1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed C-130 Hercules és C-130J Super Hercules

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Leszállás hegyi reptérre

     
    rudi, arcas and fishbed like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Out-of-service date RAF Hercules transporters extended to 2035

    On 24 July 2019, UK's Ministry of Defence (MoD) reported to Jane's 360 that the out-of-service date (OSD) of the Royal Air Force (RAF) fleet of fourteen Lockheed Hercules C4/C5 transport aircraft will be extended by five years to 2035.

    The projected OSD has now been pushed back for the second time, with the first push back from 2022 to 2030 that was announced in the Strategic Defence and Security Review (SDSR) 2015. As stated in this SDSR, the RAF planned to withdraw all Hercules C5 aircraft (C-130J) and to retain the fourteen Hercules C4 aircraft (C-130J-30). However, in August 2017 Hercules C4 ZH873 was abandoned in Iraq following a heavy landing. The extent of the damage to the airframe was beyond economical repair. The MoD's intention is still to field fourteen Hercules transport aircraft, so the fleet will be augmented by one Hercules C5 model (C-130J).

    In order to see the fleet through to 2030 - and now 2035 - Marshall Aerospace and Defence Group (MADG) of Cambridge started work on the centre-wing box replacement effort for all fourteen aircraft. This work is part of a wider GBP 350 million (USD 436 million) investment in the Hercules transport fleet announced by the MoD in September 2016.

    The RAF flies the Hercules C4 and Hercules C5 with 24/47 Squadron at Brize Norton (Oxfordshire). Most probably the fourteen Hercules aircraft will all be transferred to 47 Squadron, as 24 Squadron is re-equipping with the Atlas C1 (Airbus A400M).

    In the future, the Atlas C1 will also be used to carry out the special forces work now done by the Herules C4/C5, but it will take time to fully roll out this capability. In some cases, it may remain preferential to use the smaller Hercules aircraft. Maybe a new small transport aircraft will be acquired in the future for the specified job.

    Source: Jane's 360
     
    migfun likes this.
  3. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    borisz likes this.
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Így születnek a legendák…
    A helyzet a következő: 1 db repülőgépnél találtak egy "atipikus repedést" a szárközép részen a külső szárnyak csatlakozásánál.
    Mivel kritikus problémáról van szó elrendelték a teljes flotta átvizsgálását.
    Azóta újra repülnek a gépek. Egyetlen további gépnél találtak hasonló meghibásodást.
     
    molnibalage likes this.
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    Ezek szerint azóta végeztek az átvizsgálással, a cikk 6 napos, én meg előtte beszéltem vele. Akkor még a földön voltak. Szóval nincs ebben semmi legenda.
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hááát azért a linkelt cikkben nem egészen ez van. ;)
    Ráadásul a cikk kizárólag a US Air Force gépeiről szól....
     
  7. krisss

    krisss Well-Known Member

    Akkor tudja tök, az osztrák gépeknek lehet ezektől független meghibásodása ? Arról nem találtam semmit.
     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Persze, hogy lehet, de nagyon egybeesik az időintervallum....
    De inkább "darálják" végig a teljes flottát, még ha az adott gépnek kicsi is a valószínűsége. Nincs ezzel semmi gond.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem tudom nálad a "közelmúlt" mit jelent, de a mostani repedés egy rutinellenőrzésen jött elő és nem okozott balesetet.
    Lemaradtam valamiről?
     
    molnibalage likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Van egy olyan érzésem, hogy a évtizeddel+ ezelőtti tűzoltó C-130A szárnyleszakadásra gondol.
    Ez ősrégi C-130 volt 2002-ben, ami ráadásul extra terhelést is kapott és tényleg durva, hogy ilyen katasztrófához vezető szerkezeti hibát nem vettek észre az üzem során. Csak ez nem közelmúlt és nem C-130J, de még csak nem is H.
    https://www.military.com/video/airc...-130-tanker-loses-wings-crashes/3152191853001

    Vagy erre. Itt mondjuk nem szerkezeti, hanem hajtómű hiba volt.
    https://en.wikipedia.org/wiki/2018_U.S._Air_National_Guard_C-130_crash
     
    rudi likes this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member


    Katonai gépről beszélünk. A 175 000 lb felszállósúlyt "wartime max. take-off weight" nek hívják. Ez azt jelenti hogy minden C-130J variáns ha szükséges fel tud szállni ekkora túlterheléssel, de normál üzemeltetési körülmények között a J változatok felszálló súlya "mindössze" 164 000 lb.
    További korlátozás hogy 175 000 felszálló súllyal a gép max. túlterhelése csak 2.25 G lehet a normál 2.5 helyett.
    A 40 000lb payload 4 425 km hatótáv az alacsonyabb - 164 000 lb - felszálló súlyra vonatkozik és szerintem még ez is bőven több mint elegendő.
    Ez a hatótáv amúgy a póttartályok és fegyverfelfüggesztők nélküli konfigra érvényesek.
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ennyire azért nem egyszerű a helyzet:
    While the C-130 is capable of carrying 42,000 lbs of cargo, at cargo weights above 36,500 lbs,
    the aircraft must land with additional fuel in the wings for wing bending relief. At the maximum
    cargo weight of 42,000 lbs, the required ballast fuel is 16,000 lbs. This additional fuel must be
    considered unusable until the cargo is unloaded, and results in the flat portion in the upper right
    hand corner of the C-130’s range payload graph. The C-130J, currently in production, has this
    same limitation.
    The C-130 is limited to maximum landing weight for assault landings of 130,000 lbs. In a
    tactical situation where fuel must be tankered, the allowable cargo rapidly decreases from the
    42,000 lbs. maximum.
    Azaz egy légi utántöltési küldetésben ez nem jelent problémát, vagy esetleg egy ejtőernyős cargo dobásnál. Ha viszont evakuálás a feladat, akkor már probléma lehet, a visszatéréskori leszállásnál.
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    DE:
    vannak apró trükkök…:)
    "Lift Distribution Control System
    To prevent overstressing the C-130’s wings during a mission, fuel is carried in the outer wings. This fuel, called wing-relieving fuel, keeps the outer wings from flexing up too far, particularly when carrying heavy payload weights. This fuel, while necessary, is essentially dead weight and can’t be used during the mission.

    Using what’s called a lift distribution control system, or LDCS, both ailerons are deflected up—as opposed to one deflected up and one deflected down while the aircraft banks—which shifts the aerodynamic loading inboard toward the center wing and fuselage.

    Computer modelling predicts that shifting the loads inboard reduces wing bending loads by ten percent on a long-fuselage C-130J with its more powerful and more efficient engines and by twenty-one percent on a legacy C-130H. Shifting the aerodynamic loads also increases the range of the C-130, as the fuel in the outer wings can be used for the mission. Using an LDCS increases range on a C-130J carrying 42,000 pounds of payload by 140 percent and by more than 300 percent for the C-130H."

    Egyébként az hogy egy repülőgép - teljesen mindegy hogy milyen típus - mekkora hasznos terheléssel szállhat fel igen sok tényezőtől függ.
    A teljesség igénye nélkül:
    - repülőtér pályahossz,
    - repülőtér tengerszint feletti magassága,
    - hőmérséklet,
    - pálya minősége,
    - szélirány, szélerősség,
    - akadályok magassága,
    - célrepülőtér távolsága,
    - időjárás az útvonalon,
    - utazó magasság,
    - kitérő repterek távolsága,
    - stb…
    A prospektusokban megadott értékek mindig standard esetekre vonatkoznak.
     
    fip7, fishbed, molnibalage and 2 others like this.
  14. Fade

    Fade Well-Known Member

    Nem tudom melyik topikban volt ide is berakom:
    KC-390re dobáloznbak itt 50m$os árakkal. Honnan vették nem tudom. Portugália:
    " Portugal is to buy five KC-390s and a flight simulator for pilot training at a cost of 827 million euros. The first aircraft is to be delivered in February 2023 with deliveries to end in February 2027."

    Mint első nem hazai várárló 165m$ra jön ki a KC-390 gépek darabára. És ebben nincs support!

    Ehez képest mennyi egy hasonló terhet szállító SH darabára?

    És az egyik egy kipróbált modern tipus. A másikból meg 0db állt hadrendbe. Az egyikhez van Europai javító bázis, szakmeber. Másikhoz 0.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ne haragudj, de még a te saját egy mondatos beszúrásban van szimulátor is. Az, mi ha nem support...?

    Egyébként meg.
    https://www.airway1.com/portugal-confirms-purchase-of-military-freighter-kc-390/


    Ne haragudj, de erre hány percet szántál, hogy utánanézz?
     
    fip7, borisz, wolfram and 2 others like this.
  16. Fade

    Fade Well-Known Member

  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    fip7, wolfram, fishbed and 4 others like this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Kár, hogy nem jól... :eek::D
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Hát akkor vagy rosszul néztél utána, vagy szándékosan ferdítettél? Szerinted nincs support (a portugál szerződés szerint VAN, 12 évre + az árban benne van a műszakiak és pilóták kiképzése is ), és nem vetted figyelembe a + szimulátor beszerzési költségét sem. Ráadásul el ne felejtsd hogy a portugálok már használták a Herculest, talán tudják hogy jó okuk van a KC-390-re lecserélni ...
     
    wolfram likes this.
  20. megazez

    megazez Well-Known Member

    Molni már kiemelte e lényeget, szerinted "flight simulator and maintenance service will be provided for a period of 12 years." ez mi ha nem support?
     
    wolfram likes this.

Ezen oldal megosztása