1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Kb. Mach 3 sebességnél ezek az értékek:

    [​IMG]

    Bizonyhogy az. A kifejezetten magas hőmérséklet elviselésére kifejlesztett Beta 21S is hosszabb távon úgy max 600 fokig bírja, ha mechanikai terhelés is van. Az oxidációnak is nagyjából eddig áll ellen elfogadható mértékben. Persze vannak spéci ötvözetek, a BuRTi, meg a gamma titán-alumínium ötvözetek, amik magasabb hőmérsékletet is bírnak, de ezeknek meg alacsonyabb hőmérsékleten rosszak a mechanikai tulajdonságaik.


    Más, bár off itt, de talán te tudnál segíteni. Keresek olyan ötvözeteket, amik:

    Teljesen ellenállnak a 60-70 C foknál hidegebb tengervíz okozta korróziónak (tehát bármilyen acél kizárva).
    Minimum az 58 Rockwell C keménységet és az 1500 MPa folyáshatárt el lehet érni náluk, ezen értékek mellett pedig a nyúlásuk minimum 1%-os, vagy nagyobb.
    Létező ötvözetek, szóval nem valami állítólag laborban előállított, de kereskedelmi forgalomba nem került "csodaanyagok".

    Szóval, ha tudnál párat mondani, amik beleférnek a kategóriáimba, akkor előre is köszi. :)
     
    Nagy Csaba likes this.
  2. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Így van.... Ami a legjobb, hogy bár szakirodalomban még utalást sem nagyon találtunk róla, de mint írtam, megcsináltuk aluminiumra is :)
    Ami kijött a gyártásból (vagy 600 tonna volt), az egy AlMg 3 (5754-es) ötvözetre 1/4 kemény szilárdság mellé lágy képlékenység.... 250N/mm Rm és 20%-os nyúlás egyszerre!
     
    fip7 likes this.
  3. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Csak szólok, hogy az adatok fahrenheit-ben vannak, nem C°-ban
     
    fip7, Cifu and arcas like this.
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Persze, de ez oda is van írva. A hajtóműgondola 1050 fahrenheitre melegszik. Az celsiusban 565 fok, de ha koppra húzzák a gépet, akkor szerintem mehet az még tovább is. Ja, ami még lényeges, ez A-12, nem SR-71. Az SR-71 értékei valamennyire eltérhetnek.
     
    Nagy Csaba likes this.
  5. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Heh!? 1500MPa meg 58HRC ÉS tengervíz!? Kell megmunkálni vagy hegeszteni! Mi a bűbánat ez, valami fogaskerék!?
     
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Neem, nem kell hegeszteni, csak csiszolni. Kés lenne. És korróziófóbiás vagyok. :D De egyelőre még csak tapogatózok. Van már pár jelöltem, de mivel te jobban képben vagy ezen a területen, hát gondoltam, megkérdezlek.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    VG 10.Igaz japánból nem lehet kihozni nyersanyagként de nagyon jó(meg persze negyon drága),de ha megfizethetőt akarsz akkor Böchler N690.Írd be gugliba,hogy késacélok és lesz egy halom dolog.
     
  8. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Na,
    Na, így már más. Meglesem, hogy mi van. Szerszámkés vagy kés, mint kés?
     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Az nem bírja a tengervizet. ;) Még a Nitrobe 77, N360, egyéb nitrogénes acélok sem, amik pedig klasszisokkal korrózióállóbbak a VG-10-nél. Nekem meg ez feltétel.


    Kés, mint kés lenne.
     
    dudi likes this.
  10. dudi

    dudi Well-Known Member


    A sóval van a gond?Mert ezek is korrózió állóak állítólag.
     
  11. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Ha kés kell, mint kés, akkor 1.4112 (az amcsiknál 440-es rozsdamentes cucc. Trükkös a hōkezelése, de 58HRC-re le lehet edzeni. Elég jó a korróziós ellenállása.
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    És az Alcoa nem vette meg?
     
  13. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Hááááát.... Ott gyártottuk, még hozzá alu teherautó üzemanyag tank alapanyagként. A vevő és a kereskedő olyan vaskalapos volt, hogy mivel a szabványtól eltérő alapanyagot kapott, nem érdekelte hogy ebből jobb minőségű tankot tud gyártani, ráadásul szebb felületi minőségben, "megfúrta" az új technológiát. No comment. Egyébbként azon is gondolkodtunk (a kitalálók) hogy szabadalmaztatjuk, de sajna nem sikerült több ok miatt.......
     
    gacsat likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ami eltér a szabványtól, azt baszhatod. Onnantól a pasi kisérleti tankokat gyártott volna. Naná, hogy nem vállalta be.
     
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    A japánok a 40 db f-35B mellé további 100 db f-35 Lightning-2 gépet vesznek .
    +Megkapták az idei évre tervezett 10 db gépet.
     
    gacsat and arbalest like this.
  16. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A több 100 tonnából a 90%-át úgy használta fel, hogy fogalma nem volt a mi technológia váltásunkról, mert az őáltala kért szilárdsági intervallumokat simán teljesítettük, s így nem volt a műbizonylatokon eltérés. Nekünk ilyen gyártásoknál nem a technológiát kell validáltatnunk, hanem a kért szilárdsági értékek teljesítését.....
     
    gacsat likes this.
  17. jani22

    jani22 Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Pocok75 likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása