számítások szerint a villamos 30-35km/h sebességgel érhetett a kereszteződésbe..."
Az Újgyőri főtéren csattant egy személyautó a villamosnak, most egy Volkswagen sofőrjének nem sikerült megadnia az elsőbbséget az MVK járműve számára. Megint egy csattanás a miskolci villamossal, számolni is nehéz, hányadik. Többen úgy gondolták, hogy
borsod24.hu
Még 24 óra sem telt el a csütörtöki koccanás óta, péntek délelőtt ismét nekiment egy személygépjármű a menetrend szerint közlekedő villamosnak Miskolcon. A "láthatatlan" villamosra ezúttal nem a belvárosban, hanem Majláthon csaptak el. Az incidens
borsod24.hu
Amúgy a rossz nyelvek szerint azóta láthatatlan a miskolci villamos, amióta nemhogy nem sárga (piros csíkkal), mint a forgózsámoly nélküli Bengáli (FVV),
s nem is piros-fehér (DVTK, "Csak a Diósgyőr!
"), mint egy időben a Tatra, hanem zöld-fehér, mint az ősellenség; a Fradi.
Emögött komoly tudatalatti pusztításvágy lehet a miskolciak körében a helyi érdekeltségű közlekedéspszichológusok szerint.
Már kezdtem ideges lenni, hogy hiteltelenné tesznek a miskolci autósok...
De van remény!
Végre újra!
Ismét személyautóval ütközött egy miskolci villamos, az incidens az Újgyőri főtér körforgalmában történt. Az anyagi kár jelentősebb, mint a korábbi januári karamboloknál, hiszen a fotókon jól látni, hogy az egyik ajtó is erősen megrongálódott. Egészen
borsod24.hu
Ez már komolyan szellemi fogyatékosság...
Mér', mér' van az, hogy ha
lemegyek Budapestre Miskolcról és ott közlekedek, akkor kisimulnak a ráncaim, nem figyelek feszülten, mint egy indián és nem görcsölök egyfolytában, hogy pl. a mellettem levő rám húzza a kormányt, nem hagyok magam előtt helyet az álló kocsi mögött, hogy még legyen hova előre gurulni, ha hiába nyomogattam a féklámpát...
Budapesten a dudát el is felejthetem, zenét hallgatok, nézelődök,az autósok előzékenyek és rutinosan vezetnek. Igaz, határozottnak kell lenni (nincs bambulás, hogy majd eldöntöm, hogy merre is akarok végül menni), de nem is agresszivitásnak veszik, mint a miskolciak- teljesen tévesen - , ha befűzöm magam egy másik sávba.
Konkrétan 10-12 órát levezethetek úgy Budapesten, hogy nem kerülök baleseti helyzetbe, Miskolcon ehhez 20 perc is sok.
S nem csak én látom így, hanem az oktató unokatesóm és kollégái is.
Már bánom, hogy a lányom Budapesten tanult "meg" vezetni és nem Miskolcon.
Eleve csak egy kerületben mászkáltak - nem úgy, mintha Miskolcon tanult volna, ahol az egész várost bejárják minden hülye specialitásával s nem tanulta meg a közlekedési stresszhelyzetekre való felkészülést.
Aki nem hiszi, az jöjjön fel Miskolcra egy kicsit közlekedni, vagy kérdezze Miskolcról felköltözött rokonát, ismerősét.