Katonai gépről beszélünk. A 175 000 lb felszállósúlyt "wartime max. take-off weight" nek hívják. Ez azt jelenti hogy minden C-130J variáns ha szükséges fel tud szállni ekkora túlterheléssel, de normál üzemeltetési körülmények között a J változatok felszálló súlya "mindössze" 164 000 lb.
További korlátozás hogy 175 000 felszálló súllyal a gép max. túlterhelése csak 2.25 G lehet a normál 2.5 helyett.
A 40 000lb payload 4 425 km hatótáv az alacsonyabb - 164 000 lb - felszálló súlyra vonatkozik és szerintem még ez is bőven több mint elegendő.
Ez a hatótáv amúgy a póttartályok és fegyverfelfüggesztők nélküli konfigra érvényesek.
Ennyire azért nem egyszerű a helyzet:
While the C-130 is capable of carrying 42,000 lbs of cargo, at cargo weights above 36,500 lbs,
the aircraft must land with additional fuel in the wings for wing bending relief. At the maximum
cargo weight of 42,000 lbs, the required ballast fuel is 16,000 lbs. This additional fuel must be
considered unusable until the cargo is unloaded, and results in the flat portion in the upper right
hand corner of the C-130’s range payload graph. The C-130J, currently in production, has this
same limitation.
The C-130 is limited to maximum landing weight for assault landings of 130,000 lbs. In a
tactical situation where fuel must be tankered, the allowable cargo rapidly decreases from the
42,000 lbs. maximum.
Azaz egy légi utántöltési küldetésben ez nem jelent problémát, vagy esetleg egy ejtőernyős cargo dobásnál. Ha viszont evakuálás a feladat, akkor már probléma lehet, a visszatéréskori leszállásnál.