Ehhez új harckocsi kell nincs mese,persze befér a régibe is csak úgy ahogy látszik.
Szükséges hozzá nagyobb tömegű hk is, vagy elég megfelelő dizájn és visszalökés-kezelés?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ehhez új harckocsi kell nincs mese,persze befér a régibe is csak úgy ahogy látszik.
Szükséges hozzá nagyobb tömegű hk is, vagy elég megfelelő dizájn és visszalökés-kezelés?
Szükséges hozzá nagyobb tömegű hk is, vagy elég megfelelő dizájn és visszalökés-kezelés?
A nagyobb tömegű és hosszabb ágyú miatt nagyobb toronykoszorú kell (hosszabb lőszer, nagyobb hátrasiklás).
Ehhez szélesebb test kell, ami a megnövekedett tömeg miatt új futóművet is feltételez. Ez a löveg egyébként bazi nagy csőszájfékkel készült, ez csökkenti a hátralökő erőt, de pontatlanná teszi az ágyút. Igazi kísérleti löveg.
Ezt a neten találtam:
A kisebb a mostani 120 mm-es kumulatív.
Miért tenné?
A lövedék meg a csőszajfek elhagyása utan is a köpenyben van ami elvileg illeszkedik a csőszájfekbe.A tapasztalatok (kísérleti lövészetek) ezt mutatták. Valószínűleg a sima csövű ágyúk leválóköpenyes, szárny-stabilizált lövedékei a csőszájféken történő áthaladáskor radiális irányban elmozdulnak a vezetőgyűrű mögött (ami már nincs megvezetve, hisz a csövet elhagyta). A csőszájfékben a nagynyomású gázok minden irányban hatnak, a szárnyak pedig pont ebben a turbulens közegben haladnak át.
Nem is ismerek sima csövű ágyút csőszájfékkel. Valamilyen utánzatot (többhelyen megfúrt csővéget) talán látni valamelyik páncélvadász járművön, de nem emlékszem a típusra.
Bár nem jármű, hanem vontatott löveg, de az MT-12 ilyen, sokfuratos csőszájféke van és sima csövű.A tapasztalatok (kísérleti lövészetek) ezt mutatták. Valószínűleg a sima csövű ágyúk leválóköpenyes, szárny-stabilizált lövedékei a csőszájféken történő áthaladáskor radiális irányban elmozdulnak a vezetőgyűrű mögött (ami már nincs megvezetve, hisz a csövet elhagyta). A csőszájfékben a nagynyomású gázok minden irányban hatnak, a szárnyak pedig pont ebben a turbulens közegben haladnak át.
Nem is ismerek sima csövű ágyút csőszájfékkel. Valamilyen utánzatot (többhelyen megfúrt csővéget) talán látni valamelyik páncélvadász járművön, de nem emlékszem a típusra.
Az baj lenne. A csőszájfék furata mindig nagyobb, mint a csőfurat, így az már nem vezet semmit a lövedéken. Ha nem így lenne akkor a csőszájfékben a leeső nyomás miatt lelassulna a lövedék, hisz egészen addig a vezetőgyűrű nagyon szorosan illeszkedik a csőfalhoz. A csőszájfék kamrái után már nem lenne mi hajtsa a lövedéket (ott elment a nyomás), a további hasonlóan pontosan illesztett szakaszon nagyon leesne a sebesség.A lövedék meg a csőszajfek elhagyása utan is a köpenyben van ami elvileg illeszkedik a csőszájfekbe.
Igen az pont ilyen megfúrt csővéggel készült. Azt gondolom, hogy a 60-as években az egyik első sima csövű ágyú lehetett, a későbbiekben egyszerűen semmilyen csőszájfék nem készült az ilyen, nagy nyomásunak nevezett ágyúkra sem nyugaton, sem keleten. Nekem a Centauró rémlik még.Bár nem jármű, hanem vontatott löveg, de az MT-12 ilyen, sokfuratos csőszájféke van és sima csövű.
A Leclerc esetében szerintem azért kellett csőszájféket alkalmazni mert "felborította" volna a harckocsit, egy új fejlesztésű MBT-be valószínűleg anélkül építenék be.
A sokfuratubol lehet,de azoknak kisebb is a hatékonyságaAmennyire én tudom, csőszájfékes ágyúból nem lehet leváló köpenyes nyíllövedéket kilőni.
A 120-as ágyúval szerelt páncélvadászok , és a PCT. ágyúk HEAT lőszert használnak.
Az AMX-10RC lövege csőszájfékes és van hozzá APFSDS lövedék, de ha jól rémlik a 25mm-es gépágyúk is ilyenek.Amennyire én tudom, csőszájfékes ágyúból nem lehet leváló köpenyes nyíllövedéket kilőni.
A 120-as ágyúval szerelt páncélvadászok , és a PCT. ágyúk HEAT lőszert használnak.
Pedig bizony hogy jóval a cső elhagyása utàn válik le a.köpeny...Az baj lenne. A csőszájfék furata mindig nagyobb, mint a csőfurat, így az már nem vezet semmit a lövedéken. Ha nem így lenne akkor a csőszájfékben a leeső nyomás miatt lelassulna a lövedék, hisz egészen addig a vezetőgyűrű nagyon szorosan illeszkedik a csőfalhoz. A csőszájfék kamrái után már nem lenne mi hajtsa a lövedéket (ott elment a nyomás), a további hasonlóan pontosan illesztett szakaszon nagyon leesne a sebesség.
L7nek is van csőszájfékes változata,de az a AMX lövegével együtt vontcsövű.Az AMX-10RC lövege csőszájfékes és van hozzá APFSDS lövedék, de ha jól rémlik a 25mm-es gépágyúk is ilyenek.
Pedig bizony hogy jóval a cső elhagyása utàn válik le a.köpeny...