1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed C-130 Hercules és C-130J Super Hercules

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Még most is ez a véleményem a kivik C-130-s beszerzésének tükrében a C-130-k nincs számottevő árelőnye az A400-l szemben.Már miért is dőlt volna meg a tévhit ami megjegyzem nem az,akkor újra leírom a malájok 1.1 milliárdért kaptak 4 db A400-t mindennel együtt support logisztika stb,ennyibe került nekik egy vadonatúj gép típus rendszerbeállítása,a kivik vettek 5db C-130-t darabját 200 millió dollárért hangsúlyozom ez az összeg egyetlen gép ára,ezen számok tükrében hol is van a C-130-s árelőnye az A400-l szemben?Mivel mi olyan szállítógépeket akarunk venni amely nálunk nincs rendszerbe állítva ezért nekünk a teljes csomagárat kell néznünk,mivel 3 db vadonatúj szállítógéppel nem sokat érünk,ha nincsenek hozzá kiképzett pilóták kiképzett földi személyzet,support stb,és ez a legjobb tudomásom szerint (kérlek cáfolj meg ha nem így van)minden gyártónál az álltalad belinkelt gépek darabárán felül nagyon súlyos dollár,euró milliókba kerülnek
     
    kamm likes this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nézd megint beleesel a keretösszeg és a kifizetett vételár csapdájába.A most általad belinkelt forrás és a kicsivel korábban szintén általad belinkelt forrás dátuma 2015.03.10. A korábban belinkelt forrás a vételárat közli.
    https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
    Az imént belinkelt forrásod pedig a keretösszeget(összevetettem maláj forrásokkal) nem szerencsés keverni a két dolgot:)
    https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
    Az általad megint felhozott indonéz ár egy keretösszeg nincs köze a valódi vételárhoz.:)
     
    kamm likes this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mekkora csúsztatás kell ahhoz, hogy valaki a kiwi C-130-asok kapcsán 1 mondatban szerepeltesse a gép típusát és a "számottevő árelőnye" kifejezést? o_O
    Irgalmazz!!!:D
    A kiwi szerződés mellett a portugálok 5 KC-390-e ingyen volt. (Pedig igen komolyan emelkedett mindenki szemöldöke amikor megláttuk a hírt)
    970M USD-ért egy másfélszer akkora kapacitású gépet kaptak.
    Forrás
    Ugye 12 év support volt benne, és a cseheknél is nagyobb hozzájárulás a gyártáshoz, ami révén offset előnyökhöz jutnak.
    A új-zélandiaknak meg még pilótát sem kell képezniük! :rolleyes::eek::oops:
     
    fip7, Wilson and kamm like this.
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Pontosan irgalmatlanul elszállt a C-130 ára,amit én személy szerint egy kiváló gépnek tartok a C-130J gyakorlatilag újratervezték,de a tények azt mutatják,hogy a hamburgerzabálók nagyon megkérik egy vadonatúj fullos C-130 árát.
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most látom, hogy 970-et írtam 920 helyett a portugál szerződésre. Scusi!
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szamomra total egyertelmu, hogy aa direkt rosszindulatu felreinformalast leszamitva csak az lehet itt az ok, hogy Rudi NEM BESZEL ANGOLUL.
    Osszevissza linkelget dolgokat es a sajat linkjein szereplo dolgokkal ellenteteseket allit roluk.
     
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem akarom spammelni a topikot, de ugy tunik, a malajok nagyon elegedettek a Herculesrol Atlasra valtassal:
     
    Wilson and LMzek 2.0 like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    NEM.
    Olvasd el pontosan. Szó sincs benne olyanról hogy "keretösszeg"
    Egész pontosan így szól angolul:
    "..Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft.."

    ami magyarul annyit jelent hogy:
    "...Malajzia lett az A400M első (és eddig egyetlen) export ügyfele, akik 2005-ben négy repülőgépre 8 milliárd MYR (2,5 milliárd USD a 2005. évi árfolyamon) szerződést írt alá.."
    Szó sincs semmilyen "keretösszegről"
    Ez egészen konkrétan azt montja hogy négy gépért 2.5 millárd USD kell fizetniük.

    Később a cikk még megemlíti azt is hogy volt egy ellentételezési szerződés aminek a keretében egy Maláj műanyagos cég MYR907 milliós megrendelést kapott.

    Ha az ellentételezést levonod a 2.5 milliárdból mèg mindig marad vagy 2.2 milliárd ami egészen ijesztő összeg 4 db repülőgépért.
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member


    Ha figyelmesen elolvastad a hozzászólásomat akkor oda írtam "hogy maláj forrásokkal"összevetve"(milyen jó hogy az embernek van maláj ismerőse és ami a legjobb és ezzel csak tegnap szembesültem bolondul a haditechnikáért:):)) tehát a malájok '1,1 milliárd dollárt fizettek ki 4 db A400-t supportal képzéssel cakompakk az egészért. Ennyiből rendszeresítettek egy vadonatúj repülőgépet.Az általad linkelt oldalon lévő összeg (2,5 milliárd dollár) egy keretszerződés végösszege ami az 1.1 milliárd dolláron felül,1,4milliárd dollár értékben tartalmaz mindenféle supportot,és ami nagyon fontos, ez opcionális tehát ha a maláj kormány úgy dönt,hogy élni kíván vele akkor csengeti a zsét.De arról az ismerősömnek nincs tudomása,hogy ez az összeg mit tartalmaz és hogy egyáltalán a malájok ezt igénybe vették-e vagy sem,ami még fontos azt írta még,hogy amikor a 1 éve beszélt A400-s szerelőkkel egy repüllőnapon akkor neki azt mondták,hogy mikor a gépek megérkeztek ugye ez 2015-2016 akkor kezdetben voltak gondok velük, gond volt az alkatrészek ellátásával is az Airbus részéről,de ez megoldódott,volt olyan időszak,hogy 20 repült óránként majd,hogy nem teljesen szét kellett kapni a hajtóműveket,de az Airbus ezeket a problémákat orvosolta és jelenleg 600 repült óránként kell ezt megtenni,és azt is elmondták neki még,ha van rá pénz és ember tehát megfelelő a karbantartás akkor nincs gond a gépekkel.Ennyit sikerült neki megtudnia,annyit még elmondott a malájok egy hatalmas fullos hangárt építettek a 4 db A400-k minden kényelmi felszereltséggel még edzőterem is van benne a személyzet részére,ja és ugyanitt végzik a szerelést is.
     
    LMzek 2.0 and pöcshuszár like this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Micsoda véletlen...képzeld el, nekem is van "maláj ismerősöm" :rolleyes: (úgy hívják hogy Sandokan..:hadonaszos:) aki bolondul a haditechnikáért (az a beceneve hogy a "maláj tigris"…) aki elmondta hogy 2,5 milliárd USD fizettek a négy gépért….;)
    Viccet félretéve...ne legyél gyerekes. Hagyjuk ezt a "van egy ismerősöm" dumát, mert kinevetteted magad.:D

    Pontosan így van...
    három fajta költségről beszélhetünk:
    - magának a gépnek a listaára (ezt hívják fly away költségnek)
    - program költség: ebben már benne van minden olyan addicionális klts. ami az üzemeltetéahez kell. Képzès pótalkatrészek, karbantartási támogatás stb. Nyilván hogy aki olyan gépet vesz ami korábban nála nem volt rendszerben ezek a költségek valamennyivel magasabbak lehetnek
    - teljes élettartamra verített költség: az eszköz teljes éllettartama alattfelmerülő klts.ek

    - listaár (fly away klts): a C130 esetében a korábbi beszerzések alapján egész világos hogy mennyi ez mennyi. pl: Francia beszerzés 2015 ben - 4 db C-130-as
    "...The estimated MDE (Major Defense Equipment) value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million..." (162.5 mUSD /gép)
    magyarán: a négy gép alapára 355 mUSD volt = 88.75 mUSD / gép
    - program klts.: a gép alapárán felül a Francia beszerzésnél a 295 mUSD volt (73.75 mUSD / gép) a járulékos eszközök és szolgáltatások költsége ami az alábbiakból állt
    • Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    • Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
    • Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    • Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
    • Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    • Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    • Two (2) HF Voice Radios
    • Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
    • Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
    • Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
    Vedd észre hogy annak ellenére hogy a Franciák már üzemeltették a típust kértek / kaptak oktatást, technikai / logisztikai támogatást, teszt és támogató eszközöket is.
    Az ís tűnjön fel hogy hogy a teljes program klts.en belül nagyon jelentős az aránya a gép alapárán felüli egyéb program klts.eknek. A klts.ek megoszlás kerekítve: 56% a listaár és 44% az egyéb program klts.ek.

    Az hogy valaki a gép listaárán felül milyen kiegészítőket kér alapvetően befolyásolhatja a program klts.eket.
    Lsd: Új-Zélandi ajánlat - 2019 -5db C-130J - 1,400 mUSD (280 mUSD/gép)

    Nincs okunk feltételezni hogy az Új-Zélandi ajánlatnál a gép listaára jelentősen különbözött volna a Francia ajánlattól.
    Ebben az esetben viszont a gépek ára közötti különbséget teljes egészében a gép listaára fölötti egyéb program klts.ek magyarázzák.
    Mit ajánlottak a kiwiknek az MDE-be tartozó gépek és tartalék hajtóművek fölött?
    • fifteen (15) Embedded Global Positioning System (GPS)/Inertial Navigation Systems (INS) (EGIs) with GPS security devices, airborne (10 installed, 5 spares);
    • eight (8) Multi-Information Distribution System (MIDS)/Link-16 Low Video Terminal (LVT)-BU2 (5 installed, 3 spares)
    • nineteen (19) Guardian Laser Transmitter Assembly for LAIRCM (15 installed, 4 spares)
    • eight (8) AN/AAR-47 Missile Warning System (MWS);
    • eight (8) AN/APN-241 Low Power Color Radar;
    • eight (8) AN/ALR-56M Missile Warning System Receiver;
    • fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing System;
    • six (6) MX-20HD Electro-Optical/Infrared Imaging System;
    • forty-four (44) Missile Warning Sensor,
    • thirteen (13) AN/AAQ-24(V)N LAIRCM (Large Aircraft Infrared Countermeasures) System Processor Replacement (LSPR) (10 installed, 3 spares);
    • LAIRCM; Control Interface Unit Replacement,
    • LAIRCM; classified memory cards,
    • LAIRCM; Low Volume Terminal Cryptographic Modules KIV-55;
    • AN/ARC-210 RT-1990A(C) Radio;
    • AN/ARC- 164(V) RT-1518 Radio;
    • AN/ARC-153 Tactical Air Navigation;
    • AN/ARN-147 VHF Receiver;
    • AN/ARC-190 HF Radio;
    • AN/ARC-222 VHF Radio w/SINCGARS;
    • Classified Tactical Manuals;
    • Cartridge Activated Devices/Propellant Activated Devices;
    • M206 Flares;
    • MJU-64/B Decoy;
    • BBU-35A/B Impulse Carts;
    • Joint Mission Planning System; Classified Computer Identification Numbers; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support, support and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
    Már csak a lista hosszából is látszik hogy ebben az ajánlatban sokkal több minden volt mint a Francia ajánlatban. A tartalom alapján világos hogy az ajánlatban a terepkövető radaron kívül minden benne volt ami egy igazi különleges műveletekre specializált MC-130J Commando II-ben benne szokott lenni. Az LAIRCM rendszer pl. önmagában 85 mUSD körül van gépenként.

    - mindezeken felül vannak a gépek teljes élettartamra vetített klts.e. Ez tartalmazza a gép beszerzési projekt klts.ein felül a gép teljes éllettrama során az üzemeltetés változó klts.eit (üzemanyag, segédanyagok, pótalkatrészek, stb..), fix klts.et (pl. ÉCS) és mínusszal ott van a kalkulációban a gép piaci értéke az élettartama végén.
     
    fishbed, molnibalage and formosa1 like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    :D:D:D:D
    Nyilván programköltség az, hogy legyen egy taktikai gépen rádió, meg GPS. Meg legyen hozzá dokumentáció. Szerintem is az A400M-et is úgy árulják, hogy ezek nincsenek benne. Majd csak külön 73M USD kifizetése után! Ja várjál neeeem....
    Akkor biztosan a portugál KC-390 is rádió, meg GPS, DIRCM nélkül került annyiba, amennyibe! (ööö várjunkcsak o_O)
    Az viszont fix, hogy a brazilok nem adnak ingyen portugál nyelvű dokumentációt. Túl sokba lenne a brazilról való fordítás! :rolleyes:
    Ezt a maláj ismerős témát érdeklődve figyelem.
     
    kamm and Wilson like this.
  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Elősször is nem szokásom kamuzni amit ide leírtam annak minden szava igaz,nem Sandokan írta hanem egy hús vér ember.Másodszor, szerintem így ismeretlenül is tartózkodjunk a gyanúsítgatásoktól ha kérhetném.Harmadszor ha képes vagy gyanúsítgatások nélkül objektíven (már amennyire lehet)érvelve vitázni egy adott géptipus mellett vagy éppen ellene akkor én személy szerint szivesen vitázom veled,ellenkező esetben nincs értelme az időt rabló szócséplésnek.
     
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Visszatérve a herkyre azon belül a francia beszerzésre,azt az árat azzal a felszereltséggel egy az egyben átveheted egy esetleges magyar C-130-s gép árának,tehát 162,5millió usd/gép és akkor még nem beszéltünk a pilóták és a földi kiszolgáló személyzet kiképzéséről a supportról stb.Ezek mind sok millió dolláros plusz költséget jelentenek a magyar adófizetőknek a 162,5 milliós darabár felett akkor,hol is van a C-130-s árelőnye?
     
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ha van rá igény és érdekel valakit (és nem vonja kétségbe a szavahihetőségemet) akkor szivesen közzé teszem ezen a fórumon a tőle származó információkat a maláj haderővel kapcsolatban.
     
    LMzek 2.0, kamm and pöcshuszár like this.
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ezt az iskolazatlan prolicirkuszt...

    Leginkabb szanalmas, amikor valaki olyan amator modon probalkozik, hogy egyszeruen lehagyja a mondat felet - a sajat linkedrol a teljes mondat:

    Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005, to help supplement the RMAF’s ageing C-130 Hercules aircraft fleet.

    Nem, NEM MONDJA AZT.
    Menj el egy alapfoku angol nyelvtanfolyamra
    .

    Akkor ujra: a malajok 700 millio MYR azaz ~165M USD aron rendeltek a gepeiket.


    Nincs az a pont, amikor a moderator elkezdi takaritani a kommenteket szandekos felretajekoztatas miatt...?
     
    pöcshuszár and Wilson like this.
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    Wilson likes this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem te félreérted ezt a fórumot...ez egy anonim fórum.
    Itt senki sem érdekel hogy ki van a Wilson név mögött meg hogy van e maláj haverod.
    Az is lehet hogy te egy dögös 19 éves kislány vagy a valóságban és csak itt szivatsz minket...:)
    Van itt olyan ápolt is aki egyetlen hozzászólásában sem felejti el megemlíteni hogy Ő az US Navy-nél szolgál...:rolleyes:

    Itt az vagy amit leírsz és annyira vagy hiteles amennyire nyilvános forrásokból származó adatokkal tudod alátámasztani az általad leírtakat.
     
    formosa1 likes this.
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez sokat elarul a vilaglatasodrol, ha szerinted mindenki hazudik...

    Ettol fuggetlenul Wilson tenyeket hoz fel, viszonylag pontosan fordit es szemben veled semmikeppen sem hagy le szandekosan mondatokat, csak hogy utana felrefordithassa.

    Es? Valoszinuleg igaz is. Ha fedelzeti rendszerekrol van szo, biztosan megkerdezemmajd. Ha rendszertervezesrol vagy beszerzesrol van szo, valoszinuleg nem tud szamottevo infot hozzatenni, de ettol meg erdekes lehet az is, ahogyan az o szemszogebol netan felreert valamit.


    Hat akkor te nagyot buksz itt naponta, oregem.
     
    Wilson likes this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nincs itt semmi félreértés,elmondom neked hol van a hiba az érvelésedben.
    Ha ezen az anonim fórumon valaki leírja a személyes tapasztalatait benyomásait,esetleges információit egy harceszközzel kapcsolatban legyen az akár hivatásos is,az a te logikád szerint nem hiteles információ (és mint az én példám is mutatja okot ad számodra az illető szavahihetőségének megkérdőjelezhetőségére)
    hiszen azt nem tudja nyilvános forrásból származó adatokkal alátámasztani.
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mellékes információként szívesen okvasgatok személyes élménybeszámolókat de konkrét ügyekben - kûlönösen amikor pénz dolgokról van szó - szerintem igenis elvárható hogy aki állít valamit az ne a senki által nem ismert maláj haverjára hivatkozzon, mert akkor én is előjövök a maláj haverommal és abból vicces helyzetek sülhetnek ki.
    A szavahihetőségedet nem tudom megítélni mert soha nem találkoztunk nem volt közös ügyünk, és ez így is fog maradni.
    Engem az érdekel amiket ide leírsz és hogy azok mennyire alátámaszthatóak külső forrásokkal.
    Ha azt hiszed hogy itt a maláj haverod elégséges hivatkozás pénz dolgokban akkor elsősorban nem azt fogom gondolni hogy a szavahihetőségeddel van baj, hanem valami sokkal komolyabbat.
     

Ezen oldal megosztása