C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

Az ár azért is meglepő egy kissé,mivel,hogy a kiwik már Hercules üzemeltetők.Számomra is az lehet a lehetséges magyarázat,hogy vettek még hozzájuk egy izmos supportot.
A szerződött ár meglepően alacsony...
Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.

Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.

Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.

Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
"...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
Ilyen egy elégedett vevő.
 
A szerződött ár meglepően alacsony...
Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.

Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.

Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.

Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
"...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
Ilyen egy elégedett vevő.

Haha, szenzacios ez a pali meg az o alternativ univerzuma... eleteben nem intezett beszerzest, az biztos. :)
 
A szerződött ár meglepően alacsony...
Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.

Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.

Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.

Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
"...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
Ilyen egy elégedett vevő.

Én azért nem nevezném alacsonynak a 250millióUSD/gép árat különösen úgy,hogy a kiwik már elég rég üzemeltetik a típust.
 
Én azért nem nevezném alacsonynak a 250millióUSD/gép árat különösen úgy,hogy a kiwik már elég rég üzemeltetik a típust.
Szerintem "csak" 200 millióUSD/ gép

Javaslon tanulmányozd az eredeti ajánlat csomagot.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
Minden benne van ami egy hosszútávú, sikeres és többfeladatú üzemeltetéshez kell.

Az biztos hogy a műholdas comm rendszert megrendelték es a csomagban van egy FFS is
'...Each aircraft will also be fitted with additional specialist capabilities, including a wide bandwidth, high speed satellite communications system and an electro-optical/infra-red camera. This equipment will make our new Super Hercules among the most capable in the world. The satellite communications system will allow imagery, video and data to be streamed in real time, and the camera allows for aerial surveillance, including at the same time as the aircraft is undertaking transport tasks, particularly useful on humanitarian and disaster relief operations and search and rescue missions..."
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Szerintem "csak" 200 millióUSD/ gép

Javaslon tanulmányozd az eredeti ajánlat csomagot.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
Minden benne van ami egy hosszútávú, sikeres és többfeladatú üzemeltetéshez kell.

Az biztos hogy a műholdas comm rendszert megrendelték es a csomagban van egy FFS is
'...Each aircraft will also be fitted with additional specialist capabilities, including a wide bandwidth, high speed satellite communications system and an electro-optical/infra-red camera. This equipment will make our new Super Hercules among the most capable in the world. The satellite communications system will allow imagery, video and data to be streamed in real time, and the camera allows for aerial surveillance, including at the same time as the aircraft is undertaking transport tasks, particularly useful on humanitarian and disaster relief operations and search and rescue missions..."

Elnézést elírtam:-)de a 200 millióUSD/gép sem alacsony ár.
 
Botranyosan tul van arazva.

Az A400-s maláj beszerzésének tükrében nincs számottevő különbség a két gép árában,különös tekintettel arra,hogy egy olyan ország mint Új-Zéland amelyik évtizedek óta rendszerben tartja a típust 200 millióUSD/gép áron vette a Herkyket.Érdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.
 
Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.
Érdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.
$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
$750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség
 
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.

$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
$750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség

Malajziával kapcsolatban tudni a nyilvános árat,kb annyira sózták rá a malájokra az A400-t mint a kivikre ezt az öt C-130-t.

Ezt a két adatot arra írtad,hogy ennyibe kerülne Magyarországnak 3db vadonatúj C-130-s rendszerbe állítása kiképzéssel,supportal földi infrastruktúra megteremtésével?Mert ha igen akkor eléggé alábecsulted a Herkik árát,a kivik 200millióért kapták a gépeket.
 
Malajziával kapcsolatban tudni a nyilvános árat,kb annyira sózták rá a malájokra az A400-t mint a kivikre ezt az öt C-130-t.
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
Kezdődött 2005 ben így:
"...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."

Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
"...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."

És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.

Ezt a két adatot arra írtad,hogy ennyibe kerülne Magyarországnak 3db vadonatúj C-130-s rendszerbe állítása kiképzéssel,supportal földi infrastruktúra megteremtésével?
Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni
 
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
Kezdődött 2005 ben így:
"...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."

Igen, az volt az ara az Atlasoknak, sokkal olcsobb, mint a C-130.

Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
"...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."

Hu de kinos, amikor ugy probal valaki csusztatni, hogy lehagyja a mondat masodik felet:

"Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005, to help supplement the RMAF’s ageing C-130 Hercules aircraft fleet."

Azaz az osszegben benne van egy komplett logistics szolgaltatas-csomag.

És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.

Errol persze egy szo nincs, csak higgyunk neked, hiszen olyan lathatoan megbizhatoan teajekoztatsz a temaban, igaz? :D :D :D

Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni


Mondom, kezdesnek tanulj meg angolul, utana meg vegezz el egy uzleti gyorstalpalot. Total fogalmatlan dolgokat terjesztesz, raadasul most mar egyertelmu, hogy direkt szelektiven idezgetsz - nevetsegesen gyerekes erolkodes.
 
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.

$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
$750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség

Mondja ezt Rudi, a megbizhato, nemzetkozi uzletkotesben lathatoan jartas forras. :D
 
Az A400-s maláj beszerzésének tükrében nincs számottevő különbség a két gép árában,különös tekintettel arra,hogy egy olyan ország mint Új-Zéland amelyik évtizedek óta rendszerben tartja a típust 200 millióUSD/gép áron vette a Herkyket.Érdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.


Botranyosan tul van arazva.

Pont azert van botranyosan tularazva: egy 1940-50 tervezesi szinvonalat kepviselo, lassan 70 (!) eve repulo modell, annak minden hianyossagaval.
Eleve nem lehet az Atlashoz hasonloan csak ugy atkonfigolni role-ok kozott, feleolyan tavra megy csak el, de oda is csak legjobb esetben a felet tudja elvinni az Atlasenak, kis belmagassag miatt meg egy magasabb truck sem fer el benne - mindezt dragabban, mint az A400M. Nevetseges.
Amikor ilyen hulyesegeket olvasok, hogy $150-200M normalis ar ezert a gepert, akkor mindig eszembe jut a mondas: the Atlas is half the Globemaster but twice the Hercules. :)
 
Az nem lehet, hogy az árváltozás azért volt, mert 10 év alatt 25%-ot romlott a Ringgit (MYR) is az Euróhoz viszonyítva, ahogy a forint is?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kamm
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
Kezdődött 2005 ben így:
"...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."

Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
"...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."

És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.


Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni

Hát úgy látszik teljesen más elképzelésünk van az ijesztő kifejezés jelentéséről.
Az általad belinkelt forrás szerint a malájok 2015-n 1,1 milliárd dollárt fizettek 4 db A400-s szállítógépért képzéssel logisztikával,gyakorlatilag ennyibe került nekik egy vadonatúj gép rendszeresítése mindennel együtt.
A Új-Zéland 2020-ban vesz 5 db C-130-t 1 milliárd dollárért úgy,hogy ez a típus rendszerben van.Számomra ez az igazán ijesztő adat.
Azért szerintem maradjunk a realitás talaján, ha a kiwik 200millió dollárért/gép kapják a C-130-t mi a büdös életben nem fogjuk megkapni a 3db C-130-t (MC-130)750 millió dollárért,mivel a kivikkel ellentétben nálunk ugye nincs rendszeresítve a típus,és ahhoz,hogy a vadonatúj C-130-k (MC-130) ne csak a betonon árválkodjanak,bizony a fullosan felszerelt MC-130-k darabárán felül bizony ki kell fizetnünk az amcsiknak sok millió dollárt supportra,a pilóták és a földi személyzet kiképzésére stb.A gépek fly away áráról meg akkor nem érdemes beszélni,ha azt nem kell kifizetni a gépek gyártóinak,ha esetleg neked tudomásod van ilyen gyártóról akkor kérlek oszd meg velünk,mert az egy (szó szerint) nagyon értékes információ lenne,amely nem csak minket,hanem a magyar honvédség vezetőit is nagyon érdekelné.
 
Azért szerintem maradjunk a realitás talaján, ha a kiwik 200millió dollárért/gép kapják a C-130-t mi a büdös életben nem fogjuk megkapni a 3db C-130-t (MC-130)750 millió dollárért,
Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.

Mindenesetre ha jól emlékszem 24 órával ezelőtt még az volt a véleményed hogy a C130 nak nics számottevő árelőnye.
Ez a tévhit azt hiszem már úgy is megdőlt hogy egy 2020 as C130 árat hasonlítunk egy 2015 ös A400 árhoz. ;)
 
Az nem lehet, hogy az árváltozás azért volt, mert 10 év alatt 25%-ot romlott a Ringgit (MYR) is az Euróhoz viszonyítva, ahogy a forint is?

Biztos vagyok benne,hogy a malájok nem fizették ki 2005-n az 1,1 milliárd dollárt az Airbusnak,mivel (talán a Szaudiakon kívűl) senki sem fizeti ki a teljes vételárat előre.Ennek az 1,1 milliárd dolláros vétel árnak a kifizetése egészben vagy részben a gépek átvételekor történt meg,mivel az első A400-t a malájok 2015-n vették át ezért legkorábban 2015-n fizethették ki a teljes vételárat,de szerintem valószínűbb,hogy a megrendelt gépek átvételekor teljesültek a kifizetések.Úgy,hogy biztos,hogy bizonyos mértékig a megnövekedett árban bizonyos mértékig szerepet játszhatnak a devizák árfolyam változásai.
 
Biztos vagyok benne,hogy a malájok nem fizették ki 2005-n az 1,1 milliárd dollárt
Igen, mert lehet hogy 2.5 milliárdUSD fizettek.:)
http://defense-studies.blogspot.com/2015/03/malaysia-receives-first-a400m-airlifter.html?m=1
"...Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft to supplement .."
Na kb. ennyit az A400 árazásáról....
Minél tovább nézem annál rosszabb...:)
Az Indonézek àltal koràbban - mielőtt C130 mellett döntöttek - 5 gépre elhatárolt 2 milliàrd egyre baràtibb árnak tůnik...:D
 
Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.

Mindenesetre ha jól emlékszem 24 órával ezelőtt még az volt a véleményed hogy a C130 nak nics számottevő árelőnye.
Ez a tévhit azt hiszem már úgy is megdőlt hogy egy 2020 as C130 árat hasonlítunk egy 2015 ös A400 árhoz. ;)

Még most is ez a véleményem a kivik C-130-s beszerzésének tükrében a C-130-k nincs számottevő árelőnye az A400-l szemben.Már miért is dőlt volna meg a tévhit ami megjegyzem nem az,akkor újra leírom a malájok 1.1 milliárdért kaptak 4 db A400-t mindennel együtt support logisztika stb,ennyibe került nekik egy vadonatúj gép típus rendszerbeállítása,a kivik vettek 5db C-130-t darabját 200 millió dollárért hangsúlyozom ez az összeg egyetlen gép ára,ezen számok tükrében hol is van a C-130-s árelőnye az A400-l szemben?Mivel mi olyan szállítógépeket akarunk venni amely nálunk nincs rendszerbe állítva ezért nekünk a teljes csomagárat kell néznünk,mivel 3 db vadonatúj szállítógéppel nem sokat érünk,ha nincsenek hozzá kiképzett pilóták kiképzett földi személyzet,support stb,és ez a legjobb tudomásom szerint (kérlek cáfolj meg ha nem így van)minden gyártónál az álltalad belinkelt gépek darabárán felül nagyon súlyos dollár,euró milliókba kerülnek
 
  • Tetszik
Reactions: kamm