Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 554
42 613
113
  • Tetszik
Reactions: cirqle

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 104
15 617
113
Ez a formanyelv dolog egy olyan rejtély, mint a slágergyártás.

Elvileg megvannak a tuti receptek, elkészülnek a produktumok, aztán a nép, az istenadta nép választ.
Én az első, 2010-től gyártott Nissan Juke sikerére egy lyukas garast nem tettem volna, s mégis sikeres lett, az én szememben pofás, stílusos, szintén akkor gyártani kezdett Alfa Romeo Giulietta meg nem.


...bár amilyen előnytelenül tudnak öltözködni olyan emberek (meg asszonyok), akik láthatóan nem kevés pénzt öltek a göncökre...
im02166-1-nissan-juke.jpg

man-ce871f04-7962-41b3-a7af-192b744589db.jpeg
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.


 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.



Én úgy emlékszem, hogy a nissan olcsóbb volt az alfánál, ráadásul az alfát nem igen reklámozták sehol sem, érdemben.
Miközben a rádióban és a TV-ben is a mai napig rendszeresen látok nissan reklámokat.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 104
15 617
113
Én úgy emlékszem, hogy a nissan olcsóbb volt az alfánál, ráadásul az alfát nem igen reklámozták sehol sem, érdemben.
Miközben a rádióban és a TV-ben is a mai napig rendszeresen látok nissan reklámokat.
Egyrészt-másrészt.
Egyrészt lehet, hogy rossz a példám (az általad említett vételár, ismeretlenség, az olasz autók/Alfák rossz híre, miközben a Nissan nagyon oda tudta tenni magát minőségben).
Talán más, szintén hagyományosabb formatervű/koncepciójú, de szintén rosszabbul szereplő modellt kellett volna néznem.

Másrészt meg talán hagyományosabb értékrendbeli beágyazódottságot gondoltam volna az európai agyakban a formavilágokat tekintve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
Egyrészt-másrészt.
Egyrészt lehet, hogy rossz a példám (az általad említett vételár, ismeretlenség, az olasz autók/Alfák rossz híre, miközben a Nissan nagyon oda tudta tenni magát minőségben).
Talán más, szintén hagyományosabb formatervű/koncepciójú, de szintén rosszabbul szereplő modellt kellett volna néznem.

Másrészt meg talán hagyományosabb értékrendbeli beágyazódottságot gondoltam volna az európai agyakban a formavilágokat tekintve.

A hagyományos formatervű nissan qashqai-ból kétszer annyit adtak el évente, mint a nissan Juke-ból, Európában.
Emlékeim szerint utóbbi a drágább autó. :rolleyes:
De az Opel Mokka A-ból is több ment el évente, mint Juke-ból.
De nehéz összehasonlítani ezeket a dolgokat. Főleg, hogy minden model esetén más a megtérülés.
Extrém példával élve, a ferrari 360/430/458/488/F8 sorozaton vagyonokat keresett a Ferrari , miközben évi pár ezer db-ot gyártottak.
Eközben a Fiat Stilo óriási bukás volt anyagilag , miközben több mint 620,000 db-ot adtak el belőle Európában.
Ugyanis 1 millió fölé kellet volna menniük a nyereségességhez.
És ugyan arról a konszern két terméktípusáról beszélgetünk és mindegyik modell kifejlesztése milliárd eurós összegbe került.
(A ferrari esetén az alap vázak 3 ciklusosak, F-355/360/430 új váz F-458/488/F8, de a belső technika mindig megújul)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 170
67 042
113
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.


A köztudatban a japán kocsik megbizhatóak, az olaszok nem.