Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
De ők semmilyen módon nincsenek nemhogy a potencionális vásárlók közt hanem egyenesen ellenséges országok!
Igen, ez így van. Ettől még nem értem, mit nem lehet érteni azon amit írtam. Van két ellenséges ország, illetve a kvázi szövetségesek közt nagyjából jelenleg az erős EU-ban érdekelt két legerősebb EU ország, az EU-mag Német/Francia tengely, akiknek a torkán nem fogják tudni lenyomni az F-35-öt. Mindenki másnak igen, mivel azok az országok vagy amúgy is angolszász gyökerekkel rendelkeznek(UK, Kanada, Ausztrália) vagy azért mert csatlósok. S mivel csatlósok, ők nem fognak pampogni azért hogy LEHET hogy van a rendszerben egy olyan megoldás, amivel az USA bele tud nyúlni a megvett F-35 be. Én simán gyanakvó vagyok, s feltételezem hogy egy jelenlegi Holland, Lengyel, Japán katonai vezetés az csak simán ilyen feltételekkel is bevállalja, mert nagyjából ennyi a mozgástere.
Egyszerűen ezeknek az országoknak nincs olyan erős lobby ereje az USA-ban, mint Izraelnek, aki egyedüliként el tudta azt érni, hogy nekik saját szoftverük legyen.

Nem kell velem egyet érteni ebben, de azért én azt gondolom érthetően írtam le eddig is azt, amit.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Igen, ez így van. Ettől még nem értem, mit nem lehet érteni azon amit írtam. Van két ellenséges ország, illetve a kvázi szövetségesek közt nagyjából jelenleg az erős EU-ban érdekelt két legerősebb EU ország, az EU-mag Német/Francia tengely, akiknek a torkán nem fogják tudni lenyomni az F-35-öt. Mindenki másnak igen, mivel azok az országok vagy amúgy is angolszász gyökerekkel rendelkeznek(UK, Kanada, Ausztrália) vagy azért mert csatlósok. S mivel csatlósok, ők nem fognak pampogni azért hogy LEHET hogy van a rendszerben egy olyan megoldás, amivel az USA bele tud nyúlni a megvett F-35 be. Én simán gyanakvó vagyok, s feltételezem hogy egy jelenlegi Holland, Lengyel, Japán katonai vezetés az csak simán ilyen feltételekkel is bevállalja, mert nagyjából ennyi a mozgástere.
Egyszerűen ezeknek az országoknak nincs olyan erős lobby ereje az USA-ban, mint Izraelnek, aki egyedüliként el tudta azt érni, hogy nekik saját szoftverük legyen.

Nem kell velem egyet érteni ebben, de azért én azt gondolom érthetően írtam le eddig is azt, amit.

Nem érted mi a baj azzal ha tökéletesen oda nem illő országokkal példálózol?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Nem érted mi a baj azzal ha tökéletesen oda nem illő országokkal példálózol?
Felsorolás volt, hogy kik azok akik nem vazallusok. Ha ennyire nem tudsz elvonatkoztatni, hagyd őket figyelmen kívül, és maradnak a németek-franciák, ezen én össze nem veszek senkivel...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 443
3 254
113
Felsorolás volt, hogy kik azok akik nem vazallusok. Ha ennyire nem tudsz elvonatkoztatni, hagyd őket figyelmen kívül, és maradnak a németek-franciák, ezen én össze nem veszek senkivel...

Náluk nem a fantom "távirányítás" a döntő (BTW mások miért lennének erre érzéketlenebbek? Azok nem hazájukat felelősen védelmező katonák?), hanem a saját repülőiparuk védelme. Egyszerűen nem akarják hagyni elsorvadni a hazai/európai repülőipart teljesen, és ezért hajlandóak lemondani az amúgy sok szempontból előnyösebb amerikai gépről (szerintem helyesen...).
Franciák főleg, nekik világszínvonalú hajtóműiparuk van még plusszba...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 690
23 021
113
Az első látványosabb megmozdulása az F-35C-nek. Még nincs US Navy demo team, az talán, majd jövőre jön, de azért a mostani Oshkosh repülőnapi megérkezést így is emlékezetesebbre vette a haditengerész pilóta.
Egyelőre ennyi van, ebből lehet foteltudósként okoskodni.
Nincs LERX, még annyi se, mint az A-n és a B-n, de van nagyobb szárny és komplexebb mechanizáció. A gerjesztett örvények is máshogy válnak le.
A gép jóval nehezebb, a g-limit meg kisebb.
A második éles belerántásnál hasonlóan beleremeg, mint anno az F-14-es szétterpesztett szárnyakkal, a hangja is hasonlóan erőteljes, mint a D-Tomcat-é volt, szóval ez méltó utódja lesz a Kandúrnak.

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Az első látványosabb megmozdulása az F-35C-nek. Még nincs US Navy demo team, az talán, majd jövőre jön, de azért a mostani Oshkosh repülőnapi megérkezést így is emlékezetesebbre vette a haditengerész pilóta.
Egyelőre ennyi van, ebből lehet foteltudósként okoskodni.
Nincs LERX, még annyi se, mint az A-n és a B-n, de van nagyobb szárny és komplexebb mechanizáció. A gerjesztett örvények is máshogy válnak le.
A gép jóval nehezebb, a g-limit meg kisebb.
A második éles belerántásnál hasonlóan beleremeg, mint anno az F-14-es szétterpesztett szárnyakkal, a hangja is hasonlóan erőteljes, mint a D-Tomcat-é volt, szóval ez méltó utódja lesz a Kandúrnak.


Ennek is a hízelgő pulyka becenevet fogják adni?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 927
6 297
113
First female Marine Corps’ F-35B pilot recently graduated her pilot training




 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
2 040
2 138
113
Olvastam hogy a lengyeleknek egyik problémájuk az F-16-al hogy az LM nem győzi időre szállítani a pótalkatrészt. Ez F-35 esetében jelenleg hogy működik? Tehát például ha elromlik egy vagy több alkatrész akkor a nagyját gondolom amerikaiaktól a többit meg a programban részt vevő országokból kéne beszerezni? Mert ez így elég bonyolultnak tűnik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Olvastam hogy a lengyeleknek egyik problémájuk az F-16-al hogy az LM nem győzi időre szállítani a pótalkatrészt. Ez F-35 esetében jelenleg hogy működik? Tehát például ha elromlik egy vagy több alkatrész akkor a nagyját gondolom amerikaiaktól a többit meg a programban részt vevő országokból kéne beszerezni? Mert ez így elég bonyolultnak tűnik.

Az F-35-nél is van a nagyon szuper logisztikai rendszerrel baj bár ez betudható a rendszer újdonságából adódó gyermekbetegségnek, mondjuk az F-16-nál meg annak,hogy az már egy kifutott modell.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 443
3 254
113
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 690
23 021
113
F-35-ös repülés de ezúttal nem a koreografált egyéni demo, "csak" egy közös repülés két P-51-essel.
Így is látni néhány érdekességet.
3:22-nél kezdődő kötelék áthúzásból indított oszolj!-nál a gép nem kapcsol forszázst, de mégis kiemelkedik, viszont jó lassan. Ennek ellenére a a kormányok olyan hatékonyak, hogy az orsózó szögsebesség a bedöntésnél mégis igen gyors.


Ennél a típusnál az egyik kedvenc manőverem az 5:58-nál kezdődő lassú áthúzás nagy állásszöggel, majd abból kiemelkedés utánégetővel. Ez a máshol már unalomig ismert mutatvány itt azért sikerült érdekesre, mert a 2015-ben végleg leállított Avro Vulcan-t idéző huhogása dobhártyarepesztő, az állásszög úgy is hatalmas, hogy messze van a gép saját határaitól és a forszázs kapcsolása még a messzire elhaladt gép után is földrengető. A gép eddigre már jó sok kerót kifogyaszthatott, mivel szépen kiemelkedik, ugyanakkor nem gyorsul akkora sebeségre, mint mondjuk egy lecsupaszított F-15E családbeli gép a PW229-es, vagy a GE129-es hajtóművekkel. De ez nem látszik meg a produkción, mert a már fent is említett kiváló kis sebességű kormányozhatóság miatt ez a madár olyan lassan is emelkedhet, ami mondjuk az Eagle gépeknek már nem lenne ajánlatos (kicsit túloztam).
 

Septimus

Active Member
2018. november 22.
102
186
43
Az F-35 pilótafülke fotóin láttam, hogy a HOTAS-nál a botkormány jobbra van helyezve, ellentétben szinte az összes 4. és 5. generációs géppel, ahol középen van a botkormány. Csak az F-16, F-22, F-35 és Rafale gépeknél van jobb oldalon, az F-15, F/A-18, MiG-29, Su-27, Su-35, Gripen, Eurofighter és minden más kabinjában középre helyezték a botkormányt. Én még csak szimulátor kabinban ültem, de számomra sokkal ergonomikusabb/komfortosabb volt a jobb/bal felosztású HOTAS, mint közép/bal. Továbbá a fly-by-wire / power-by-wire korszakban már értelmetlennek is találom a középre helyezett botkormányt, elvégre nem kell mindkét kézzel belekapaszkodva húzni mint anno a világháborúban a szervo nélküli gépekben. Mi az oka, hogy ennek ellenére az F-35 ilyen ritka madár ezzel a botkormány kialakítással?