C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

Sajnos nem...
Az Angolonak már csak 1 db rövid törzsű J-C5 változatú gépe maradt, a többi eladó gép (13 db) meg hosszú törzsű J-30-C4, azok meg sajnos nem alkalmasak légi üza. utántöltőnek. :(
Abból a 9 db C-130J-C5 ből lett volna érdemes szemezgetni amit már sajnos eladtak.
Ezek nem j verziók muszály a légi utántöltés ?
 
Mondjuk én is kíváncsi vagyok, hogy az angolok mennyiért fogják eladni a gépeiket- mert ha jól tudom,azok jóval fiatalabbak. Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni? Mert a jelenlegi kapacitásunk egy nagy 0, és még egy jó darabig az is lesz. Ha az olaszok meg egyes országok el vannak maradva, akkor mi hol vagyunk?
Már megint miről beszélsz?
'23-ban érkezik a KC-390!!! Halló!
2 évre akarsz tök új géptípust, azonos feladatra?
Ráadásul az angol C-130-asok sem hétfőn délután fognak kivonásra kerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Már megint miről beszélsz?
'23-ban érkezik a KC-390!!! Halló!
2 évre akarsz tök új géptípust, azonos feladatra?
Ráadásul az angol C-130-asok sem hétfőn délután fognak kivonásra kerülni.
Na, akkor még egyszer. Én csak azt akartam mondani, hogy esetleg szemügyre venni, nem pedig megvásárolni. Két év az nagy idő, azért Gizikét a gőzekével ne keverjük már össze. Én személy szerint a 2 KC mellé, amelyekkel semmi bajom, egy kisebbet eltudnék képzelni, amihez például már a KC nagy, pl egy C235-ös vagy egy C295-ös.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Na, akkor még egyszer. Én csak azt akartam mondani, hogy esetleg szemügyre venni, nem pedig megvásárolni. Két év az nagy idő, azért Gizikét a gőzekével ne keverjük már össze. Én személy szerint a 2 KC mellé, amelyekkel semmi bajom, egy kisebbet eltudnék képzelni, amihez például már a KC nagy, pl egy C235-ös vagy egy C295-ös.

Ne már, lassan egy egész repülőnap összejön, annyi típust üzemeltet a honvédség!
Pár éve volt Gripen, An-26, JAK-52 meg Mi-8/17.
Most van Gripen, A-319, Falcon, Zlin-143/242, Mi-17, Mi-24, H145H, Mókus. Papírforma szerint a típusok száma minimum marad, ha nem emelkedik. Szolnokon kb. egy gombostűt nem lehet majd leejteni, és Kecsó is közel lesz a teltházhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Kolumbiai C-130 Hercules műszaki eseménye (futómű becsuklutt hidraulika hiba miatt)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
A 60M-s ár az a jelenlegi ÚJ C-130J ára gyárkapun kitolva! Ehhez képest fizetnek 14,3M-t 36 éves gépekért!
Igen elfogadható üzlet ez, ha megkapja a teljes modernizációs csomagot, és kijön 30-35M USD-ből, de csak olyannak, akinek kilóg a segge a gatyából, és már van megfelelő infrastruktúrája és személyzet rá.
Kora a kecskének és a használt autónak van, repülőknél a repült óraszám és a gép állapota mérvadó. A lengyelek nagyon jó üzletet kötöttek, mert a keveset repült legjobb állapotú gépeket válogatták ki és vették meg kedvezményes áron, és Herky üzemeltetőként nem lesz gondjuk a felújítással és a személyzet képzésével sem. A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!

Na ez az, amivel 1 méregdrága - igaz vadiúj - fejlesztésű szállítógép vásárlója nagyon sokáig nem dicsekedhet...!!!
 
  • Vicces
Reactions: arcas
Kora a kecskének és a használt autónak van, repülőknél a repült óraszám és a gép állapota mérvadó. A lengyelek nagyon jó üzletet kötöttek, mert a keveset repült legjobb állapotú gépeket válogatták ki és vették meg kedvezményes áron, és Herky üzemeltetőként nem lesz gondjuk a felújítással és a személyzet képzésével sem. A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!

Na ez az, amivel 1 méregdrága - igaz vadiúj - fejlesztésű szállítógép vásárlója nagyon sokáig nem dicsekedhet...!!!
Már megint miről beszélsz?
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Ja! Senkit nem érdekel a sárkány kora.
Nyilván ezért van minden nagyszerviz is repült órához ÉS eltelt időhöz is kötve van.
Ja, és ezért kell 2024-ben legkésőbb, kukázni az összes Mi-24-esünket....
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ne már, lassan egy egész repülőnap összejön, annyi típust üzemeltet a honvédség!
Pár éve volt Gripen, An-26, JAK-52 meg Mi-8/17.
Most van Gripen, A-319, Falcon, Zlin-143/242, Mi-17, Mi-24, H145H, Mókus. Papírforma szerint a típusok száma minimum marad, ha nem emelkedik. Szolnokon kb. egy gombostűt nem lehet majd leejteni, és Kecsó is közel lesz a teltházhoz.
Hála a jóégnek! Eddig sírtunk, hogy nincs légierő, most ne sírjunk már, hogy újra lesz!
 
Már megint miről beszélsz?
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Ja! Senkit nem érdekel a sárkány kora.
Nyilván ezért van minden nagyszerviz is repült órához ÉS eltelt időhöz is kötve van.
Ja, és ezért kell 2024-ben legkésőbb, kukázni az összes Mi-24-esünket....
Szerintem ne igyál annyit...!!!
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:
A videó alapján elég jó esély van rá hogy ez az egyik 1961 es (!!) évjáratú C-130B volt...
És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...

A Mi-24-es heliket meg ne keverd a merevszárnyú gépek közé...!
 
Szerintem ne igyál annyit...!!!
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:

És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...

A Mi-24-es heliket meg ne keverd a merevszárnyú gépek közé...!
Érdekes kihívás lehet korlátolt analfabétaként fórumozni azért. De nyugodj meg, nagyon elit csoportot képviselsz. :D
Várjál! Megpróbálok segíteni.
Tehát leírod:
A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!
Én pedig:
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Erre te:
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:

És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...
Ki a tököm beszélt arról, hogy a lengyelek gépeit 15 évesen fogják kukázni? Ez már annál is inkább problémás, mivel már most 36 évesen álldogálnak a sivatagban. Azután, hogy az amerikaiak intenzíven használták őket.
Egy pár hozzászólással feljebb leírtam hogy a jelenlegi lengyel C-130-as flotta 2009-ben lett leszállítva, és 2010-ben kezdték el rendszerbe állítani őket. Na ehhez képest most az állapotuk miatt kellett sürgősen másik 5 gépet rendelni. Egyet az első csomagból még a legelején leáraztak. Structural damage. (Meglepődtél?)

A jelenlegi gépeik nem lesznek tovább használva. Elbontják őket, és donorként végzik. Merthogy ugye a 2009-es átadás előtt a mostanihoz hasonlóan ráncfelvarrás történt. Tehát lehetnek bennük használható alkatrészek.

Az meg különösen vicces, hogy egy olyan 60 éves gépet hozol elő érvnek, amelyik éppen most SZENVEDETT BALESETET! :eek::cool:

Még a legelvakultabb C-130-as fan, @rudi is ezt írta az aktuális lengyel beszerzési ügyről:
Ha sárkányok bírják majd a strapát további mondjuk 20 évig úgy hogy nem kezdenek el repedezni, akkor nem kell rájuk túl sokat költeni és akkor majd talán el lehet dönteni hogy jó üzletet kötöttek-e.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: borisz and formosa1
Hála a jóégnek! Eddig sírtunk, hogy nincs légierő, most ne sírjunk már, hogy újra lesz!

Valamit félreértesz! Én nem "sírok" emiatt. Én felhívtam valaki figyelmét arra, hogy lesz vagy 10 típus a rendszerben. Abból 3 szállító, mindegyikből 2-2 darab. ne akarjunk már egy negyedik szállító típust is, szintén jelképes mennyiségben. Logisztikai ön-tökönrúgás.
 
Nem tudom mi van ma, de az előbb ment el két C-130H Veszprém mellett, Flightradar szerint a harmadik már magyar légtérben, őket követi két C-130J horvát légtérben illetve olaszok felett kalézol megint egy C-130H ugyanazon az útvonalon. Mindegyik a spanyolországi Jerezből indult, de nem tudni pontosan hova tartanak (gyanítom lengyelek vagy baltiak). Esetleg ez a Defender Europe része lenne?

A repülési kódok és a hozzájuk tartozó lajstromszám
RCH903, 92-3286
RCH902, 96-1003
RCH901, 96-1006
RCH913, 05-1436 (C-130J)
RCH904, 99-1431 (C-130J)
RCH900, 93-1040
 
Nem tudom mi van ma, de az előbb ment el két C-130H Veszprém mellett, Flightradar szerint a harmadik már magyar légtérben, őket követi két C-130J horvát légtérben illetve olaszok felett kalézol megint egy C-130H ugyanazon az útvonalon. Mindegyik a spanyolországi Jerezből indult, de nem tudni pontosan hova tartanak (gyanítom lengyelek vagy baltiak). Esetleg ez a Defender Europe része lenne?

A repülési kódok és a hozzájuk tartozó lajstromszám
RCH903, 92-3286
RCH902, 96-1003
RCH901, 96-1006
RCH913, 05-1436 (C-130J)
RCH904, 99-1431 (C-130J)
RCH900, 93-1040
Litvánokhoz mentek Siaulaiba
 
Már gyártják a német C-130J-ket...

E0xjumbXEAEtjr8

E0xjoq1XMAImyFM

E0xjKtxXIAApD1m