Ez dicséretes, de tekintve, hogy itthon a lakásállomány cseréje 50 év feletti átfutású az, hogy az újakban a
végponton benne van az szinte kerekítési hiba a történetben.
- A meglevő elég szép mennyiségű új lakóparkban ezt utólag beletenni elég nehéz. Ha egyáltalán lehetséges az n+1 féle betartandó szabály miatt. Tegyük fel, hogy lehetséges, de akkor ezt is fizetni kell valakinek.
Egyesével fog akkor minden user igénye szerint kiépülni? Nem lesz az úgy picit drága? Ha nem, akkor egy mondjuk 60-120, vagy akárhány lakásos lakóparkban mindenki kifizeti majd közösben, hogy legyen töltés 10-20-30 vagy akár minden autónak úgy, hogy sanszosan az elején 1-2 családnál több nem használja? Mert a villanyautó penetráció kb. itt sem tart. Magad előtt látod ezt, mint reális forgatókönyvet a magyar fillérbaszó mentalitással?
Egyes házaknál ezt lehetetlen megoldani. A szoci panelekben is vannak már elég luxus módon berendezett lakások tehetős tulajjal. Csak annak nincs saját belső garázsa, utcán parkolás van. Ezeken a helyeken a töltők kiépítése akkor hogyan is lenne?
- Még, ha a garázsokon ott is lesz a végponton a töltőkábel, akkor jön az, hogy az adott cellánál vagy, ha az épületnek van saját trafója, akkor annak mi a limitje. Ha csak néhány villanyautós család miatt kéne nagyobb, akkor megint ott vagyunk, hogy ki fogja a minőségi ugrást kifizetni?
- Aztán ugyanez egy szinttel fentebb, hogy ha még a cellák el is bírják, akkor is lehetnek olyan fogyasztási csúcsok, hogy a meglevő mondjuk fővárosi fő betáp útvonalak kezdenek megfeküdni. Itt is akkor ki fogja finanszírozni ezt, ha biztosítani akarják azt, hogy ne korlátozzon le csomószor a hálózat?
Minden egyes szintnél alapvető probléma, hogy az igen magas kezdeti és sanszosan meg nem térülő beruházást ki vállalja majd fel?
"Csak" ennyi szinten van probléma. A jelenlegi gyorstöltők telepítési helyénél kb. az elsődleges tényező az, hogy hol találnak akkora fő fogyasztók melletti tartalék kapacitást, ahol 1-2 gyorstöltő nem torzítja nagyon a hálózatot. Fővárosban ez jellemzően plázák közelében lehet, esetleg sprotközpont mellett (ott is van fogyasztó bőven) vidéken meg nem véletlenül van szállodánál vagy a település szélén a trafó közelében a töltőhely.
A jelenlegi villanyautó mennyiség és hatótávok esetén is egy Bp-200 km oda vissza távolság megtétele egy nem 30-40 USD-s villanyautóval fájdalmasan nehéz mutatvány és időrabló. És, ha majd eljön az, hogy még nem tesznek le több gyorstöltőt, de már sorba kell állni és várni a kevés meglevőn vagy osztja a teljesítményt, akkor megint komoly falba lehet ütközni.
Töltési és tárolási szempontból sokkal egyszerűbben skálázható egy mezei benzinkút, mert sokáig a nagyobb igény azt jelenti, hogy akkor gyakrabban érkezik a tankautó. Villamosnál meg az, hogy tegyél le 30 milláért egy új trafót...
Engem ilyen kijelentésekkel sajnos nem lehet meggyőzni. Erre bizonyíték kéne.
Ez másik fele. Viszont ettől lesz drága is...