Légvédelemi radarok működéséről általában

wolfram:

hozzá nem értő zagyválás. Az LPI koncepció a többi radar rögzített üzemmódjainak kihasználására épült. Ma már minden radar változtat mindent.
 
wolfram:

hozzá nem értő zagyválás. Az LPI koncepció a többi radar rögzített üzemmódjainak kihasználására épült. Ma már minden radar változtat mindent.

Aha, értem. Szóval akkor szerinted kuka az LPI koncepció, mert minden radar változtat mindent. Az már lényegtelen is, hogy mit és milyen gyorsan változtat. Na meg a csak passzív vevők sem léteztek máig, de mostantól értelmetlenné tették az LPI-t... Akkor ezt közöld majd légyszi a Northroppal, meg még pár más céggel, akik LPI képes radarokat gyártanak a mai napig, nyilván unalomból. :)
 
az olyanok mint te sosem értették meg hogy ha amikor az első sugárhajtású gép elvesztette fölényét mert mindenki más is átállt a sugárhajtásra attól még megmaradt a sugárhajtás mert lejjebb/vissza nem lehet menni de fölény már nincs.
Pödörj egyet a bajszodon!
 
az olyanok mint te sosem értették meg hogy ha amikor az első sugárhajtású gép elvesztette fölényét mert mindenki más is átállt a sugárhajtásra attól még megmaradt a sugárhajtás mert lejjebb/vissza nem lehet menni de fölény már nincs.
Pödörj egyet a bajszodon!

Nem érted... Ha passzív szenzorokkal eddig is olyan bszottul könnyű lett volna kiszúrni és csak radarok vevőivel nehéz, akkor soha nem is jön létre az LPI, mert nem lett volna igazán jelentős haszna.
 
méghogy ÉN nem értem, miért te mivel foglalkozol?
Az LPI azért jött létre mert a korabeli szovjet radarok PRF-je, impulzusidőtartama rögzített volt illetve később pár érték között kézileg választható volt és ezeket könnyű volt lemérni majd közöttük okoskodni. Ma már bizonyos korlátok közt véletlenszerűen változtatják mindezeket automatikusan pont az LPI miatt.
 
méghogy ÉN nem értem, miért te mivel foglalkozol?
Az LPI azért jött létre mert a korabeli szovjet radarok PRF-je, impulzusidőtartama rögzített volt illetve később pár érték között kézileg választható volt és ezeket könnyű volt lemérni majd közöttük okoskodni. Ma már bizonyos korlátok közt véletlenszerűen változtatják mindezeket automatikusan pont az LPI miatt.

Hát én nem radarokkal, ez tény... Te talán igen?
Na olvasgass kicsit, a 49. oldaltól elsősorban:
http://dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a456960.pdf
 
Nem csak azért. Többek között az is lényeges szempont, hogy úgy döntik a radarsíkot, hogy lehetőleg véletlen se ugyanabba az irányba verje vissza az őt érő jeleket. Egy 4. gen gépnél talán nem túl jelentős az RCS növekedés a cél irányába mutató antenna miatt, mivel az antenna relatív kicsi, pl. egy 30 cm sugarú antenna ~ 0,3m^2 plusz lenne ami nem valami feltűnő egy ~ 15m^2-es RCS értékkel rendelkező gép esetén. Azonban ugyanez már nagyon otromba lenne egy 0.01 alatti RCS gépen mint pl. a Raptor.
 
blaze:

ha a stealth gép változtatja az állásszögét és egyéb helyzetszögeit annak nagyon komoly korlátja van vagy letér a szándékozott útvonaláról egyébként meg nincs köze a saját kisugárázásának manipulációjához.

wolfram:
szótorlódás, ködös utalások és összvissz zagyvaság.
TE OLVASD EL AMI OTT VAN ÉS ÉRTSD MEG. Meg ott nem "istentudja milyen számítástechnikai kapacitás, gyorsaság, modulációugráltatas" (idézet tőled) van.
 
az LPI maszlagot látom sokan bekajálták.

Igen, akkor "maszlag", hogy a jenkiknél a "kőkorszaki" Super Hornet és Griowler ellen is sikerrel használták, meg a többi 4+ gen gép ellen.

Ma még az orosz radarok is változó PRF-el és változó impulzusidőtartamokkal dolgoznak és ők is hallgatóznak idegen radarjelek után két kisugárzás között.
A PRF-nek és az LPI-nek az égvilágon semmi köze egymáshoz...

Akkoriban a magyar MIG-29esek besugárzásjelző képernyője 100 db izzóból volt kirakva és 5 db nyugati radart volt képes felismerni hardveres módon (tehát nem változtatható módon)
Ez is téves. Egyrészt nem 5 db, hanem 6 kategóriába sorolta és a kijelzés volt oroszos, de a könyvtár, ha nehezen is, de bővíthető volt. Egyébként az összes nem '90-es évek után exportált szovjet/orosz gépen ilyen kijelzés van...

a terepkövető navigáció már teljesen passzívan megoldott. Megvan a terep baromi részletes 3D térképe és a GPS megmondja hol a gép a kérdéses terep fölött.
Ez sem igaz. A magyar Gripeneken is hibába van 3D térkép automatikus terepkövető funciója annak sincs, pedig az egyik legújabb gép. Dedidált TFR nincs még az F-15E-n sem, a pod adja a képességet. Melyik gép radarja tud integráltan TFR funciót...? Egyáltalán melyiken van a Szu-24-et leszámítva ma?

hozzá nem értő zagyválás. Az LPI koncepció a többi radar rögzített üzemmódjainak kihasználására épült. Ma már minden radar változtat mindent.
Ismét csak téves. A szovet orosz gépek is már igen régóta játszanak a PRF-fel, már rége ment az ATF program mikor ilyen gépeik voltak.

Úgy istenigazából semmi igazat nem sikerült leírnom az utolsó pár kommentben...
 
molni

"A PRF-nek és az LPI-nek az égvilágon semmi köze nincs egymáshoz"

ha ezt a stealth gép LPI képességére és az ellenlábas gép PRF-jére érted akkor már gyógyszer kell...
 
wolfram:
szótorlódás, ködös utalások és összvissz zagyvaság.
TE OLVASD EL AMI OTT VAN ÉS ÉRTSD MEG. Meg ott nem "istentudja milyen számítástechnikai kapacitás, gyorsaság, modulációugráltatas" (idézet tőled) van.

Na még ezt bemásolom, hátha, aztán én befejeztem veled, csapd csak ki nyugodtan a PFR-edre:

"ES RECEIVER CHALLENGES

To detect LPI radar signals, ES receivers have to overcome three maindifficulties. These are:

•Processing gain of the LPI radar
•High sensitivity requirement
•LPI radar’s coherent integration"
 
wolfram és doberaman:

sikerült a fizikát (is) egy (bevezető leírás alapján) unortodoxisítani.

aki előszőr érzékeli a radarsugárzást (az ES) sokkal nagyobb távolságról képes azt tenni mint a kibocsátó ( az LPI-s radar) a visszavert jelet.
 
wolfram és doberaman:

sikerült a fizikát (is) egy (bevezető leírás alapján) unortodoxisítani.

aki előszőr érzékeli a radarsugárzást (az ES) sokkal nagyobb távolságról képes azt tenni mint a kibocsátó ( az LPI-s radar) a visszavert jelet.

53. oldalon a táblázat az megvan neked?
 
megvan neked, hogy egy olyan feltételezés alapján miszerint a vevő minősége minimálisan 8szor jobb bármilyen más vevőnél? (Ami nem igaz a valóságban)
Ha nem értesz hozzá, hidd el hogy nem az angol szövegfordításból áll a dolog...
 
megvan neked, hogy egy olyan feltételezés alapján miszerint a vevő minősége minimálisan 8szor jobb bármilyen más vevőnél? (Ami nem igaz a valóságban)
Ha nem értesz hozzá, hidd el hogy nem az angol szövegfordításból áll a dolog...

Ok, legyen neked igazad, szart sem ér az LPI. Végül is, 9 millió csúcsmérnök országa is vagyunk... Csak tudnám, hogy akkor miért tart még itt ez az ország, téged meg miért nem alkalmaz valamelyik védelmiipari mamutcég fejlesztési tanácsadónak, természetesen 5 számjegyű (na nem forintban) havi fizetésért...
 
most egy politikusi szófosás fordulat (minden analfabéta jellemzője) : "tegyük fel szart se ér az LPI..."

Talán nem te írtad?
<i>"Az LPI koncepció a többi radar rögzített üzemmódjainak kihasználására épült. Ma már minden radar változtat mindent."</i>
Ergo, ma már semmi értelme nincs szerinted, mert a koncepció, amire épült, már nem létezik. Vagy talán másképp kéne értelmeznem az írásodat?
 
csökken a harci értéke a korábbi radarokhoz képest, de kötelezően marad. Ahogy a az első sugárhajtású gépek is elvesztették fölényüket amikor mindenki más is áttért a sugárhajtásra, de attól még maradt a sugárhajtás akkor is ha már nem adott fölényt.