Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 758
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2011. októberében adták át ez első gépet, szóval lényegében 7 év alatt. Illetve azóta már 2 végösszeszerelő soron készülnek - egyrészt természetesen Everettben, másrészt a a Boeing dél-karolinai üzemében.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 954
68 095
113
FélOFF

Így nézett ki még 1992-ben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Anno talán a Kantin vagy Beszélgető topikban a Fentrol.hu írtam hosszabb kommentet, hogy Bp-n mi változott a legtöbbet az elmúlt 25-30 évben. (Tavaly február elején asszem.) Lágymányos és a vele szembeni pesti oldal a most már két híd között, illetve Kelenföld-Savoya Park közötti rész.

Soroksáron a Vágóhídtól Erzsébetig levő résznél a rombolás már megvolt nagyrészt - azért igencsak atomháború utáni hangulata van az embernek, ha arra jár egyes helyeken - de még nem húztak fel semmit. Talán ott is lakóparkok lesznek előbb-utóbb. Kelenföldön ez már kőkeményen zajlik.

A IX. kerület Mester utcai része is nagyon durva. 25 éve a város egyik seggluka volt, ma meg...

ON
Én még emlékszem, mikor még a Lágymányosi híd se volt meg és a pesti oldalon ott volt az a nagy rendező pályaudvar a sok tartálykocsival. Azt hiszem, azt hívták Dunai pályaudvarnak.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A MÁV-Start értékelése alapján sikeres volt a munkácsi próbajárat.
Ahogy még aznap megírtuk, november 14-én próbavonatot indított Záhonyból Csapon át Munkácsra a magyar és az ukrán vasúttársaság. Ez az első járat, amely normál nyomtávon – tengelyátszerelés nélkül – közvetlen összeköttetést teremtett Munkáccsal. A Budapest–Munkács menetrend szerinti járat indításáról, a tarifáról, a végleges menetrendről és a költségek megosztásáról november utolsó hetében Budapesten tárgyalnak a MÁV-csoport és az Ukrán Vasutak (UZ) szakértői. Ha a megbeszélések eredményesen zárulnak, néhány héten belül közvetlen járattal lehet Budapestről Munkácsra utazni.

Jelenleg napi két pár vonattal lehet eljutni a magyar fővárosból Munkácsra és vissza: a Nyugatiból 7 óra 23 perckor induló Latorca IC-vel és a Bécsből induló Hortobágy EC-vel (ez utóbbinál 19:04-es kelenföldi, vagy 19:40-es Keletiből való indulással); mindkét esetben kilenc és fél óra a menetidő. Visszafelé 0 óra 54 perckor és 11 óra 14 perckor indul járat. Ezek a vonatok a határon sokat vesztegelnek, mert Csapon – a kocsikat megemelve – a normálnyomtávú forgóvázakat szélesnyomtávú forgóvázakra cserélik.

A próbavonatnak különös jelentőségét az adja, hogy tengelyátszerelés (forgóvázak cseréje) nélkül jutott el Záhonyból Csapon át Munkácsra. Ennek az volt az egyik műszaki feltétele, hogy a Munkács felé kiágazó normál nyomtávú szárnyvonalat alkalmassá tegyék a magyar mozdony és személykocsi menetrendszerű közlekedtetésére. Továbbá, részben felújították a vasúti pályát, valamint Munkácson – ötszáz méterre az állomásépülettől – peront és esőbeállót építettek és kialakították az oda vezető térköves utat is.

A MÁV-START saját állományából biztosította a próbaúthoz a személyzetet és a szükséges mozdonyt és IC-kocsit, az UZ pedig magyarul beszélő mozdonyvezetőt adott a vontatójárműre, hogy segítsen a magyar mozdonyvezetőnek a hálózatukon való közlekedésben. A nyílt pályaszakaszokon 60 km/órás sebességgel, a széles (1520 milliméteres) és normál (1435 milliméteres) nyomtáv találkozásánál (fonódásánál) pedig legfeljebb 25 km/órás sebességgel haladhatnak a szerelvények. A Csap és Munkács közötti negyvenkét kilométeres utat így mintegy hetven perc alatt lehet megtenni.

A jövő héten Budapesten tárgyalnak a MÁV-csoport és az Ukrán Vasutak szakértői – a fent említett témák mellett – a vonatközlekedés megszervezésével összefüggő feladatokról is. Eredményes megállapodást követően akár már a decemberi menetrendváltástól közvetlen járattal, hét–hét és fél óra alatt el lehet majd jutni Budapestről Munkácsra, adta hírül a MÁV-Start.

http://iho.hu/hir/menetrendvaltastol-intercityvel-munkacsra-181122
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Megérkezett az első KISS-váz Dunakesziret



A Dunakeszi Járműjavítóba érkezett első Kiss-kocsiszekrény fényezése némileg eltér a korábbi színtervektől (fotó: MÁV-Start)


2017 áprilisában összesen negyven nagykapacitású motorvonat beszerzéséről írt alá keretmegállapodást a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. A motorvonatok megvásárlására, azaz eseti szerződések megkötésére és teljesítésére a keretmegállapodás időtartama alatt, annak aláírásától számított nyolc éven belül kerülhet sor. Eddig összesen tizenegy motorvonatot rendelt meg a vasúttársaság az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 60 milliárd 550 millió forintos forráskeretéből. A kormány ugyan jóváhagyott újabb nyolc KISS-motorvonatvásárlásához szükséges forrást, ezzel egyelőre azonban nem büszkélkedik a vasútársaság.

A MÁV-Start a legnagyobb forgalmú elővárosi vonalakon, Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok között állítja majd forgalomba a KISS-eket 2019 és 2020 során. Az új járműbeszerzésnek köszönhetően ezeken a vonalakon már teljes mértékben modern motorvonatokkal történhet az utasszállítás.

A nagy befogadóképességű, hatszáz ülőhelyes (595 fix és öt lehajtható ülésű), emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonatokkal a MÁV-Start új korszakot nyit a személyszállításban. A százhatvan kilométer per óra engedélyezett sebességű járművek rendelkezésre állására kilencvenöt százalék feletti értéket vállal a gyártó. Kényelmükkel a motorvonatok megfelelnek a modern követelményeknek, kiszolgálják a dinamikusan növekvő utasforgalomból, az egyedi szükségletekből eredő igényeket.

Az emeletes motorvonatok üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, ugyanis a járművek a MÁV-Start kötelékében már üzemelő százhuszonhárom, szintén Stadler gyártmányú Flirt motorvonattalszinkronban is üzemeltethetők.

A kétszintes szerelvények a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A KISS-eken három hagyományos és egy mozgássérült WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak. A kerékpárhelyek száma harminchatra bővíthető, igazodva ezzel a kerékpáros turisztikai szezonban megnövekedett utazási igényekhez.

A motorvonatok a legutóbbi biztonsági szabvány szerint készülnek, továbbá a gyártó ellátja őket az ETCS L2 fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel is, ami lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a százhatvan kilométer per órás engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen.

http://iho.hu/hir/megerkezett-az-elso-kiss-vaz-dunakeszire-181127
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
IC+-fejlemény: nemsokára hat új kocsival utazhatunk!

Jelenleg négy kocsi gyűjti a kilométereket, hogy megkezdődhessenek az utaspróbák.
Végre valami: a Szolnoki Járműjavítóban épülő IC+-kocsik közül négy egység nemrég megkapta a próbaüzemi engedélyeket. Ez fontos lépcső a forgalomba állításuk felé: a következő napokban mindegyiknek le kell futnia ezer kilométert problémák nélkül. Ha ez megvan, jöhetnek az utaspróbák, amikor a kocsik már élesben, utasokkal a fedélzetükön mozognak a hálózaton – de még mindig próbavonatként. A mindennél lassabban típusengedélyt szerző újgenerációs Flirt3-as motorvonatok is így mutatkoztak be a GYSEV-nél.

Csütörtökön Sopronban fordult meg két többcélú, termes kocsi, pénteken pedig a 402-es és a 403-as pályaszámú IC+-okat sorozták a Nyíregyházára tartó 562-es Jázmin, valamint az onnan a Keletibe visszatérő 654-es Rigó Intercitykbe.

http://iho.hu/img/vasut/181207_icplusz_futoproba_szerencs.JPG

Az IC+-projekt 2011-ben indult, azóta sajnos csak alig néhány kocsi készült el: eddig két másodosztályú állt forgalomba közülük 2014-ben komoly próbákat teljesítve. Idén márciusban a MÁV-Start meghívására megnézhettük az induló sorozatgyártástSzolnokon. Az akkor elhangzó tervek szerint a 2018-as évben húsz kocsinak kellett volna elkészülnie, a termelés felfutásával 2019-ben huszonháromnak, 20220-ban pedig már negyvenhétnek. Sajnos az új ütemterv szerint idén csupán hat vagonnak kell kijönnie a gyárból, de ezt legalább teljesíteni tudják a szolnokiak. Az egész projekt eddig sem az eszeveszett kapkodásról szólt.

A 2011-es célkitűzések között szerepelt a munkahelyteremtés, a hazai gyártási potenciál fejlesztése, a hazai közlekedés fejlesztése itthoni szellemi tőkéből – és még a hazai járműgyártás felélesztését is hozzátették. Hét évvel később már alig találni munkást, aki a kocsikat építse. Pedig az intercity-kocsikra égető szüksége van a magyar hálózatnak, sajnos mindennapossá vált, hogy a Start nem tud kellő számú és komfortfokozatú kocsit kiadni egy-egy járatra. A Facebookot pedig nagyon hamar körbejárja egy posta Bhv-kocsikból kiállított vasárnap délutáni IC képe...

http://iho.hu/hir/ic-fejlemeny-nemsokara-hat-uj-kocsival-utazhatunk-181207
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
A szokásos agitprop töltelékanyagtól eltekintve az egyetlen "új" elem a Déli - Nyugati összekötése a föld alatt (bár igazából hónapok óta van róla szó kormánynyilatkozatokban)

Amiket viszont nem látni sehol, azok a számok.

Van bármilyen olyan számítás, amely a nyugati - dél föld alatti összeköttetést + min. 2 pályaudvar teljes átépítését jobb ár / érték arányúnak hozná ki, mint bármely más közlekedési fejlesztést?

Pl. Újpesti, Békásmegyeri, Újpalotai metróvonalak, HÉV általános fejlesztése kapásból jobb ötletnek tűnik adott pénzből.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Még az idén forgalomba áll hat saját gyártású IC+ vasúti személykocsi, jövő tavasszal pedig további tizennégy – mondta el lapunk kérdésére Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója. Hamarosan megrendelnek újabb nyolc KISS emeletes motorvonatot. Az országos közlekedési EgyJegy-rendszert a kormányzat a vasúttársaság által kidolgozott elektronikus jegyértékesítési rendszer alapjain fejleszti ki.

A cikk további része itt.
https://magyaridok.hu/gazdasag/jonnek-a-sajat-gyartasu-ic-k-es-az-emeletes-kiss-ek-3753350/
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 758
113
Kész az ANA első teknőcös A380-asának dekorálása - képek + így készült videó
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Hawaii környékén is fellelhető levesteknős inspirálta mintájú gépek a Tokió - Honolulu járatot viszik majd 2019 tavaszától. Lesz még 2 további ugyanilyen mintájú - az egyik zöldeskék, a másik narancssárga színben.

Pontosabban a zöldeskék festése a teknős szeménél eltér majd a többitől:
20180425-2-001.png
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
KÉTSZÁZMILLIÓ EURÓS REPÜLŐTÉR-FEJLESZTÉS

Az Európai Beruházási Bank (EIB) kétszázmillió eurós kölcsönnel támogatja a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bővítését és fejlesztését – számolt be a távirati iroda az Európai Bizottság bejelentéséről. A hitel segítségével a Budapest Airport folytathatja nagy léptékű fejlesztéseit, a terminálok és a kapcsolódó infrastruktúra bővítését, amelyek nyomán tovább bővül a reptér kapacitása – közölte az EIB. A brüsszeli tájékoztatás szerint ezenkívül számos más projekt is folyamatban van, például egy új árukezelő létesítmény és egy többszintes parkolóház megépítése, s ezek biztosítják majd, hogy a budapesti légikikötő továbbra is világszínvonalon működhessen.

Vazil Hudák, az EIB alelnöke kiemelte: a budapesti Európa egyik leggyorsabban növekvő repülőtere, a kölcsönnel pedig támogathatják a munkahelyteremtést, a magyar gazdasági növekedést és az utazási élmény javítását.

Ez rendkívül jó hír Magyarország, a magyarok és az országba látogató turisták számára – értékelt Navracsics Tibor oktatásért, kultúráért és sportért is felelős uniós biztos, hozzátéve: – Az új hitel segítségével felszabadított források a budapesti régióban és az ország többi részében is segítik majd a fejlődés és a gazdasági növekedés gyorsítását, egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarország az eddiginél is vonzóbb idegenforgalmi célország lehessen. A projekthez a Juncker-tervnek is nevezett Európai Stratégiai Beruházási Alap (EFSI) nyújt hitelgaranciát.

A számok igazolják a gyors fejlődést: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tavaly több mint 13,1 millió utast szolgált ki. Ez 14,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és a bővülés 2018-ban tovább folytatódott.

Ezzel párhuzamosan az EIB húszmillió eurós hitelt jelentett be az EFSI keretében az Aimotive magyar gépjármű-technológiai vállalat számára. Az összeggel főként az önvezető járművekhez szükséges, mesterséges intelligenciával működő szoftver fejlesztését támogatják. – A kölcsön lehetővé teszi, hogy a cég továbbfejlessze jelenlegi technológiáját, forgalomba hozza termékének biztonságos, gépjárműipari minőségű, piaci igényeknek megfelelő változatát – idézi az MTI az EIB közleményét.

https://magyaridok.hu/gazdasag/ketszazmillio-euros-repuloter-fejlesztes-3769817/
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Újabb vonalszakasz újult meg Erdélyben

A IV-es TEN-T-korridorvonal Segesvár–Ecel–Mikeszásza része ötvenöt kilométeren válik alkalmassá a százhatvanas tempóra az év végére.
A kivitelező FCC Construcción elkészült a IV-es számú páneurópai korridorvonal részének számító Brassó–Piski (Simeria) vasútvonal Segesvár–Ecel (Ațel)–Mikeszásza (Micăsasa) szakaszának átépítésével. A megrendelő, a román vasúti infrastruktúrakezelő CFR SA idén áprilisban jelentette be, hogy 2018 végére Segesvár és Piski között, 136,35 kilométeren lesz alkalmas a vasúti pálya a százhatvan kilométer per órás sebességre.

A CFR SA gőzerővel dolgozik a vonalszakasz Mikeszászától Koslárdig (Coșlariu) vezető, 36,6 kilométer hosszú részének forgalomba helyezésén is. Az Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor S.A) és az Arcada Company S.A. közös konzorciuma, az Aktor-Arcada által végzett átépítés értéke 721 millió lej (50,4 milliárd forint). Közel jár az átadáshoz a határ és a 614-es kilométer közötti szakasz is, amelyen az építési és infrastrukturális munkák már 2016-ban befejeződtek, az ERTMS vonatbefolyásolási rendszer telepítése pedig hamarosan befejeződik.

A Segesvár–Ecel–Mikeszásza vonalszakasz számos ponton újult meg, jelentős építési munkákkal. A meglévő pálya harminckét kilométer hosszon épült át, további huszonhárom kilométeren ívkorrekciót hajtottak végre. Megépült az új segesvári alagút, mely a különböző építési módok okán három részből áll: a természetes alagút 325 méter hosszú, a műtárgy Segesvárhoz közelebbi végén egy húszméteres, a Dános (Daneș) felőli végén pedig egy ötvenhat méteres mesterséges szakasz található. Dánosnál is új alagutat hoztak létre: a 970 méter hosszú műtárgy egy 862 méter hosszú természetes szakaszból, a segesvári végén egy húszméteres, a dánosi végén pedig egy nyolcvanhét méteres mesterséges szakaszból épül fel.

Megújult a Küküllő felett átvezető, 134,6 méter hosszú, százhuszonöt méter nyílású ívhíd, valamint egy új vasúti hidat hoztak létre a segesvári vasútállomás és a segesvári alagút között. Újjáépült összesen harminc, negyvenöt és százhuszonöt méter közötti nyílású híd, ezek közül hat fémből készült. Létrejött három felüljáró, a középső nyílásuk hetvenöt méteres.

Teljes rekonstrukción esett át négy vasútállomás: a négyvágányos Dános, a szintén négyvágányos Erzsébetváros (Dumbrăveni), a nyolc sínpárral rendelkező Medgyes (Mediaș), valamint a kilencvágányos Kiskapus (Copșa Mică). Az ötvenöt kilométeres szakaszon a felsővezetékeket is újakra cserélték, korszerűsítették az energiaellátást, megújult az erzsébetvárosi és a mikeszászai alállomás. A telekommunikációs rendszer optikai szálas vezetékeket kapott. Az utastájékoztatás sem maradt érintetlen: lecserélték a hangosbeszélőket, valamint kijelzőket helyeztek el.

A környezetvédelmi munkák során ezerötszáz méteren raktak le zajszigetelő falakat. A százhatvanas tempóhoz szükséges ívek miatt a Segesvárt Nagyszebennel összekötő DN14-es főút nyomvonalát is át kellett helyezni ötszáz méter hosszban. Komplex vízgyűjtő- és vízelvezetési munkák is történtek.

A beruházásnak köszönhetően Segesvár és Mikeszásza között már százhatvannal haladhatnak a vonatok. Két helyen azonban egyelőre még sebességkorlátozás van érvényben: Segesvár bejáratát műszaki okok miatt csak hatvanöttel közelíthetik meg, Medgyes pedig százhússzal használható – számol be a Railway Pro.

http://iho.hu/hir/ujabb-vonalszakasz-ujult-meg-erdelyben-181213