Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
A kikopó szedánokhoz és “átlagjóskákhoz” még egy szösszenet és egy autókkal foglalkozó ismerősöm véleménye röviden. Hasonlóan látja, mint ahogy én is írtam de ő még nálam is inkább azt állítja, hogy a nem prémium márkák közül a szedánok azért kopnak ki, mert “átlagjóska” nem akar már az lenni és SUV-ba képzeli el magát. Méghozzá olyanban amit pár éve köpködött, értelmetlennek talált, de titokban mégis pöffeszkedett volna benne. X év múlva pedig ez a dolog be is érett és ma már “átlagjóska” BMW X6-ban üldögél szedán helyett és nem azért mert anyagi helyzete ennyire javult volna, hanem… mutatom miért:

Öreg X6
ZuTesSZwE8kHg60Cc3NThIEjtXY.jpg

Renault Arkana

Arkana

X6

Arkana

A formavilág, a felhasználhatóság, a méret… “átlagjóska” hosszú éveket nézte a prémiumot és nem akar “átlagjóska” lenni szedánnal, hanem… és ezt a nem prémium gyártók egyrészt felismerték másrészt tudatosan formálták is. De gondolom a fotók alapján megérkezik mindenkinek, hogy az Arkana sem más, mint egy két generációval előbbi X6 kicsit rőnosított változata.

Ps. A rencccer csak 5 fotót enged beszúrni, de szerintem látható mire is gondolt emberem egy elég konkrét példàval.
Ahogy a lányom mondaná, abszolút adom.

Az első X6 formailag nálam működik, nagyon adja egy izmos puma testét.
...neeem, most nem arra gondoltam, na!

...szexmániás banda...


Hanem erre:
360_F_328526890_xntwoaRKyGrtKXdwpNHn6vDTkO7hX1xL.jpg


Az más kérdés, hogy a társadalmi táplálékláncban sugallt szerepe mennyire tahó.
Az Arkana meg mennyire gáz...

A tegnap esti hozzászólásod után gyúlt fény a homályban, hogy honnan ismerős ez az elbaltázás szedán területen.

Az MB W126 minden szögből az egyik abszolút esztétikum a szememben:
Tökéletes arányok, de az elemzés szempontjából amit kiemelek, az az, hogy a hosszú motorháztető lejtése minimális, a csomagtartóé szintén s a kettőt gyönyörű folytonossággal összeköti az oldalablakok övvonala.
A W 140 ehhez képest egy disszonáns bálna az erősebben lejtő orrával és farával és az ezektől mélyebben futó ablakövvonallal.
NA ezt az esztétikai baklövést másolta le olyan Arkanás módon az Albea photoshopnak is gáz barbársággal:eek:
(A linkelt képen valamiért a "B" oszlop nincs gyárilag feketítve, ez tovább súlyosbítja az esztétikai környezetszennyezést.) Figyelem; csak védőszemüvegben!

S az utolsó, kellemesen rossz felbontású kép, de csak linken az egykori saját, most már lányomé, ahol annak idején próbáltam tényleg kiváló minőségű, 18 évesen is tip-top 3M dekor álkrómmal kicsit Lanciásítani, kicsit optikailag nyújtani egy kis gapot is belecsempészve;)
(A baloldali az)

sm_238110184_mercedes-benz-s-1979-side-view_4x.png
sm_247119184_mercedes-benz-s-1994-side-view_4x.png
fiat_albea_i-res_sedan_11.jpg


 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
Citroen SM:
Nem semmi :)

Az a V6-os motor eredetileg V8-nak készült, csak hát ugye közbeszólt az olajválság és most nem tudom pontosan, hogy a forgattyús tengely elékelése, a motor hengerszöge, vagy a kettő együtt, de igen érdekes, suta járású lett a motor, szinte mintha csak egy szívó három hengeres lenne...
Időpontra beállítva:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 040
113
Az a V6-os motor eredetileg V8-nak készült, csak hát ugye közbeszólt az olajválság és most nem tudom pontosan, hogy a forgattyús tengely elékelése, a motor hengerszöge, vagy a kettő együtt, de igen érdekes, suta járású lett a motor, szinte mintha csak egy szívó három hengeres lenne...
Időpontra beállítva:

Wow. És tényleg.... :eek:
Az is érdekes, hogy mennyire rázkódik a kocsi. Nem ezt várnád ilyen felfüggesztéssel. Csak hát lehet, hogy a motor rázza...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 683
113

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 935
21 553
113

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2IwNDhlN2FiODNjZDRhZWY5ZjJjYTU3ZDBkY2RlMjYx.png


Valamiért én is ragaszkodom a 21 éves euro 3-as kocsimhoz... Eszemben sincs lecserélni, pedig simán megtehetném.
Ezt meg is tudlak érteni… Egyébként nekem nem lenne feltétlenül bajom ezzel a tiltsuk be dologgal, ha meglennének hozzá a feltételek. Megfelelő töltőhálózat, infrastruktúra, szervizek, alkatrészek, elérhető árú és minőségű autók…
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
Ezt meg is tudlak érteni… Egyébként nekem nem lenne feltétlenül bajom ezzel a tiltsuk be dologgal, ha meglennének hozzá a feltételek. Megfelelő töltőhálózat, infrastruktúra, szervizek, alkatrészek, elérhető árú és minőségű autók…
Ma pontosítottam az álláspontomat fejben elektromos autó ügyben:
Nekem az elektromotoros hajtással nincs semmi bajom; hétköznapi használatban (de a Nürburgringen is körrekordokat döntögetve) ideális erőforrás a kuplungot nem igénylő elindulástól, az azonnal és mindig megbicsaklás nélkül végig rendelkezésre álló nyomatékával, vibráció és gyakorlatilag zajmentességével, mondhatni nyűgök nélküli üzemeltetésével.

Ha valaki meg élvezkedni, versenyezni akar, annak ott vannak a karakteres belsőégésű motorok, amelyek hiányosságai válnak ilyenkor erénnyé. (Ha jól tudom, pl. a 24 órás La Mans-on tilos a vezérműtengely szögállását módosító "okoskerék" használata...)

Tehát ismétlem; az elektromotoros hajtással nincs semmi bajom.
Nekem az elektromos energia hajtáshoz autóban töltésével, tárolásával van bajom.

S ezért szimpatikus pl. a Honda CR-V hibrid rendszere. (Nem azt mondtam, hogy lenne rá pénzem, csak azt, hogy szimpatikus...)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
A baromságon túl… szóval amikor a Tesla minőségéről beszéltünk és én írtam, hogy nem szar csak kicsit amerikai… a Hummer meg nagyon, pont ahogy írod. Az akkor írt példám is ilyenek. A Dodge, a Mustang, F150… igénytelen amerikai belsővel gyártott valamik. Amik ráadásul nagyon nem olcsók. A RAM valamiért két fokkal jobb, ahogy egy Corvette is. De európai mércével ezek is szarok. Értehetetlen mitől ilyen igénytelenek. Van egy hosszú 5 ajtós Wranglerem, az is ilyen fos. De annál meg tudom érteni a funkcionalitást, mert le tudom venni a tetőt, leakasztani az ajtókat… nyilvánvalóan a belsőtér anyagainak ezt el kell viselniük és olyan anyagból kell lenniük. De egy H2-be…
VW… igen láttam sok olyat amit írtál, de nekünk, pontosabban a csajszimnak például gond nélkül mentek a Poloi. Volt neki egy 6N GTI, második tulaj volt és soha az életben nem állt meg. Fék, futómű, olaj csak ennyit kért. Rozsda kb semmi. Utána egy 1.9 TDI 9N lett és azon sem volt semmi gond. Ellenben a többi szarával… pl a már említett DS3… sírtam és okádtam egyszerre tőle.

Na utoljára arról, hogy szerintem hogyan cserélődtek le a vágy tárgyaiként a nagykocsik az ilyen-olyan SUV-okra.

Szerintem élőben először W126-ot (tudom, az nem kommersz nagykocsi volt) osztálykiránduláson láttam középiskolásként a nyolcvanas évek második felében Győrben osztrák rendszámmal - Borsodban szocializálódva.
Természetesen úgy emlékszem rá, ahogy akkoriban minden autót reklámfotóztak - mintha törpék lennénk.
Így:

ebay633417.jpg


Földbe gyökerezett a lábam, nem volt se vége sem hossza, s persze végtelenül széles volt; kettő centivel szélesebb mint a mostani Hyundai I30!:eek:
Ugyanilyen nagyok, tepsik voltak az egyéb nagykocsik is, főleg ha a formájuk sarkos volt (összes Volvo, még az akkori 7-es BMW is, no meg perverzen kedvencem, a 3012-es Volga)
50489071027_d1e7f107ba_b.jpg

19142997475_0d3f6171c8_b.jpg


Természetesen ezeket a legnagyobb autókat nem csak én láttam hatalmasnak, értékesnek hanem az európai közönség is, s nyilván nem a csőrös Tatra teherautókhoz mértük, még csak nem is az amerikai dögökhöz (Explorer, Tahoe, stb.), de még csak a a Range Roverhez sem:

Senki nem várta el azoktól az AUTÓ jellegű mozgást, kifinomultságot, inkább néztük azokat jobban sikerült kárpitozott teherautóknak...

Az áttörést, a nagykocsiktól elfordulást szerintem igazából, talán az X5-ös BMW hozta el.

Mára pedig ott tartunk, hogy lehetett annak idején bármekkora terebélynek látszó egy 10+ éves nagykocsi, de mivel nem felnőtt ember léptékű a magasságuk, ezért a nyárspolgár szemében egy ilyen mellett álló urambocsá' Vitara, Duster stb. is nagyobbnak, nagyobb tömegérzetűnek látszódik, érződik.
Olyannak, ami többet, több vasat, anyagot ad a keményen Dolgozó Úrhatnám Kisembernek a pénzecskéjéért.

(A múltkor egy új Duster után parkolt a szegély mellett egy tip-top Volvo V70; jelentéktelen volt a mai szemmel röhelyesen kis átmérőjű kerekeivel az a lapos valami...)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Flamand

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
...azt tudtátok, hogy a Fiat Topolino négyhengeres motorjának a forgattyús tengelye összesen kettő(!) helyen volt nyugvócsapágyazva!?
M3FNdMy.jpeg


 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 603
113
Na egy példa arra, hogy lehet értelmesen is vasutat üzemeltetni...

A csehek nyilván jobban csinálják, mint mi, de azért vannak érdekes részletek:

" A személyszállítást végző ČD (České dráhy) részvénytársaság nyeresége tavaly csaknem hárommilliárd koronát (46,5 milliárd forint) tett ki, és így az egész csoport teljes vállalati eredményéhez ez a társaság járult hozzá a legnagyobb mértékben. A Cseh Vasutak tavaly 164,4 millió utast szállított, ami 7,3 millióval több, mint egy évvel korábban. Ám nem ez hozta meg a kimagasló gazdasági eredményt. A legjelentősebb hatást az üzleti évre a még vasút tulajdonában lévő ingatlanok eladása gyakorolta. A vagyonkezelési tételben a ČD a 2022-es 242 millió koronás veszteségről hozzávetőlegesen kétmilliárd koronás nyereségre tett szert. Ez annak is köszönhető, hogy prágai pályaudvarok fejlesztési projektjeit előmozdították, például elkezdték a Smíchovské nádraží és környékének átépítését. "

Mondjuk nem tiszta, hogy a felújítások miért dobták meg az eladásokat, hacsak nem utána adták el, mindenesetre eléggé az eladásokra hivatkozik, mint a siker fő okozója. Persze mellette szépen gyarapodott amúgy a személyszállítás és a teherszállítás is. De így is lehet hogy a személyszállítás önmagában nem nyereséges nekik sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 603
113
Budapestieknek kötelező! :)


A kis buzgómócsing... Pofája az jár, de 15 év pénzbőség mellett mit is értek el? Még a saját fajtája is utálja már emiatt:

 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst