Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amúgy nem tudoma CNG autók miért nem terjedtek el.
A világban az utóbbi 20-30 évben sok lakópark és irodaépület épült mélygarázzsal, ahova gázos autók tudtommal nem hajthatnak be. Ezen felül a töltőhálózat nem épült ki rendesen a tömeges elterjedéshez. A villanyautózásnál is ezt bizony meg kell majd ugrani, amikor tömegével kell majd letenni a 6 kV-os trafókat és városokba új nagyfesz gerincvezetéket kell majd behúzni, mert hiába csak rövid időre, olyan teljesítmény igények lesznek gyortöltés által, hogy ihaj...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Tudod hogy mi a MegaLOL? Az, hogy tízmilliárdokért épülnek sportlétesítmények, aztán se a fenntartó nem bírja pénzzel (néha nincs is rá jelentkező), se a közönséget nem vonzza a "produkció"-nak kinevezett nagy NULLA, a tényleg fontos (és hiányzó) infrastrukturális beruházásokra szükséges pénzeket mégis ezekre szórják el ... hát gratula ... :mad:
A sportletesitmenyekre szukseg van. Ez nem lehet kerdes. (Az uj epuletek fenntartasi koltsege pedig a konstrukciotol fugg. Az alacsony fenntartasi koltseg inkabb mernoki feladat es nem politikusi.)
Nehany sportagban jok vagyunk, van amiben kevesbe. Az uszas tamogasa bejott, a foci nem annyira. Ez utobbi tenyleg eleg bosszanto es en javulast sem varok, de soha rosszabb befektetest ne csinaljanak.
Az infrastrukturalis penzek eseten Pest is annyit kap mint amennyi jar neki. Olimpia eseten megertobb lett volna az orszag, de igy nem elvez prioritast. Oke, lehet vitatkozni egy-ket stadionrol, de azzal sem lenne elorrebb a fovaros. Tudod, amugy is egeszsegugy, oktatas...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na azért ez nem igaz. Nem hinném, hogy az építőipar szárnyalását csak a stadionok húznák.
https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/ezek_az_utak_epulnek_2019-ben.677533.html
Magyarország közúthálózata bővítésére 2022-ig több mint 2500 milliárd forintot fordítanak - mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az MTI híre szerint.
Ebből a forrásból közel 1000 kilométernyi négysávos útszakasz - autópálya, autóút és emelt sebességű főút - kivitelezése, kisebb részben előkészítése történik meg.

3 év alatt 2500 milliárd megy csak útépítésre.
Aha ... csakhogy én egy szót se írtam arról, mi okozza az "építőipar szárnyalását". Engem az zavar, ha sok pénz megy el fölöslegesen túlhajtott sport-beruházásokra, nézd meg hogy egy-egy több-tízezres stadionban meccseken hány néző ül!! Lehet hogy sokat költenek útépítésre is, de a fenti példa szerint arra pl. semmit se, hogy a rosszul tervezett vagy csak KINŐTT megoldásokon javítsanak! Én is morogtam már azon, hogy a fent említett fehérvári kihajtónál miért nem hosszabbítják már meg a kihajtó-szakaszt, mikor előtte sokszor 500-1000m!!! hosszon ÁLL a kihajtásra váró sor a PÁLYA JOBB oldalaan. A fentiek szerint voltak akik jelezteek is ezt, erdmeeny ... ... :(:mad::cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A világban az utóbbi 20-30 évben sok lakópark és irodaépület épült mélygarázzsal, ahova gázos autók tudtommal nem hajthatnak be. Ezen felül a töltőhálózat nem épült ki rendesen a tömeges elterjedéshez. A villanyautózásnál is ezt bizony meg kell majd ugrani, amikor tömegével kell majd letenni a 6 kV-os trafókat és városokba új nagyfesz gerincvezetéket kell majd behúzni, mert hiába csak rövid időre, olyan teljesítmény igények lesznek gyortöltés által, hogy ihaj...

Több újépítésű lakóparkoknál láttam (legalábbis a jobb minőségűeknél) már eleve kiépítik az elektromos töltőhálózatot a mélygarázsokba. Ha otthoni lassú/szabályozható töltési lehetőség kialakul, akkor az utca/kutas gyorstöltőkre relatív ritkán lesz szükség, hiszen mindig "tele tankkal" indulsz el. Hiszen te magad mondod, hogy lassan fognak elterjedni, így bizonyára a villamos hálózat fejlesztésére is jut majd nagyon, nagyon sok idő..
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
A világban az utóbbi 20-30 évben sok lakópark és irodaépület épült mélygarázzsal, ahova gázos autók tudtommal nem hajthatnak be. Ezen felül a töltőhálózat nem épült ki rendesen a tömeges elterjedéshez. A villanyautózásnál is ezt bizony meg kell majd ugrani, amikor tömegével kell majd letenni a 6 kV-os trafókat és városokba új nagyfesz gerincvezetéket kell majd behúzni, mert hiába csak rövid időre, olyan teljesítmény igények lesznek gyortöltés által, hogy ihaj...

Vasúton van egy szabályozás, hogy 100kV-os vezeték 250m-es körzetében maximum 2 órát lehet naponta tartózkodni, mert egészségre ártalmas.
25kV kapcsán nincs ilyen korlátozás (mert leállna a vasút), de nyílt titok, hogy rengeteg rákos, szív, keringési betegség erre vezethető vissza.
Ezek a b*****k meg be akarják vinni a nagyfeszültséget a lakókörzetbe.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Vasúton van egy szabályozás, hogy 100kV-os vezeték 250m-es körzetében maximum 2 órát lehet naponta tartózkodni, mert egészségre ártalmas.
25kV kapcsán nincs ilyen korlátozás (mert leállna a vasút), de nyílt titok, hogy rengeteg rákos, szív, keringési betegség erre vezethető vissza.
Ezek a b*****k meg be akarják vinni a nagyfeszültséget a lakókörzetbe.

Jó, hogy felhoztad a témát. Ez tényleg igaz, mármint, hogy az áram káros az egészségre?
Akkor mi van az ágy melletti vezetékekkel, ami fél méterre van?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A sportletesitmenyekre szukseg van. Ez nem lehet kerdes.
soha rosszabb befektetest ne csinaljanak.
Az infrastrukturalis penzek eseten Pest is annyit kap mint amennyi jar neki. Olimpia eseten megertobb lett volna az orszag, de igy nem elvez prioritast. Oke, lehet vitatkozni egy-ket stadionrol, de azzal sem lenne elorrebb a fovaros. Tudod, amugy is egeszsegugy, oktatas...
Örülök, hogy Isteni Magasságodból vagy oly bátor kijelenteni, hogy a sportlétesítményekre szükség van. Ebben részben igazad is van, egy fedett sportcsarnok ugyanis nemcsak sportra jó, lásd pl. Summerfest és sok más városi rendezvény. Egy stadion esetében viszont akkor lenne igazad, ha tudnál mellé tenni valami népszavazási eredményt, ami kijelentésedet megtámogatja. Ja hogy ilyen nincs?!! Ellenkező értelmű népszavazás viszont látható minden fociközvetítésen, tekintsd meg hogy 15-20ezres stadionokban hány-SZÁZAN, néhány-EZREN lézengenek - és még jó ha nem rombolnak, gyújtogatnak!!
Szerény személyemben egyébként olimpia rendezése esetén se lenne nagyobb támogatottság a túlzott sport-irányú költekezés mellett, egy olyan ország és főváros aminek ennyi problémája van az várjon ezzel még néhány évtizedet, hagyja ezt a gazdagabbakra (már azok is sokan vonakodnak ettől, talán nem véletlenül).
"befektetés"-nek meg azt hívják, aminek van tervezhető anyagi megtérülési ideje, szólj már ha tudod, melyik stadionnak mikor fog megtérülni az ára, vagy hogyan lesz tőle jobb és gyorsabb a közlekedés, hogyan javul tőle az oktatás, egészségügy ahogy te is írtad, stb?!!
 
M

molnibalage

Guest
Több újépítésű lakóparkoknál láttam (legalábbis a jobb minőségűeknél) már eleve kiépítik az elektromos töltőhálózatot a mélygarázsokba. Ha otthoni lassú/szabályozható töltési lehetőség kialakul, akkor az utca/kutas gyorstöltőkre relatív ritkán lesz szükség, hiszen mindig "tele tankkal" indulsz el. Hiszen te magad mondod, hogy lassan fognak elterjedni, így bizonyára a villamos hálózat fejlesztésére is jut majd nagyon, nagyon sok idő..
Ez dicséretes, de tekintve, hogy itthon a lakásállomány cseréje 50 év feletti átfutású az, hogy az újakban a végponton benne van az szinte kerekítési hiba a történetben.
  • A meglevő elég szép mennyiségű új lakóparkban ezt utólag beletenni elég nehéz. Ha egyáltalán lehetséges az n+1 féle betartandó szabály miatt. Tegyük fel, hogy lehetséges, de akkor ezt is fizetni kell valakinek.

    Egyesével fog akkor minden user igénye szerint kiépülni? Nem lesz az úgy picit drága? Ha nem, akkor egy mondjuk 60-120, vagy akárhány lakásos lakóparkban mindenki kifizeti majd közösben, hogy legyen töltés 10-20-30 vagy akár minden autónak úgy, hogy sanszosan az elején 1-2 családnál több nem használja? Mert a villanyautó penetráció kb. itt sem tart. Magad előtt látod ezt, mint reális forgatókönyvet a magyar fillérbaszó mentalitással?

    Egyes házaknál ezt lehetetlen megoldani. A szoci panelekben is vannak már elég luxus módon berendezett lakások tehetős tulajjal. Csak annak nincs saját belső garázsa, utcán parkolás van. Ezeken a helyeken a töltők kiépítése akkor hogyan is lenne?

  • Még, ha a garázsokon ott is lesz a végponton a töltőkábel, akkor jön az, hogy az adott cellánál vagy, ha az épületnek van saját trafója, akkor annak mi a limitje. Ha csak néhány villanyautós család miatt kéne nagyobb, akkor megint ott vagyunk, hogy ki fogja a minőségi ugrást kifizetni?

  • Aztán ugyanez egy szinttel fentebb, hogy ha még a cellák el is bírják, akkor is lehetnek olyan fogyasztási csúcsok, hogy a meglevő mondjuk fővárosi fő betáp útvonalak kezdenek megfeküdni. Itt is akkor ki fogja finanszírozni ezt, ha biztosítani akarják azt, hogy ne korlátozzon le csomószor a hálózat?
Minden egyes szintnél alapvető probléma, hogy az igen magas kezdeti és sanszosan meg nem térülő beruházást ki vállalja majd fel?

"Csak" ennyi szinten van probléma. A jelenlegi gyorstöltők telepítési helyénél kb. az elsődleges tényező az, hogy hol találnak akkora fő fogyasztók melletti tartalék kapacitást, ahol 1-2 gyorstöltő nem torzítja nagyon a hálózatot. Fővárosban ez jellemzően plázák közelében lehet, esetleg sprotközpont mellett (ott is van fogyasztó bőven) vidéken meg nem véletlenül van szállodánál vagy a település szélén a trafó közelében a töltőhely.

A jelenlegi villanyautó mennyiség és hatótávok esetén is egy Bp-200 km oda vissza távolság megtétele egy nem 30-40 USD-s villanyautóval fájdalmasan nehéz mutatvány és időrabló. És, ha majd eljön az, hogy még nem tesznek le több gyorstöltőt, de már sorba kell állni és várni a kevés meglevőn vagy osztja a teljesítményt, akkor megint komoly falba lehet ütközni.

Töltési és tárolási szempontból sokkal egyszerűbben skálázható egy mezei benzinkút, mert sokáig a nagyobb igény azt jelenti, hogy akkor gyakrabban érkezik a tankautó. Villamosnál meg az, hogy tegyél le 30 milláért egy új trafót...

Vasúton van egy szabályozás, hogy 100kV-os vezeték 250m-es körzetében maximum 2 órát lehet naponta tartózkodni, mert egészségre ártalmas.
25kV kapcsán nincs ilyen korlátozás (mert leállna a vasút), de nyílt titok, hogy rengeteg rákos, szív, keringési betegség erre vezethető vissza.
Ezek a b*****k meg be akarják vinni a nagyfeszültséget a lakókörzetbe.
Engem ilyen kijelentésekkel sajnos nem lehet meggyőzni. Erre bizonyíték kéne.

Azért szerintem a sugárzási terhelésben lehet némi diffi a magas feszültséges vasúti (lég)vezetékes kábel, meg a föld alatt vezetett városi kábelek (+ nem tudom hány réteg vasbeton között, ami elválaszt tőle) között.
Ez másik fele. Viszont ettől lesz drága is...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ezek a b*****k meg be akarják vinni a nagyfeszültséget a lakókörzetbe.

Azért szerintem a sugárzási terhelésben lehet némi diffi a magas feszültséges vasúti (lég)vezetékes kábel, meg a föld alatt vezetett városi kábelek (+ nem tudom hány réteg vasbeton között, ami elválaszt tőle) között.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Aha ... csakhogy én egy szót se írtam arról, mi okozza az "építőipar szárnyalását". Engem az zavar, ha sok pénz megy el fölöslegesen túlhajtott sport-beruházásokra, nézd meg hogy egy-egy több-tízezres stadionban meccseken hány néző ül!! Lehet hogy sokat költenek útépítésre is, de a fenti példa szerint arra pl. semmit se, hogy a rosszul tervezett vagy csak KINŐTT megoldásokon javítsanak! Én is morogtam már azon, hogy a fent említett fehérvári kihajtónál miért nem hosszabbítják már meg a kihajtó-szakaszt, mikor előtte sokszor 500-1000m!!! hosszon ÁLL a kihajtásra váró sor a PÁLYA JOBB oldalaan. A fentiek szerint voltak akik jelezteek is ezt, erdmeeny ... ... :(:mad::cool:

Igazából csak a foci ami eredmény nélkül kap támogatást (vagyis mondhatni felesleges pénzkidobás). A többi sportágban egész jók vagyunk, vagyis megtérülő beruházás.
Mennyi pénzt ment el csak futball mérkőzésre használható stadion építésekre?
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igazából csak a foci ami eredmény nélkül kap támogatást (vagyis mondhatni felesleges pénzkidobás). A többi sportágban egész jók vagyunk, vagyis megtérülő beruházás.
Mennyi pénzt ment el csak futball mérkőzésre használható stadion építésekre?
Pont ez a problémám, hogy a focira (és nemcsak stadion, hanem fizetések formájában is!!) FÖLÖSLEGESEN és MÉLTÁNYTALANUL megy el a horribilis pénz - amit nem a jóisten küld az égből, hanem az emberek adójából pazarolnak el, és mehetne fontosabb és jobban kiérdemelt helyekre is!! Az úszók, evezősök, kézilabdázók, vizilabdások (más biztos többet is tudna sorolni) a világ élvonalában vannak, a támogatások beindulása előtt is hozták az eredményeket, a falábúak meg még a támogatások birtokában is képtelenek/nem is akarják?!! ezt hozni. Szóval szerintem aki nem akar valamit elérni, aki csak hobbizik a pályán azt kár támogatni közpénzekből ... vagy tessék támogatni a horgászokat is, a hobbi-fotósokat is, azokat a hobbi-sportoló kis csapatokat akik most zsebből FIZETNEK egy tornateremért, a modellezőket is és stb. aki még jelentkezik - ezek legalább fizetést nem kérnek!
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ez dicséretes, de tekintve, hogy itthon a lakásállomány cseréje 50 év feletti átfutású az, hogy az újakban a végponton benne van az szinte kerekítési hiba a történetben.
  • A meglevő elég szép mennyiségű új lakóparkban ezt utólag beletenni elég nehéz. Ha egyáltalán lehetséges az n+1 féle betartandó szabály miatt. Tegyük fel, hogy lehetséges, de akkor ezt is fizetni kell valakinek.

    Egyesével fog akkor minden user igénye szerint kiépülni? Nem lesz az úgy picit drága? Ha nem, akkor egy mondjuk 60-120, vagy akárhány lakásos lakóparkban mindenki kifizeti majd közösben, hogy legyen töltés 10-20-30 vagy akár minden autónak úgy, hogy sanszosan az elején 1-2 családnál több nem használja? Mert a villanyautó penetráció kb. itt sem tart. Magad előtt látod ezt, mint reális forgatókönyvet a magyar fillérbaszó mentalitással?

    Egyes házaknál ezt lehetetlen megoldani. A szoci panelekben is vannak már elég luxus módon berendezett lakások tehetős tulajjal. Csak annak nincs saját belső garázsa, utcán parkolás van. Ezeken a helyeken a töltők kiépítése akkor hogyan is lenne?

  • Még, ha a garázsokon ott is lesz a végponton a töltőkábel, akkor jön az, hogy az adott cellánál vagy, ha az épületnek van saját trafója, akkor annak mi a limitje. Ha csak néhány villanyautós család miatt kéne nagyobb, akkor megint ott vagyunk, hogy ki fogja a minőségi ugrást kifizetni?

  • Aztán ugyanez egy szinttel fentebb, hogy ha még a cellák el is bírják, akkor is lehetnek olyan fogyasztási csúcsok, hogy a meglevő mondjuk fővárosi fő betáp útvonalak kezdenek megfeküdni. Itt is akkor ki fogja finanszírozni ezt, ha biztosítani akarják azt, hogy ne korlátozzon le csomószor a hálózat?
Minden egyes szintnél alapvető probléma, hogy az igen magas kezdeti és sanszosan meg nem térülő beruházást ki vállalja majd fel?

"Csak" ennyi szinten van probléma. A jelenlegi gyorstöltők telepítési helyénél kb. az elsődleges tényező az, hogy hol találnak akkora fő fogyasztók melletti tartalék kapacitást, ahol 1-2 gyorstöltő nem torzítja nagyon a hálózatot. Fővárosban ez jellemzően plázák közelében lehet, esetleg sprotközpont mellett (ott is van fogyasztó bőven) vidéken meg nem véletlenül van szállodánál vagy a település szélén a trafó közelében a töltőhely.

A jelenlegi villanyautó mennyiség és hatótávok esetén is egy Bp-200 km oda vissza távolság megtétele egy nem 30-40 USD-s villanyautóval fájdalmasan nehéz mutatvány és időrabló. És, ha majd eljön az, hogy még nem tesznek le több gyorstöltőt, de már sorba kell állni és várni a kevés meglevőn vagy osztja a teljesítményt, akkor megint komoly falba lehet ütközni.

Töltési és tárolási szempontból sokkal egyszerűbben skálázható egy mezei benzinkút, mert sokáig a nagyobb igény azt jelenti, hogy akkor gyakrabban érkezik a tankautó. Villamosnál meg az, hogy tegyél le 30 milláért egy új trafót...


Engem ilyen kijelentésekkel sajnos nem lehet meggyőzni. Erre bizonyíték kéne.


Ez másik fele. Viszont ettől lesz drága is...

A légkondik vagy villanyos fűtés elterjedését ki fizette?
Azelőtt a porszívók vagy bojlerek terjedését?
Vagy nekem ki fizeti, ha fát vágok elektromos láncfűrésszel?
Azért van villanyórám, hogy ha sokat fogyasztok, akkor sokat fizetek is.
Úgy beszélsz, mintha pont csak az elektromos autók áramhasználata dobná meg a fogyasztást, miközben légkondik vannak már szinte mindenhol, meg árammal is egyre többen fűtenek.
Gyorstöltő nem lesz a társasházakban. Kapnak egy sima 230-as konnektort minden parkolóhely mellé.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Pont ez a problémám, hogy a focira (és nemcsak stadion, hanem fizetések formájában is!!) FÖLÖSLEGESEN és MÉLTÁNYTALANUL megy el a horribilis pénz - amit nem a jóisten küld az égből, hanem az emberek adójából pazarolnak el, és mehetne fontosabb és jobban kiérdemelt helyekre is!! Az úszók, evezősök, kézilabdázók, vizilabdások (más biztos többet is tudna sorolni) a világ élvonalában vannak, a támogatások beindulása előtt is hozták az eredményeket, a falábúak meg még a támogatások birtokában is képtelenek/nem is akarják?!! ezt hozni. Szóval szerintem aki nem akar valamit elérni, aki csak hobbizik a pályán azt kár támogatni közpénzekből ... vagy tessék támogatni a horgászokat is, a hobbi-fotósokat is, azokat a hobbi-sportoló kis csapatokat akik most zsebből FIZETNEK egy tornateremért, a modellezőket is és stb. aki még jelentkezik - ezek legalább fizetést nem kérnek!

Nem nézek focit sem, szóval felőlem akár az utolsó fillért is elvehetnék tőlük, de nem hinném, hogy abból a pénzből érzékelhető plusz javulást lehetne elérni az országban.
Egyébként a foci szerintem idővel hozza meg az eredményeket. Hiába adsz most 10-szer többet egy falábúnak, nem fog neked jobb lenni. Viszont idővel, ha felnő az új generáció, akikkel foglalkoztak, azok jobbat alakíthatnak. Legalábbis így gondolom.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Örülök, hogy Isteni Magasságodból vagy oly bátor kijelenteni, hogy a sportlétesítményekre szükség van.
Tartom az allitasom ( a folosleges sertegetesedtol fuggetlenul is).
Ellenkező értelmű népszavazás viszont látható minden fociközvetítésen, tekintsd meg hogy 15-20ezres stadionokban hány-SZÁZAN, néhány-EZREN lézengenek -
Nyilvan nem hoz max nezoszamot minden meccsen egy csapat sem.
- és még jó ha nem rombolnak, gyújtogatnak!!
Jogos a kritika. Meg jo foci mellett sem mennék ki eloben megnezni egy meccset, pont a szurkolok viselkedese miatt. Kell a kitiltas es a venaszkenner a torzsszurkoloknak is.
Szerény személyemben egyébként olimpia rendezése esetén se lenne nagyobb támogatottság a túlzott sport-irányú költekezés mellett, egy olyan ország és főváros aminek ennyi problémája van az várjon ezzel még néhány évtizedet, hagyja ezt a gazdagabbakra (már azok is sokan vonakodnak ettől, talán nem véletlenül).
Mint mar irtam nem a sportletesitmenyekre ment volna el az extra penz, hanem a kozlekedesre, infrastrukturara, ilyesmikre. Ha nem kell az Olimpia, akkor ne kelljen az extra penz sem.
"befektetés"-nek meg azt hívják, aminek van tervezhető anyagi megtérülési ideje, szólj már ha tudod, melyik stadionnak mikor fog megtérülni az ára, vagy hogyan lesz tőle jobb és gyorsabb a közlekedés, hogyan javul tőle az oktatás, egészségügy ahogy te is írtad, stb?!!
Az egeszseg javul tole es a diakok is jobban tanulnak, ha tudnak sportolni.
Pont ez a problémám, hogy a focira (és nemcsak stadion, hanem fizetések formájában is!!) FÖLÖSLEGESEN és MÉLTÁNYTALANUL megy el a horribilis pénz
Ebben igazad van. (Mondjuk a stadionokat nem csak a focistak hasznaljak!)
Nekem inkabb az a bajom, hogy a teljesitmeny valoszinuleg kesobb sem fog javulni. Amikor azt olvastam, hogy a felcsuti utanpotlas akademian rendszeresen pizzat esznek az edzesek utan, akkor nekem mar nem is maradt tobb kerdesem. Profi eredmeny igy felejtos.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem nézek focit sem, szóval felőlem akár az utolsó fillért is elvehetnék tőlük, de nem hinném, hogy abból a pénzből érzékelhető plusz javulást lehetne elérni az országban.
Egyébként a foci szerintem idővel hozza meg az eredményeket. Hiába adsz most 10-szer többet egy falábúnak, nem fog neked jobb lenni. Viszont idővel, ha felnő az új generáció, akikkel foglalkoztak, azok jobbat alakíthatnak. Legalábbis így gondolom.
Abból a pénzből több uszoda és több sportcsarnok épülhetne, és főleg kaphatnának mások, ÉRDEMESEBBEK támogatást, pl. a tömegsport. Egyébként meg elárulhatnád, szerinted miért hajtanának jobban és eredményesebben a falábúak, ha anélkül is kapják a pénzt?!!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.

Mentősáv szabály.

Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében - a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében -
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.

A 228/2012. (VIII. 23.) Korm. rendelet 5. § (5). által beiktatott, 2012. szeptember 1-jétől érvényes KRESZ módosítás.

Magam is szívesebben kihúzódom a leállóba ilyen esetben, minthogy egy kialvatlan, román kamionos 89 km/h-val picsán verjen.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mentősáv szabály.

Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében - a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében -
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.

A 228/2012. (VIII. 23.) Korm. rendelet 5. § (5). által beiktatott, 2012. szeptember 1-jétől érvényes KRESZ módosítás.

Magam is szívesebben kihúzódom a leállóba ilyen esetben, minthogy egy kialvatlan, román kamionos 89 km/h-val picsán verjen.
Csak azért jó ha tudod hogy a KRESZ-ben írt terelővonal az csak a SZAGGATOTT vonal, a leállósávot elválasztó folyamatos az meg ZÁRÓVONAL. Tehát ha a rendőr a leállósávban talál téged járó motorral akkor büntethet (mert műszaki ok nélkül vagy ott), és az álomkóros kamionos sajnos ott is ugyanúgy megtalálhat (rengeteg kamion hajt ki azon a fehérvári kihajtón).
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Csak azért jó ha tudod hogy a KRESZ-ben írt terelővonal az csak a SZAGGATOTT vonal, a leállósávot elválasztó folyamatos az meg ZÁRÓVONAL. Tehát ha a rendőr a leállósávban talál téged járó motorral akkor büntethet (mert műszaki ok nélkül vagy ott), és az álomkóros kamionos sajnos ott is ugyanúgy megtalálhat (rengeteg kamion hajt ki azon a fehérvári kihajtón).

untitled-1.jpg


Nézzük hogy csinálják ezt ott ahonnan átvettük.

220px-A66_Sl%C3%BC_Nord_Stau.JPG


A szabályok szerint a mentősávot még az előtt ki kell alakítani, hogy leállna a forgalom. Kétsávos utakon a belső sávban haladóknak balra, a külső sávban haladóknak jobbra kell húzódniuk, amennyire csak lehetséges, egészen a burkolat széléig. Hasonlóan a három- vagy többsávos utakon a belső sávban levőknek balra, a többieknek jobbra kell félrehúzódniuk. Ehhez a leállósávot is igénybe vehetik az autósok.
https://magyarnemzet.hu/archivum/kulfold-archivum/problemak-vannak-a-mentosav-bevezetesevel-4167088/

A legszélső jobb oldali sávban haladók igénybe vehetik a leállósávot is, ha másképp nem tudnak félrehúzódni.
https://orientpress.hu/cikk/2016-10-06_egyre-jobban-alkalmazzak-a-mentosavot-az-autosok

http://www.m60.hu/hirek/autopalya_tudnivalok/torlodas_vagy_baleset_eseten_kotelezo_a_mentosav
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Abból a pénzből több uszoda és több sportcsarnok épülhetne, és főleg kaphatnának mások, ÉRDEMESEBBEK támogatást, pl. a tömegsport. Egyébként meg elárulhatnád, szerinted miért hajtanának jobban és eredményesebben a falábúak, ha anélkül is kapják a pénzt?!!

Mondom, felőlem nyugodtan elvehetik tőlük mindet. Ha találnak magán szponzorokat akkor éljenek meg abból a pénzből, ha nem, akkor szüntessék be az egész focit.
 
M

molnibalage

Guest
A légkondik vagy villanyos fűtés elterjedését ki fizette?
Azelőtt a porszívók vagy bojlerek terjedését?
Vagy nekem ki fizeti, ha fát vágok elektromos láncfűrésszel?
Azért van villanyórám, hogy ha sokat fogyasztok, akkor sokat fizetek is.
Úgy beszélsz, mintha pont csak az elektromos autók áramhasználata dobná meg a fogyasztást, miközben légkondik vannak már szinte mindenhol, meg árammal is egyre többen fűtenek.
Gyorstöltő nem lesz a társasházakban. Kapnak egy sima 230-as konnektort minden parkolóhely mellé.
Az összes példád fals, mert figyelmen kívül hagyja azt a minőségi ugrást, amit elvár a rendszer, ha te villanyautózni akarsz.
  • Egy porszívó és egy bojler beruházási költsége kb. azok beszerzése, az utóbbi esetén beszerelése, mert nem kellett hozzá a hálózat nemhogy főbb elemeit, de még a végpontokat sem átalakítani. Simán elbírta ezek terhelését még a 16A hálózat is.

  • Hogy jön ide a favágás...? Nem villamos fogyasztó (marginális az akkus láncfűrész) és nem termelsz vele áramot sem.

  • Semmit nem ér a villanyórád, ha nem tudsz áramot venni, mert lekorlátoz a hálózat vagy levág a rendszer. Akár a saját biztosíték, akár a felsőbb szinten levő védelem.

  • A légkondik fogyasztása kerekítési hiba ahhoz képest, amióta a '90-es évek elején lassan, de átálltak 16A-ről 32A-re. A légkondi villamos fogyasztása kisebb, mint egy porszívó, egy mosógép vagy 750W-on menő mikróé. Ez is akkor kellett, amikor akkora lett a jólét, hogy egyes háztartásokban már két fagyasztó volt, mikró, számítógép, mosógép, mosogatógép, de légkondi még nem. Nekünk még mosogató sem volt és csak egy számítógép, akikor már kellett a csere.

  • Apró hiba az, hogy ha otthon akarsz te 2-3 kW-nál gyorsabban tölteni és ezt sokan teszik, akkor simán túl lesz a ház fogyasztása annak tervezési határán. Ha ezt sok ház csinálja, akkor a cella megfekszik. Ezt megelőzendő a kocsik töltési sebességét kell visszafogni. Tényleg "jó móka" lesz, ha nyáron hazaérsz a kocsiddal egy hosszabb útról 10-20% töltés táján 30+ fokos kánikulai időben, majd a magas fogyasztás miatt töltheted lehet, hogy 1-2 kW teljesítménnyel. Ha másnap is menni kell messze, akkor nem fogsz. Vársz. Az idő meg pénz...
Totálisan összekevered a dolgokat. Az elektromos autó csigalassú töltése is akkora folyamatos teljesítményt igényel, ami egy nagyobb háztartás rövid ideig tartó csúcsfogyasztásával azonos, csak éppen folyamatos. Tehát, ha te akarsz főzni, TV-zni, világítani, mosni és autót tölteni, akkor ebből néhányat felejts el vagy az autód lassan fog tölteni. És ez csak a végpont igénye. Ha tömegesen mindenki ezt csinálja, akkor a cellák max. igénye akkora lesz, hogy azt nem bírja. Senkit nem érdekel, ha csak az idő 5%-ban lenne ilyen, csak rövid ideig lehet túlterhelni a hálózatot és aztán levág a védelem. Vagy visszaterheli magát a kocsi, ha képes érzékelni és kommunikálni a hálózattal. De erre hol képes ma?

Abból extrapolál ma a sok villanyautós fan, hogy egy baszott nagy lakóparkban 1 db villanyautó töltésével bohóckodnak egyesek YT-n. Próbálja meg 30 db-bal esti csúcs idején. Ehm...