Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
1 332
4 945
113
1965 - Egy Zlin Z-37 kisrepülőgép légcsavarja által megrongált Skoda 1000 MB
1965-egy-csehszlovak-zlin-z-37-kisrepulogep-legcsavarja-altal-megrongalt-stoda-1000-mb-gepkocsi-a-ge.jpg
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 820
113
Azt hiszem hát reptérre készítetett az állam megvalósíthatósági és gazdasági vizsgálatot tavaly. A többségük meglévő repterrel számolt.
az államnak működni alig van pénze.
Vagy EU-s pénz? :d
Vagy inkább kínai hitel? :/

A repteres exkollégáim szerint, de a szállítmányozásban dolgozó összes ismerősöm -és a saját tapasztalásom-
szerint is kuuurvára visszaesett a légiforgalom (is). Mmint a cargo.
És még olyanok is húzzák a szájukat, mint pl egy FedEx...
Értem én, hogy az éppen aktuális kínai nyitás, meg a temu miatt csorog valami, de ez nagyon kevés egy új reptérhez.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 266
4 666
113
az államnak működni alig van pénze.
Vagy EU-s pénz? :d
Vagy inkább kínai hitel? :/

A repteres exkollégáim szerint, de a szállítmányozásban dolgozó összes ismerősöm -és a saját tapasztalásom-
szerint is kuuurvára visszaesett a légiforgalom (is). Mmint a cargo.
És még olyanok is húzzák a szájukat, mint pl egy FedEx...
Értem én, hogy az éppen aktuális kínai nyitás, meg a temu miatt csorog valami, de ez nagyon kevés egy új reptérhez.
Mert valami istentelen drága (alapból az, de fel is szaladtak az árak elég rendesen) + kb minden cég szarban van, és megnézi, mire költ. És légiztetésre kb senki nem akar.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 820
113
Mert valami istentelen drága (alapból az, de fel is szaladtak az árak elég rendesen) + kb minden cég szarban van, és megnézi, mire költ. És légiztetésre kb senki nem akar.
Nem a módozat lett más, hanem az árumozgás kevesebb en bloc.
Megnyugtatlak, a tengeri és a vasút is sokszorosára drágult.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113
az államnak működni alig van pénze.
Vagy EU-s pénz? :d
Vagy inkább kínai hitel? :/

A repteres exkollégáim szerint, de a szállítmányozásban dolgozó összes ismerősöm -és a saját tapasztalásom-
szerint is kuuurvára visszaesett a légiforgalom (is). Mmint a cargo.
És még olyanok is húzzák a szájukat, mint pl egy FedEx...
Értem én, hogy az éppen aktuális kínai nyitás, meg a temu miatt csorog valami, de ez nagyon kevés egy új reptérhez.
Hát, én nem olvastam mi van a tanulmányban, de az tény, hogy készült ilyen tavaly.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 820
113
Nekem ne mond... szopunk mi is, meg mindenki.
A vasút meg valami végtelen megbízhatatlan lett.
Nekem van egy jó kínai partnerem.
Olyan 5 éve dolgozom velük, nagyon jók: mindent is elintéznek maguktól kint.
Akkor volt szopó, amikor beütött a háború, de csak pár kontit érintet, azóta megint tartják a 20-22 napot.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
Csak én nem értek hozzá, vagy szánalmas a MÁV nemzetközi utazás tervező felülete...

Nem tudom, hogy van-e hálókocsi, hogy első osztályú kocsit kaphatok-e, hogy milyen szolgáltatás kombinációk érvényesek, és ha bepipálom az első osztályt, akkor pl. nem hajlandó árat mondani.

Úgy néz ki repülő lesz, bár szívesebben mennék hálókocsival, mert ott legalább meg tudom nézni mikor indul, és tudom, hogy mi van a jegyben.

Mind az EU, mint a MÁV képtelen rávenni, hogy vonatozzak, ha akarok is, ha ilyen nehézkes. Nem kedvetelésből akarok vonatozni, hanem közlekedni akarok, de azt érzem, hogy a nemzetközi vasút az hobbistáknak való igaziból, legalábbis innen nézve.

De ha eláruljátok, hogy lehet megtudni, mik az opciók Szerdán indulva Csütörtök reggel 8-ig ott lenni hálókocsival, az jó lenne. Jó lenne 9-re kipihenten érkezni, megreggelizve, anélkül, hogy 4-kor kell ébrednem és indulni a repülőtérre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
Ja, ügyesen kiszerkesztettem, hogy Prága a célpont. Egynapos program. Munka, jó lenne frissen-fitten kezdeni, és a legjobb az lenne, ha csak 1 nap esne ki miatta, ami a repülő menetrendet nézve azzal nem adott.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 695
16 819
113
Ja, ügyesen kiszerkesztettem, hogy Prága a célpont. Egynapos program. Munka, jó lenne frissen-fitten kezdeni, és a legjobb az lenne, ha csak 1 nap esne ki miatta, ami a repülő menetrendet nézve azzal nem adott.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
Köszi. Hálókocsis járatokat mondjuk nem dobja ki, pl. a Metropol Euronight lenne talán jó nekem. Amúgy igaziból gondolatkísérlet, a cég intéz valamit, azzal megyek. Jobb a felület, mint a MÁV-é (pl. ott be kell írnom, hogy melyik Prágai állomásra megyek... mit tudom én, mit érdekel, miért nincs Prága*, mint a BUDAPEST* ?), de itt meg más adat hiányzik.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 821
113
Természetesen a tegnapi balatoni összeomlásért is a Siemens a felelős:D
"ma ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze 10 éve újított fel teljeskörűen a Siemens. So geht das nicht weiter, meine Herren! Előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre"
Ha nem akar nekik fizetni Lázár akkor nem értem, hogy miért kell tőlük méregdrágán mozdonyt bérelni Lázárnak:oops::D
 

winter

Active Member
2011. november 19.
121
236
43
Ja, ügyesen kiszerkesztettem, hogy Prága a célpont. Egynapos program. Munka, jó lenne frissen-fitten kezdeni, és a legjobb az lenne, ha csak 1 nap esne ki miatta, ami a repülő menetrendet nézve azzal nem adott.
Mi novemberben akartunk Prágába menni, gondoltuk legyen vonat, és akkor odafele is el lehet kezdeni sörözni, meg a MÁV mintha tizenpár euróért reklámozta volna. Aztán se tizenpár eurós vonatot nem sikerült sehogysem találni a honlapon (csak 70-80 eurósat), se azt, hogy ez most akkor egy oda jegy, vagy oda-vissza, se azt, hogyha ez csak oda, akkor hogy jövünk vissza. Úgyhogy elmentünk autóval, egy tankból oda-vissza, és olcsóbban megjártuk az egészet, csak az alapozás csúszása miatt puffogtunk...