műszaki megoldásai állandó állítgatást, törődést igényelnek (gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű).
Csak próbálj venni egy pl. kilométerspirált, új(!) hengerfejtömítést.
ööö, mondjuk csináltatsz ha nincs?
Látunk csodás felélesztéseket, pótlásokat.
Aztán vagy működnek vagy nem. Pláne hosszabb távon. (Arról már nem biztos, hogy beszámolnak...)
Nyilván egyrészt komoly a fejlődés, meg a netnek köszönhetően rengeteg infó, megoldás, kivitelezés kerül közkeletűvé.
Bennem nagyon megmaradt egy velem történt példa a 80-as évek végéről.
Kellettek volna új hajtókar csavarok egy öreg Nagypolszki motor sürgős javításához: Az egyik dugattyú csapszeg felett kettészakadt. (Láthatóan fáradt törés volt).
Amúgy 14 kilométer távolságról még simán - igaz lépésben - hazavitt, igaz nem túl bizalomgerjesztően kopogott.
Volt két napunk a javításra (mint az amerikai ismeretterjesztő csatornákon

Másik használt és minden szempontból kompatibilis dugattyút tudtunk szerezni, de új hajtókar csavart nem.
Márpedig a szerelők szerint nem igazán illett visszarakni a régit.
Apám csavargyárban dolgozott, mindenkit ismert az esztergályosoktól kezdve a főmérnökön át a meleg üzem dolgozóiig.
Bevittük a mintát, mondták, hogy méretre legyártják, nem téma, de nem ismerik az edzése technológiai protokollját.
(Persze; lehetett volna/?/ egy méretesebb, de fajlagosan alacsonyabb teljesítményű pl. teherautó motor alkatrészéből "ki/lefarigcsálni", de biztos, hogy jó lett volna?)
Szóval le lehet gyártani ma már mindent - jó masszívra - de biztos, hogy az jó lesz, nem lesz túl erős a többi alkatrészhez képest?
Ebbe a hibába még a Toyota (!) is bele esett. Tömeggyártásban!

Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)
Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d
Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.
Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.

Húsz motor: ezeket kerülje
Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, n

Én örülök, amikor valaki újraéleszt, vagy "csak" üzemképesen fenntart egy ritka, egyedi oldtimer autót, de köszönöm; én már ha pénzem lenne rá, sem kínlódnék vele.
Maradjanak meg (megszépült) emlékemnek gyerekkoromban bennük utazásuk, vezetésük.