Leopard 2

Bár, ha valaki azt mondja, hogy oké kell az aknavédelem ellen a haspancél, de a nagyobb kapacitású lőszertárolót szerelétek be az is simán működik.
 
És sajnos elolvastam az egy szem amgyar kommentet is (ne kérdezze senki, hogy egy alapvetően international Facebook csoportba miért ír magyarul). Hát sütött róla a szakértelem.
 
  • Vicces
Reactions: Tumpek
És sajnos elolvastam az egy szem amgyar kommentet is (ne kérdezze senki, hogy egy alapvetően international Facebook csoportba miért ír magyarul). Hát sütött róla a szakértelem.
Gondolom érdeklődés kör/interakciók alapján neki is kiajánlotta az FB ezt a posztot
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
STRV-122 tetőpáncél:
572526642_122279238878204808_7010965378973499553_n.jpg

574334113_122279238806204808_9018477822159719927_n.jpg

Érdekes rajzok:
574580053_122279238248204808_7067546367253942442_n.jpg
 
Első A8

A norvég média szerint az első, norvég szárazföldi erők számára készült Leopard 2A8-as ebben a hónapban hagyja el a müncheni KNDS Deutschland gyárat.


Forsvarets Forum weboldala szerint az első Norvégiába szánt Leopard 2A8 november 19-én hagyja el a KNDS Deutschland (korábban Krauss Maffei Wegmann) müncheni gyárát. Az első tankokat 2026 végére szállítják Norvégiába, a kezdeti bevetésre való készenlétet 2027-ben érik el, míg az utolsó megrendelt tankokat 2031-re szállítják ki. A Leopard 2A8 tankok címzettjeinek türelmesnek kell lenniük, mivel a viszonylag kis megrendelések ellenére, amelyeket egy adott megrendelő számára egy tankzászlóaljra számoltak, a gyártás és a szállítások viszonylag lassan zajlanak.

Emlékeztetőül, Norvégia 54 tankot, azaz egy zászlóaljat rendelt 2023-ban 1,8 milliárd dollárért. Ez azt jelenti, hogy a megrendeléstől az első szállításig körülbelül három év telik el, de a megrendeléstől a szállítások befejezéséig eltelt idő egészen nyolc év. Összehasonlításképpen, Lengyelország 2022-ben 250 M1A2SEPv3 Abrams tankot vásárolt. A szállítások várhatóan 2025-ben kezdődnek, szintén három évvel a megrendelés után, de a szállításoknak 2026 végére kell befejeződniük, ami azt jelenti, hogy a teljes szerződés teljesítése négy évig tart a 4,75 milliárd dollár értékű négy tankzászlóaljra vonatkozóan. Jelenleg a 250 megrendelt tankból 85-öt már leszállítottak. Ezenkívül 2023-ban 116 használt M1A1FEP tankot rendeltek. Ezeket a tankokat 2023 és 2024 között szállították le, ami azt jelenti, hogy a szerződés egy év alatt teljesült.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and endre
Első A8

A norvég média szerint az első, norvég szárazföldi erők számára készült Leopard 2A8-as ebben a hónapban hagyja el a müncheni KNDS Deutschland gyárat.


Forsvarets Forum weboldala szerint az első Norvégiába szánt Leopard 2A8 november 19-én hagyja el a KNDS Deutschland (korábban Krauss Maffei Wegmann) müncheni gyárát. Az első tankokat 2026 végére szállítják Norvégiába, a kezdeti bevetésre való készenlétet 2027-ben érik el, míg az utolsó megrendelt tankokat 2031-re szállítják ki. A Leopard 2A8 tankok címzettjeinek türelmesnek kell lenniük, mivel a viszonylag kis megrendelések ellenére, amelyeket egy adott megrendelő számára egy tankzászlóaljra számoltak, a gyártás és a szállítások viszonylag lassan zajlanak.

Emlékeztetőül, Norvégia 54 tankot, azaz egy zászlóaljat rendelt 2023-ban 1,8 milliárd dollárért. Ez azt jelenti, hogy a megrendeléstől az első szállításig körülbelül három év telik el, de a megrendeléstől a szállítások befejezéséig eltelt idő egészen nyolc év. Összehasonlításképpen, Lengyelország 2022-ben 250 M1A2SEPv3 Abrams tankot vásárolt. A szállítások várhatóan 2025-ben kezdődnek, szintén három évvel a megrendelés után, de a szállításoknak 2026 végére kell befejeződniük, ami azt jelenti, hogy a teljes szerződés teljesítése négy évig tart a 4,75 milliárd dollár értékű négy tankzászlóaljra vonatkozóan. Jelenleg a 250 megrendelt tankból 85-öt már leszállítottak. Ezenkívül 2023-ban 116 használt M1A1FEP tankot rendeltek. Ezeket a tankokat 2023 és 2024 között szállították le, ami azt jelenti, hogy a szerződés egy év alatt teljesült.
Legyen meg az eredeti cikk is:
 
Nagyjavítás előtt áll gondolom az összes és a németek nem akarnak rájuk költeni, mert jön az A8.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ha olyan rossz állapotban vannak A6-os létükre, hogy még az ukránoknak sem kellenek, akkor az nem csak a nagyjavítás hiánya miatt lehet.
Használják őket, nincs leállított A6. Azzal nincsenek közelebb az ukránok, hogy majd fél év múlva megkapod őket nagyjavítás után. Nekik olyan kell, ami holnapra ott van.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Ha olyan rossz állapotban vannak A6-os létükre, hogy még az ukránoknak sem kellenek, akkor az nem csak a nagyjavítás hiánya miatt lehet.
Problémás az A6-osok szervisze Ukrajnán, mivel kevés az alkatrész.

Amúgy állitolag 15M kérnek darabjáért a németek a braziloktól úgy, hogy nicsen ebben az árban a szervisz még a logisztika. Ráadásul mar nem lehet oket tovább modernizálni (az A6-os modernizáción 2001-2005 kozott estek át).