Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 857
14 221
113
"...A négy- és a hathengeres motorral a jelenlegi környezetvédelmi előírások betartásához folyamatosan tartani kell a lambda 1-es keverékarányt, ami 1 kg benzin elégetéséhez 14,7 kg levegőt jelent.
Az érvényes emissziós szabályozás már nem engedi a csúcsterheléses túldúsítást, amikor a vezérlés üzemanyagtöbblet befecskendezésével hűti az égésteret vagy növeli a teljesítményt. Ez azt jelenti, hogy padlógázzal a Grossglocknerre fel utánfutót vontatva sem lehet dúsabb a keverék az említett 1:14,7-es aránynál..."


Akkor már érteni vélem, hogy - mivel azt követem érintettség okán - a Hyundai I30 benzines motorjai miért lettek a legutóbbi arcfelvarrással rendre úgy 20 lóerővel gyengébbek:
1.5 DPI (szívócső befecskendezéses szívó motor) 109 helyett 96 lóerő.
1.0 T-GDI 120 helyett 100 lóerős (s ez nem a pl. a Bayonban eddig levő 100 lóerős kivitel)
1.5 T-GDI 159 helyett 140 lóerő.


S lettek olyan teljesítmény jelleggörbéjűek, mint egy dízelmotor. Legalábbis a linkelt katalógus számításai szerint.
Most komolyan: Ez fogja megmenteni a bébifókákat, hogy nem fogjuk tudni az üzemidő tízezred részében kiénekeltetni a benzinmotorokat!?

Képzelem, hogy szeretnek forogni az átdolgozott motorok 4000 ford/perc felett...
(Legalábbis az eddigi ezres turbós még kifejezetten lelkesen forog ki 6000-ig az Euro 6d norma ellenére is)

1.0 T-GDI 2022 jelleggörbe:

1.0 T-GDI 2025:

1.5 T-GDI 2022:

1.5 T-GDI 2025:

Gyanítom, hogy a többi autógyár is így fogja kiherélni a benzinmotorokat. :mad:
Pedig az én szememben ott az egyik* értelme a kisebb belső ellenállású benzinmotornak, hogy ha nagynéha úgy támad kedvem, akkor olyan fordulatszámról forgatom tovább (ha már egyszer -ahogy mondani szokták - ki van fizetve), ahol a dízelmotornak már bevérzik a szeme. (Jihá!)

*A másik értelme meg az, hogy a gázolajnak szaga van, a benzinnek meg illata.
...legalábbis a 100-asnak...


"Régen minden jobb vót':hadonaszos:
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 445
28 343
113
Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az ma már a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János - a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.
Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 081
10 288
113
Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az ma már a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János - a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.
Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Se pénz, se szakértelem...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo