Meg pár aprócska, 15 000/25 000 tonnás SSBN-t.arbalest
Az is lehet. De az is kiderült, hogy az utóbbi években, önállóan, a legnagyobb hadi hajó amit össze dobtak az 6600 tonnás volt, nem pedig 4000.![]()

Meg pár aprócska, 15 000/25 000 tonnás SSBN-t.arbalest
Az is lehet. De az is kiderült, hogy az utóbbi években, önállóan, a legnagyobb hadi hajó amit össze dobtak az 6600 tonnás volt, nem pedig 4000.![]()

hazudós... nem is tudsz gondolkodni...Én is így gondolom !

hazudós... nem is tudsz gondolkodni...![]()
Hányan jöttetek?Megjöttek a trollok
![]()

A 20.000 tonna mióta romboló kategória?
Mindössze a szentpétervári "Északi hajógyárban" (Szevernaja Verf) épülnek fregattok-projekt 22350. Megérkeztek az első szériás orosz gázturbinák és folytatódik az Admiral Golovko és Admiral Iszakov építése. További fregattok építését tervezik, majd ezután kezdik a SuperGorskov építését -8000t.
TEhát fokozatosan térnek át a nagyobb vízkiszorítású hajók építésére. Legvégén kerül sor a Líder építésére.
Roni írta, hogy 2030-ra elkészül az első Lider, Boki azt írta, hogy a 20-as évek végén tervezik elkezdeni az első építését. Szerintem ezzel a tervezettel nincs komoly probléma, tarthatónak tűnik. Persze bármikor beüthet valami nagyobb gebasz, ami felrúgja az egészet.A Projekt 22350M, alias Szuper-Gorskov még csak a tervezés fázisában van, és 2026-ban tervezik átvenni az első példányt, ahogy te is írtad, 2027 után kezdődhet meg a Lider-osztály építése, ha csak hirtelen nem történik valami nagy változás. Az meg "picit" odébb van...
20-30 000 tonnás szerintem belefér, viszont egy, max két hajógyár képes erre. A beszállítólánc is leterhelt, ott is bőven szükséges a fejlesztés. Nem véletlenül nem erőltetik a témát, sok évre és anyagi befektetésre van még szükségük.Max. mekkora méretű és vízkiszorítású hajót tud ma legyártani az orosz ipar?
Szerintem csak a pénz a kérdés.Az "elmozdulás"-on nagyot nevettem. De a "nagy pontosságú rakétát" se kutya.![]()
![]()
Google translate FTW...
Per pillanat viszont még egy Kirov-osztályú egység felújítása is vért és verejtéket követelő kihívás elé állítja az orosz hajógyárakat, a legnagyobb felszíni egység pedig, amit a Szovjetunió széthullása után kezdtek el építeni, a 4035 tonnás Admiral Grigorovics-osztály...
Szóval hogy 11 éven belül akarnak két 20 ezer tonnás új egységet. Aham. Majd elhiszem, ha látom...
ehelyett pedig:https://zen.yandex.ru/media/rusbast...ia-v-atomnyi-kreiser-5c7b93fea706be00b589053f
Ha igazak a hírek, akkor az atommeghajtás mellett döntöttek és 2027-ig (ha minden jól megy persze) 2 hajót gyártanak le. Állítólag a pénz rendelkezésre áll, a hajók darabja 100 milliárd rubelbe fog fájni az orosz adófizetőknek.
Nagyon sajnálom a Lídert, mert egy felettébb ambiciózus projekt volt ami új szintet hozhatott volna a flottának, de részben a költségek, részben az orosz hajógyártás általános állapota miatt kezdettől necces projekt volt. A Szuper Gorskovoknál viszont látok jövőt, mert nem lehet sokáig tovább odázni a nagyobb hajóosztályok cseréjét. Persze a 2027-ig tartó GVP nem éppen a flottának kedvez, de a hajók csak öregednek és a modernizáció se mehet a végtelenségig. A fregattok szintjén már pozitív változást látok, de tovább kéne ezt folytatni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..