Leopard 2

The Ministry of Defense is preparing a procurement proposal for 75 additional Leopard 2 main battle tanks for the German Armed Forces next year...

So far, the German Armed Forces have ordered 123 Leopard 2 A8 tanks – the most modern variant of the main battle tank – from KNDS.

According to press reports, the so-called system price for the battle tank is expected to be around 20 million euros.

 
De ha lenne se jön ki a matek, mert 2001-ben kapta a BW az első A6-ot, a T-90 legelső öntötttornyos verziója pedig 94 vagy 95.
 
Csak annyi, hogy 30+ év telt el a legutóbbi BW Leopard 2 beszerzés óta, ami így számomra meglepő. Azt hittem volna max 20 lehetett, de Hansék szépen kihúzták. Jó, persze, a hollandusok teljesen fel is számolták a harckocsizó fegyvernemet, de így fura számomra, hogy a 30 év alatt egyszer sem érkezett újabb beszerzés, sőt helyette még el is osztogatták a készlet egy részét külföldre (most a 2022 előtti helyzetet mondom).

Főleg úgy, hogy azért mégis csak a gyártó ország "felelőssége" úgymond, hogy a saját termékéből bevásároljon. Igaz az Abrams gyártása az konkrétan leállt 1992-ben, szóval lehetne rosszabb.

Igazából csak azon lepődök meg mindig, hogy az 1990-2022 közti időszakban mennyire hanyagolták nyugaton nem csak a haderőfejlesztést, de még a meglévő állomány számbeli szinten tartását is.
De ha lenne se jön ki a matek, mert 2001-ben kapta a BW az első A6-ot, a T-90 legelső öntötttornyos verziója pedig 94 vagy 95.
Múltkor írtam a T-90 topikban, hogy 1992 októberében lett kormányrendelet által hivatalosan hadrendbe állítva az oroszoknál a T-90. Szóval nem a sorozatgyártott példányokat értem itt, hanem magát a T-90 obr. 1992 nevet viselő verziót. LRIP kezdődött 1993-ban, aminél aztán 1995-re indult be a tényleges sorozatgyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre
Csak annyi, hogy 30+ év telt el a legutóbbi BW Leopard 2 beszerzés óta, ami így számomra meglepő. Azt hittem volna max 20 lehetett, de Hansék szépen kihúzták. Jó, persze, a hollandusok teljesen fel is számolták a harckocsizó fegyvernemet, de így fura számomra, hogy a 30 év alatt egyszer sem érkezett újabb beszerzés, sőt helyette még el is osztogatták a készlet egy részét külföldre (most a 2022 előtti helyzetet mondom).

Főleg úgy, hogy azért mégis csak a gyártó ország "felelőssége" úgymond, hogy a saját termékéből bevásároljon. Igaz az Abrams gyártása az konkrétan leállt 1992-ben, szóval lehetne rosszabb.

Igazából csak azon lepődök meg mindig, hogy az 1990-2022 közti időszakban mennyire hanyagolták nyugaton nem csak a haderőfejlesztést, de még a meglévő állomány számbeli szinten tartását is.

Múltkor írtam a T-90 topikban, hogy 1992 októberében lett kormányrendelet által hivatalosan hadrendbe állítva az oroszoknál a T-90. Szóval nem a sorozatgyártott példányokat értem itt, hanem magát a T-90 obr. 1992 nevet viselő verziót. LRIP kezdődött 1993-ban, aminél aztán 1995-re indult be a tényleges sorozatgyártás.
Aztán leesett, hogy Leopard 2-ről beszelsz általában, nem csak A6-ról. Nem tudom miért asszociáltam arrahigy az A6-ra erted.,
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Látod, 30 éven keresztül adtak el pár száz Leopard 2-t úgy, hogy ők maguk egy darabot nem vettek belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Aztán leesett, hogy Leopard 2-ről beszelsz általában, nem csak A6-ról. Nem tudom miért asszociáltam arrahigy az A6-ra erted.,
Valszeg az sem segített, hogy éjjel 3-kor írtam :D Viszont visszatérve a Leopard 2A8-hoz - illetve a potenciális A8-on túli modernizációkhoz, amikkel a BW az év elején már kacérkodott - továbbra is ott van bennem a kérdés, hogy lesz-e ezután MGCS? Mert annál készterméket csak 2040 utánra ígérnek, harckocsi meg mostanra kell sokaknak, miközben meg az ustawka ugyanúgy megy a fejlesztési bödön körül. Aztán ahogy látjuk, a Leo 2A8 rendelések szépen eleszik a piacot az MGCS elől
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Valszeg az sem segített, hogy éjjel 3-kor írtam :D Viszont visszatérve a Leopard 2A8-hoz - illetve a potenciális A8-on túli modernizációkhoz, amikkel a BW az év elején már kacérkodott - továbbra is ott van bennem a kérdés, hogy lesz-e ezután MGCS? Mert annál készterméket csak 2040 utánra ígérnek, harckocsi meg mostanra kell sokaknak, miközben meg az ustawka ugyanúgy megy a fejlesztési bödön körül. Aztán ahogy látjuk, a Leo 2A8 rendelések szépen eleszik a piacot az MGCS elől
Úgy állnak, hogy a Leopard 2A8 és az MGCS közt lesz vagy a Kf51 vagy a Leopard 2A-RC 3.0 mint réskitöltő típus. Erre azért van szükség, mert igazából már az A7 is csak azért létezik, mert 20 évre leálltak mindenféle fejlesztéssel így nincs semmi amihez nyúljanak (a Leopard 2 mint platform a jelenlegi formában, már túlfejlesztett).
 
Mekkora a torony így már basszus...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Német Fegyveres Erők 75 további Leopard 2 fő harckocsit terveznek vásárolni a legújabb verzióban.
Ezt Boris Pistorius védelmi miniszter jelentette be a Hartpunkt szerint.

 
Mekkora a torony így már basszus...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ennélnazért lényegsen jobb, mondjuk elképzelni nem tudom, hogy mi az aminek ekkora a helyigénye a Trophyban.
FB-IMG-1763722476069.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ennélnazért lényegsen jobb, mondjuk elképzelni nem tudom, hogy mi az aminek ekkora a helyigénye a Trophyban.
FB-IMG-1763722476069.jpg
Az nem lehet, hogy ne kelljen akkora hűtést kiépíteni a radarokhoz, aztán azért pakolják így szellősebben az elektronikát? De őszintén nem tudom és másnak is már feltűnt, hogy borzoj módjára nyúlt meg a torony eleje a Leo 2A4-hez képest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mondjuk az EuroTrophy-s Boxernél meg nincs ekkora kitüremkedés
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Az nem lehet, hogy ne kelljen akkora hűtést kiépíteni a radarokhoz, aztán azért pakolják így szellősebben az elektronikát? De őszintén nem tudom és másnak is már feltűnt, hogy borzoj módjára nyúlt meg a torony eleje a Leo 2A4-hez képest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mondjuk az EuroTrophy-s Boxernél meg nincs ekkora kitüremkedés
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A megnyúlás legnagyobb része az ék páncél, nem a radar. A nagyobb baj, az, hogy nagyon széles lett a torony (kilóg a teknő síkjából).
A hűtés miatt biztosan nem, mert egészen kis helyekre is bepakolják integrált formában a Trophyt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Le kell akkor szerelni vasúti vagy egyéb szállításhoz az oldalsó blokkokat?
Nem ismerem a vasúti szabványokat.
Összessegében nem jó az, ha a befoglaló méretek nőnek. Az éknél azért nem volt ez probléma, mert semennyire nem nőttek a befoglaló méretek. Amúgy az biztosan beszédes, hogy a kötény oldalanak elejét, minden szállításhoz felhajtják, pedig az 2×100mm-el növeli csak a szélességet.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Nem ismerem a vasúti szabványokat.
Összessegében nem jó az, ha a befoglaló méretek nőnek. Az éknél azért nem volt ez probléma, mert semennyire nem nőttek a befoglaló méretek. Amúgy az biztosan beszédes, hogy a kötény oldalanak elejét, minden szállításhoz felhajtják, pedig az 2×100mm-el növeli csak a szélességet.
Azért mondom, mert már a korábbi köténynél is kellett a szállításhoz mókolni, így viszont fixen nagyobb mértékben kell szétkapni. Mint a Pumát a légiszállításhoz
 
Azért mondom, mert már a korábbi köténynél is kellett a szállításhoz mókolni, így viszont fixen nagyobb mértékben kell szétkapni. Mint a Pumát a légiszállításhoz
El kell felejteni ezt a PUMa légiszállítást. Akkor is kreténség volt amikor kitalálták.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger