Lider-osztály / Project 23560 Shkval (Oroszország)

dudi

Feltételezem a föld görbülete nagyobb távon kitakarja a rakétákat.

De ugye Fade által megadott adatoknál a 80's évek színvonaláról beszélünk.
És ha megnézzük a 80's években a brit hajók mit műveltek Falklandnál légvédelem címén, akkor rájövünk arra, hogy a Slava osztály még 50%-os találati arány mellet is fényévekkel jobb légvédelemmel rendelkezett, mint bármelyik brit hadihajó.
Igazából az USA-SZU hajók más dimenzióban mozogtak, mint a többi nemzeté, szerintem.
 
Itt konkrétabban írnak a mennyiségekről. 17.500 tonna vízkiszorítás, 200 m hossza, 20 méter szélesség. Ezt akár hogyan is nézem, sehogyan se romboló kategória, főleg hogy a feladatai is cirkáló kategóriába esnek. (A cikkben is fucsálja). A Slava osztályú cirkálókat is váltaná, viszont csak az Udaloy I.-et az Admiral Chabanenkot nem.
Fegyverzet.
Én itt érzek egy kis torzulást az erőben, mert 60 db hajó elleni cirkáló rakétáról (robotrepülőgépről) beszél, ami szerintem szárazföldi célpontok elleni lenne, mert utána 16 db hajó elleni irányított rakétát ír, a 128 légvédelmi rakéta mellett.
A 30 csomós sebesség és 90 napos önálló bevetési idő rendben van. 2019-es kezdés, 2020-2025 közötti befejezés. Érdekes adat ez a 325 milliárd $ 2020-ig, aminek a 70%-át már elköltötték.
sputniknews.com/military/20150621/1023666085.html
Az másik cikkben már 60 hajó elleni (korszerűsített Kabibr) és 16 tengeralattjáró elleni rakétát említenek a 128 db légvédelmi mellett, amelyben az Sz-500 rakéták mellett a közepes hatótávolságú Poliment-Redut lenne, a Pancír-M mellett, ami valószínűleg a Palma rendszer lesz. Két Kamov helikoptert hordozna. A meghajtás hibrid lenne, atom-gázturbinás. A honvédelmi vezetés már 2014 decemberben jóváhagyta a műszaki terveket.
defenceforumindia.com/forum/threads/an-indo-russian-leader.73582/

Számomra elég furcsák a maketten lévő fázis vezérelt rácsantennák. Eleve a középen lévőknél nem egyforma nagyságúak négy oldalt, a felső sok apró pedig vicc kategória.
 
ob_0fbf97_krilov-lider.jpg
 
ghostrider

<i>"tt konkrétabban írnak a mennyiségekről. 17.500 tonna vízkiszorítás, 200 m hossza, 20 méter szélesség. Ezt akár hogyan is nézem, sehogyan se romboló kategória, főleg hogy a feladatai is cirkáló kategóriába esnek."</i>

Jók a meglátásaid. Igazából a hajók mérete folyamatosan növekszik. Egy Zumwalt osztályú romboló vízkiszorítása közel akkora, mint a II. világháborús német Deutschland osztályú csatacirkálóé.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zumwalt-class_destroyer
https://en.wikipedia.org/wiki/Deutschland-class_cruiser
Egy II. VH-s romboló kb. harmad akkora volt, mint egy mai romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/Type_1936B_destroyer
Ez a vízkiszorítás egy kisméretű mai fregattnak felel meg:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Fayette-class_frigate
De egy nagyobb méretű fregatt ma kétszer akkora vízkiszorítású, mint egy II. VH-s romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Fayette-class_frigate

Szóval ezek a hajók nőnek, mint a gombák :-)


<i>"Számomra elég furcsák a maketten lévő fázis vezérelt rácsantennák. Eleve a középen lévőknél nem egyforma nagyságúak négy oldalt, a felső sok apró pedig vicc kategória. "</i>

Az asszimetria gondolom a makett kivitelezési hibája lehet.
A kisméretű antenna rácsok pedig valószínűleg az EW rendszerhez tartoznak majd. (Szerintem)

<i>" A meghajtás hibrid lenne, atom-gázturbinás."
</i>
Ez elég nagy hülyeség lenne az oroszoktól.
1. Ekkora hajóhoz egy gázturbina is bőven elég, főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy kb. mennyi időt tölthet a tengeren egyéb okból kifolyólag.
2. Ha az atomot választják akkor viszont minek a gázturbina?
Tudom, hogy a Kirovon is ezt a megoldást használták, de az egy nagyon más méretű és feladatkörű hajó volt.
Ráadásul az atomtechnika is fejlődött annyit, hogy kis méretben is legyen nagy teljesítmény.
3. Az atom meghajtás egy ilyen kis hajónál, szerintem anyagilag nem kifizetődő. És fölösleges kockázattal is jár.

Szerintem egy repülőgép hordozónál, vagy csatahajó/csatacirkálónál adja magát az atommeghajtás, ilyen típusoknál még gazdaságos is. De egy rombolónál/cirkálónál bőven jó a gázturbina is.
 
Itt a linket javítom:
De egy nagyobb méretű fregatt ma kétszer akkora vízkiszorítású, mint egy II. VH-s romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horizon-class_frigate
 
A Szevrnoje PKB(Északi tervezo és konstruktor iroda) megkezdte a Líder atommeghajtású rombolók technikai (muszaki dokumentáció)tervezését. Ebbe is RITM-200 reaktor kerul,mivel nincsen orosz gázturbina. 8 darabot terveznek építeni belole. Az elso hajóhoz az acélvágásra már 2018 elejín sor kerul. A hajók az orosz rakétavédelmi rendszer részei lesznek -Prométheusz navy változatával. Fegyverzete 200 rakéta- légvédelmi,rakétavédelmi, hajó elleni, szárazfold elleni.
 
Ha eleve atommeghajtásúra tervezték minek bele teljes értékű gázturbina?
 
Terveztek atommeghajtásút és gázturbinásat is a korábbi hírek szerint (lásd ghostrider június 12) kombinált atom-gázturbinás.
A végleges dontés szerint ahogy a hírben is van marad az atommeghajtású. A RITM-200 reaktor szériagyártásban van. Az orosz gázturbina még csak fejlesztés alatt.
 
Ha ugyan annyiszor tudna mint az OSzA akkor felesleges lenne rárakni.
Német Sz-300 manualból van ciklusidő 75 km-es HMZ mellett.

Idézem Hpasp kollégát.

Sz-300PMU-ra mondtak az NDK-sok 97s ciklusidőt*, amiből ~76s a rakéta kirepülése 70km-re a maradék a célfelderítés (SzT-68 vagy NVO-val), és a célátadás ideje. Ez az indítások közötti holt idő automatizálással (digitalizációval) némileg csökkenthető, mondjuk Big-Bird használatával.

REL-eket meg a rendszer automatikusan követésbe veszi, és le kell azokat lövöldözni. (azért van annyi csatorna)

*a ciklusidő csatornánként, és párhuzamosan értendő! (amiből 6~12 van)

100 sec alatt a Harpoon cirka 24 km-et tesz meg. A bibi az, hogy a horizont alól olyan 33 km táján bukkannak elő, ha 15 m közeledési magassággal és 30 méteres antenna magassággal számolsz. A rakéa persze 33 km-re hamarabb elrepül, de azért látható a probléma.
 
A navyzált légvédelmi rendszerek többet tudnak mint a szárazföldiek mert több hely van elektronikának.Régen ez így volt feltételezem most is így van.Ha jól emlékszem a TOR navyizált változaza konkrétan dupla annyi célt támadhat mint a szárazföldi.
Kivéve amikor nem. A szárazföldi Osza az egy cél és két rakéta csatornás volt. A tengeren a hullámzás miatti stabilizálás oltárán az egyik rakéta csatornát feláldozátak, tehát egy célra mehetett egy rakéta a szárazföldivel ellentétben, ahol kettő is mehetett szükség esetén.
 
Tehát nem gyorsult a célleküzdés az OSzA-hoz képest?Vagyis ha van 33km-em lelőni azonos sebességű célokat OSzA-val és S300-al akkor nem fogok többet lelőni S300-al?
 
dudi

Feltételezem a föld görbülete nagyobb távon kitakarja a rakétákat.
Így van. Viszont a 40 km-es távolsággal Hpaps felfelé kerekített.


Igazából az USA-SZU hajók más dimenzióban mozogtak, mint a többi nemzeté, szerintem.
Ez mai is így van. Legfeljebb azoknak van ilyen szintű, akiknek a eladták a hajót vagy a technológiát. Lásda japán hajókat AEGIS-szel.
 
Egy tegnap kiszivárgott orosz katonai forrás szerint az új orosz rombolo 2023-2025 tájára készul el.

2025-ig megy a levesbe ez is.Remélem semmi nem lesz belőle utána.
A Groskov orsztályból összekaparnak 6 db "2025"-re és nem többet! A motor helyettesítés megoldott akkor elképzelhető hogy többet építenek?

Nem értem a vodkásokat nem elég ezeknek a Gorskov?

http://worlddefencenews.blogspot.hu/2017/04/russian-navy-project-23560-leader-class.html
 
2025-ig megy a levesbe ez is.Remélem semmi nem lesz belőle utána.
A Groskov orsztályból összekaparnak 6 db "2025"-re és nem többet! A motor helyettesítés megoldott akkor elképzelhető hogy többet építenek?

Nem értem a vodkásokat nem elég ezeknek a Gorskov?

http://worlddefencenews.blogspot.hu/2017/04/russian-navy-project-23560-leader-class.html

Nem érted te ezt Roni. A Líder class már azokra a birodalmi időkre épül, amikor az Eurázsiai Unió lesz az USA helyett az új szuperhatalom. :)