1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

LIMA

Diskurzus a(z) 'Repülőnapok, haditechnikával kapcsolatos rendezvén' témában - boki által indítva @ 2013. március 26..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Lima 2013  (Malajzia)

    Orosz helik a kiállításon:

    http://www.arms-expo.ru/049057054050124051049049051052.html
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    LIMA = Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition 2013

     

    Résztvevők: http://www.lima.com.my/liveDemo.html
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az ázsiai régió fontosságát mutatja hogy az első napon több érdekes hír is megjelent:

     

    A franciák összeszerelő üzemet ígérnek ha Malajzia Rafale-t vesz.

    http://www.defencetalk.com/france-says-malaysia-can-build-jets-if-it-buys-rafale-47283/

     

    Malajzia cáfolja a Gripen bérlést

    http://www.nst.com.my/latest/font-color-red-lima-2013-font-ahmad-zahid-malaysia-not-getting-gripen-jets-on-lease-1.242409

     

    E-2D Advanced Hawkeye eladó

    http://www.aviationnews.eu/2013/03/26/northrop-grumman-highlights-e-2d-advanced-hawkeye-at-lima-2013-malaysia/

     

    Hornet CFT tartállyal eladó

    http://www.flightglobal.com/news/articles/lima-conformal-tanks-add-fuel-to-super-hornet-campaign-383904/
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    - HOT NEWS FROM LIMA Langkawi 2013 -

     

    The Malaysian companies Composite Technology Research Malaysia (CTRM) and SME Aerospace have been accredited to become industrial partners and thus could become members of the global Eurofighter Typhoon supply chain.

     

    This was announced during a Media Briefing of the four-nations Eurofighter consortium on Wednesday on the occasion of LIMA 2013 in Langkawi/Malaysia.

     

    Representatives of the consortium said that they are confident that Eurofighter Typhoon will fulfill the operational requirements for the Multi-Role Combat Aircraft (MRCA) in Malaysia.

     

    EADS - Eurofighter
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dübörög a Rafale-lobbi Malajziában
    Sok fugg majd a nemsokára esedékes választásoktól is. Mely után új tender lesz hirdetve, ahol a Szu-30MKM-et is benevezik az oroszok. A Mig-29 -esek felújítására pedig kedvezo ajánlatot adtak az oroszok, mely részleteit Moszkvában fogja megvitatni a malajziai kuldottség.....
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dübörög a Rafale-lobbi Malajziában
    A kiállításon a malajzia honvédelmi minisztérium és az orosz Suchoj cég aláírtak egy 100 millio USD szerzodést , melynek értelmében az oroszok pótalaktrészeket szállítanak, és technikai- szervizelési munkákat végeznek a malajziai Szu- gépeken.
     
  7. Star Trek

    Star Trek New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartállyal tarolna a Boeing Malajziában
    Nem értem miért nincsenek megelégedve a Mig-29 N -nel igaz költségesebb állítólag az üzemeltetése ,de akkor is.Légi utántöltés modern fegyverzet és radar....
     
  8. Hans

    Hans New Member

  9. sondor961

    sondor961 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartállyal tarolna a Boeing Malajziában
    T. Star Trek!
    "Akkor is" nélkül talált - süllyedt! A Mig-29-re jellemző a magas fogyasztás, valamint a sűrű és drága karbantartás! Karbantartás idején pedig fegyverzetnek csak az ökölrázás marad. Ám az csak úgy hatásos, ha közben az ellenség halálra röhögi magát!
    Mivel Malaysia gazdag ország, nem akar a viccbéli albán légvédelem szintjére süllyedni...!!!
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    ATR72 MP tengerészeti járőrgép eladó

     

    http://www.aviationnews.eu/2013/03/27/the-alenia-aermacchi-atr-72mp-ensuring-security-and-sovereignty-over-malaysias-seas/
     
  11. onedinkapitany

    onedinkapitany New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartállyal tarolna a Boeing Malajziában
    Sziasztok!
    Úgy olvastam, keveslik a MiG hatósugarát. Megjegyzem, szerintem a fegyverzettel sem elégedettek. A 30-as gépágyún felül mindössze 6 levegő-levegő rakéta, ami egy telepakolt EF-hez vagy Hornethez képest fele készlet. A felszíni célok elleni képességeit, fegyverválasztékét nézve messze elmaradn a korszerű nyugati típusokhoz mérve. A helyükben, bár nyilván a legdrágább ajánlat, de az EF-re tenném a voksom. F-35-ről náluk nincs szó, az F-16 alaptípus a s z o m s z é d o s á l l a m o k b a n, Indonéziában és Thaiföldön. Utóbbi helyen a Gripen is azzá lép elő. Ráadásul a svéd gép és a Super Hornet kissé lassú elfogóvadásznak-pedig a MiG-ek tudtommal főleg ezt a szerepkört töltötték be. Aránylag nagy távolságokat, gyorsan kell lerepülni., Legesélyesebbként marad az EF és a Rafale. Szerintem EF lesz, még ha akkor is, ha sokba kerül.
     
  12. onedinkapitany

    onedinkapitany New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartállyal tarolna a Boeing Malajziában
    A francia vállalat részéről felajánlott helyi gyártás értelmezésem szerint valójában inkább csak összeszerelést takar. Ezt megajánlhatja akkár az EADS is.
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Látványos Szu-30MKM bemutató a LIMA 2013-on:

    www.youtube.com/watch?v=fvL-KqdIT-c

    A maláj hajózók az orosz instruktoroktól vették át a különféle vektorálós manővereket (nyilván), de az elemek összefűzése már helyi kreativitást mutat.
    A gép tolóerő/tömeg aránya még a Gripennél is szerényebb, de az intenzív vízszintes irányváltások után is bátran jönnek a függőleges elemek, lévén a vektorálás nagy biztonságot ad a nulla közeli sebességeken is.

    A videón jól látszik, hogy egy Flanker is megtanítható a precíz orsózásra egy jó FbW rendszerrel, amivel olyan pontosan meg lehet fogni a gyors hossztengely körüli forgást mint pl. egy F-15-ösnél (aminek nincs is igazi FbW rendszere - kivéve az F-15SA-t és az egyszer volt ACTIVE meg NF-15-ös gépeket), nem úgy mint a "klasszik" Szu-27-es, ahol ha az ember orsózni kezd, a bot és a rendszer holtjátéka meg a gép tehetetlensége miatt bizony túllendülhet a madár.

    Ügyes demo, még ha helyenként ismétli is önmagát. De a maláj pilóták nagyon érzik már ezt a vasat. Érdekesség, hogy az indiai MKI-demo ehhez képest egy nagy nulla.
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    Lima 2013 képekben (1.nap) :

    http://fotografersha.livejournal.com/375504.html
     
  15. independence

    independence Active Member

  16. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartállyal tarolna a Boeing Malajziában
    Az oroszok miert nem a szu-35 tel kampanyolnak?
    Illetve ami kerdesem lenne hogy mennyivel fejlettebb illetve sokoldalubb technika a szu-35 mint a 30 as mki valtozat.
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ég és föld a kettő.

    A Szu-35Sz jóformán a PAK-FA előszobája, messze hatékonyabb és kiterjedtebb rendszerekkel, képességekkel. 

    A gépek szerkezeti (tehát statikus) tömege egyezik, de a 35-ös statikus és dinamikus tolóereje messze magasabb, a hajtóművei karakterisztikája sokkal jobb, ellenben a légellenállása mind a szub- mind pedig a szuperszonikus tartományban jóval kedvezőbb.

    Lévén, hogy jóformán egy együléses Szu-27-es sárkányról van szó, már ami az aerodinamikát illeti. Szerkezetileg azonban attól eltér, erősebb, több helyen módosítva is lett. Belül. 

    Ezzel szemben a Szu-30MKI/MKM/MKA/SzM család egy olyan Szu-27UB-nak tekinthető, amelynek légellenállása a két előtétszárny miatt még valamivel nőtt is.

    A miheztartás végett: Az alap Szu-27P/Sz együléses gépek szerkezeti tömege 16.5 tonna körül van. A mindenkori kétüléses UB gépek szerkezeti tömege 17.6 tonna. Namármost, ha egy további konstrukció eleve az UB modellen alapult (márpedig a KNAAPO féle Szu-30MK/MK2/MKV/MKK/M2 és az IRKUT-féle MKI/MKM/MKA és SzM az ilyen), akkor 17.6 tonnás szerkezeti tömegnél alacsonyabb a vas sosem lehet. A legnehezebb Szu-30-as család az IRKUT féle a Barsz radar és annak tömegét kompenzáló előtétszárny rendszer miatt a szerkezeti tömeg 18.5 tonna lett. Papíron a legizmosabb Szu-30-as az orosz légierőnek a kínai exportból visszamaradt és utólag "domesztikált Szu-30M2-esek tekinthetőek, mivel ezek lényegében Szu-27UB gépek, csapásmérő képességgel és hajtóművenként 1 tonna statikus tolóerő növekedéssel, mivel abba a pár átadott példányba nem Al-31F, hanem Al-31FM-1 került, melyek tolóereje fékpadon 13.5 tonna. Vissza az együlésesekhez, a legutoljára átadott Szu-27SzM verzió, a Szu-27SzM3-asok szerkezeti tömege a különféle megerősítések révén szintén több, mint 16.5 tonna, de még így se érik el az alap UB tömegét, ugyanakkor ezek is az erősebb hajtóművet kapták meg. Így a "leg-leg-leg" Szu-27-esnek az SzM3-asok tekinthetők, nyomukban a Szu-30M2-esekkel. Ez a két gép - ahogy fentebb is írtam - a KNAAPO produktuma. Erőnlét terén a leggyengébb verzió az IRKUT-féle vonulat, mivele ezek tömege ugye 18.5 tonna, de a statikus tolóerő a klasszik Szu-27-esével azonos, vagy közel azonos, azaz 12.2-12.8 tonna per hajtómű, a tolóerőkarakterisztika azonos, a lényeges eltérés a vektorálásban és az igen potens FbW rendszerben van. Azaz a jó nehéz döggel azért lehet igen szépen repülni, mert ha kifogy a madár alol a levegő, akkor is meg lehet még nagy magabiztossággal pörgetni a levegőben.

     

    Most ehhez tessék hozzávetni a KNAAPO-féle Szu-35Sz-t. Okés, hogy tömegre ez se könnyű, 18-18.5 tonna üresen. Ez bizony sok, de ne feledjük, ebben két, egyenként 14-14.5 tonnás tolóerjeű és totál más karakterisztikájú hajtómű dübörög, ráadásul itt is megvan a vektorálás képessége. Ennél azonban tovább mentek, mivel a Szu-30MKX/SzM család FbW rendszerét fejlesztették tovább, külön kiemelve a mégprecízebb kormányozhatóságot. A géppel egy az egyben végre lehet hajtani minden olyan manővert, mint az IRKUT Szu-30-asaival, de a nulla körüli manőverezés után az hosszasan gyüjti a sebességet, míg magára nem talál, addig ez a vas ha bedörrenti a fáklyát "Eurofighteresen" gyorsan tér magához. Pont ez volt amúgy a híres 2008-as Red Flag egyik nagy amerikai észrevétele az akkor kint vendégeskedő indiai MKI gépekkel kapcsolatban. Manőverező légiharcnál ugyanis az indiai hajózók becsülettel vektorálgattak és meg is perdültek a tengelyeik körül, míg az ősöreg jenki Sasoknak nem bírták állásszöggel a mutatványt lekövetni, csakhogy nem is akarták. A 15-ösök (de a 16-osok is) egyszerűen sokkal hamarabb tudtak lövési pozícióba kerülni jelentősen nagyobb sebességfölény mellett, mint a rövid ideig "lenullázott" MKI gépek, melyek ezután gyakorlatilag álló célponttá degradálódtak. A Szu-35BM program és a Szu-35Sz egyik fő eleme a nyugati gépekhez hasonló nagy szögsebességű fordulózás, nagy energiával történő manőverezés. 

    Ennyit a repülési képsségekről. Elektronika terén a Szu-35Sz egy fővel kb ugyanazt tudja, mint a 30-asok két fővel a nagyobb rendszerintegráció miatt. Ugyanakkor a gépen fejlettebb szenzorok találhatók, melyek együttműködési foka is jóval magasabb (amolyan szenzórfúzió).

     

    Röviden ennyi.
     
  18. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

  19. boki

    boki Well-Known Member

    Lima 2013(2.nap)

     

    http://fotografersha.livejournal.com/375836.html
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Lima 2013 (3.nap)

    http://fotografersha.livejournal.com/376474.html
     

Ezen oldal megosztása