1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Igen, ez így van. Ettől még nem értem, mit nem lehet érteni azon amit írtam. Van két ellenséges ország, illetve a kvázi szövetségesek közt nagyjából jelenleg az erős EU-ban érdekelt két legerősebb EU ország, az EU-mag Német/Francia tengely, akiknek a torkán nem fogják tudni lenyomni az F-35-öt. Mindenki másnak igen, mivel azok az országok vagy amúgy is angolszász gyökerekkel rendelkeznek(UK, Kanada, Ausztrália) vagy azért mert csatlósok. S mivel csatlósok, ők nem fognak pampogni azért hogy LEHET hogy van a rendszerben egy olyan megoldás, amivel az USA bele tud nyúlni a megvett F-35 be. Én simán gyanakvó vagyok, s feltételezem hogy egy jelenlegi Holland, Lengyel, Japán katonai vezetés az csak simán ilyen feltételekkel is bevállalja, mert nagyjából ennyi a mozgástere.
    Egyszerűen ezeknek az országoknak nincs olyan erős lobby ereje az USA-ban, mint Izraelnek, aki egyedüliként el tudta azt érni, hogy nekik saját szoftverük legyen.

    Nem kell velem egyet érteni ebben, de azért én azt gondolom érthetően írtam le eddig is azt, amit.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem érted mi a baj azzal ha tökéletesen oda nem illő országokkal példálózol?
     
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Felsorolás volt, hogy kik azok akik nem vazallusok. Ha ennyire nem tudsz elvonatkoztatni, hagyd őket figyelmen kívül, és maradnak a németek-franciák, ezen én össze nem veszek senkivel...
     
  4. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Náluk nem a fantom "távirányítás" a döntő (BTW mások miért lennének erre érzéketlenebbek? Azok nem hazájukat felelősen védelmező katonák?), hanem a saját repülőiparuk védelme. Egyszerűen nem akarják hagyni elsorvadni a hazai/európai repülőipart teljesen, és ezért hajlandóak lemondani az amúgy sok szempontból előnyösebb amerikai gépről (szerintem helyesen...).
    Franciák főleg, nekik világszínvonalú hajtóműiparuk van még plusszba...
     
    Nagy Csaba likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az első látványosabb megmozdulása az F-35C-nek. Még nincs US Navy demo team, az talán, majd jövőre jön, de azért a mostani Oshkosh repülőnapi megérkezést így is emlékezetesebbre vette a haditengerész pilóta.
    Egyelőre ennyi van, ebből lehet foteltudósként okoskodni.
    Nincs LERX, még annyi se, mint az A-n és a B-n, de van nagyobb szárny és komplexebb mechanizáció. A gerjesztett örvények is máshogy válnak le.
    A gép jóval nehezebb, a g-limit meg kisebb.
    A második éles belerántásnál hasonlóan beleremeg, mint anno az F-14-es szétterpesztett szárnyakkal, a hangja is hasonlóan erőteljes, mint a D-Tomcat-é volt, szóval ez méltó utódja lesz a Kandúrnak.

     
    wolfram, torsen, Nagy Csaba and 3 others like this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ennek is a hízelgő pulyka becenevet fogják adni?
     
  7. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  8. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    First female Marine Corps’ F-35B pilot recently graduated her pilot training

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Septimus, wolfram, Python and 2 others like this.
  10. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  11. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  12. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Jelentés a Kongresszusi bizottságoknak F35 JSF
    Intézkedés szükséges a megbízhatóság javításához és a modernizációs erőfeszítésekre való felkészüléshe
    z
    https://www.gao.gov/assets/700/698748.pdf
     
  13. Anti

    Anti Well-Known Member

    Olvastam hogy a lengyeleknek egyik problémájuk az F-16-al hogy az LM nem győzi időre szállítani a pótalkatrészt. Ez F-35 esetében jelenleg hogy működik? Tehát például ha elromlik egy vagy több alkatrész akkor a nagyját gondolom amerikaiaktól a többit meg a programban részt vevő országokból kéne beszerezni? Mert ez így elég bonyolultnak tűnik.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az F-35-nél is van a nagyon szuper logisztikai rendszerrel baj bár ez betudható a rendszer újdonságából adódó gyermekbetegségnek, mondjuk az F-16-nál meg annak,hogy az már egy kifutott modell.
     
    fedett_mókus and Anti like this.
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Amiből 3000 db üzemel :)
     
    borisz and formosa1 like this.
  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  17. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  18. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    <"Az F-35 rövid élettartama"
    <"redstar.ru"

    Mindjárt jöhetne egy Blikk link ráadásnak...


    Nem követem a MARINES előírásokat, de ilyen hosszú haj is megengedett pilótáknál?
     
    Nagy Csaba likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    F-35-ös repülés de ezúttal nem a koreografált egyéni demo, "csak" egy közös repülés két P-51-essel.
    Így is látni néhány érdekességet.
    3:22-nél kezdődő kötelék áthúzásból indított oszolj!-nál a gép nem kapcsol forszázst, de mégis kiemelkedik, viszont jó lassan. Ennek ellenére a a kormányok olyan hatékonyak, hogy az orsózó szögsebesség a bedöntésnél mégis igen gyors.



    Ennél a típusnál az egyik kedvenc manőverem az 5:58-nál kezdődő lassú áthúzás nagy állásszöggel, majd abból kiemelkedés utánégetővel. Ez a máshol már unalomig ismert mutatvány itt azért sikerült érdekesre, mert a 2015-ben végleg leállított Avro Vulcan-t idéző huhogása dobhártyarepesztő, az állásszög úgy is hatalmas, hogy messze van a gép saját határaitól és a forszázs kapcsolása még a messzire elhaladt gép után is földrengető. A gép eddigre már jó sok kerót kifogyaszthatott, mivel szépen kiemelkedik, ugyanakkor nem gyorsul akkora sebeségre, mint mondjuk egy lecsupaszított F-15E családbeli gép a PW229-es, vagy a GE129-es hajtóművekkel. De ez nem látszik meg a produkción, mert a már fent is említett kiváló kis sebességű kormányozhatóság miatt ez a madár olyan lassan is emelkedhet, ami mondjuk az Eagle gépeknek már nem lenne ajánlatos (kicsit túloztam).
     
    fip7, wolfram, fishbed and 2 others like this.
  20. Septimus

    Septimus Member

    Az F-35 pilótafülke fotóin láttam, hogy a HOTAS-nál a botkormány jobbra van helyezve, ellentétben szinte az összes 4. és 5. generációs géppel, ahol középen van a botkormány. Csak az F-16, F-22, F-35 és Rafale gépeknél van jobb oldalon, az F-15, F/A-18, MiG-29, Su-27, Su-35, Gripen, Eurofighter és minden más kabinjában középre helyezték a botkormányt. Én még csak szimulátor kabinban ültem, de számomra sokkal ergonomikusabb/komfortosabb volt a jobb/bal felosztású HOTAS, mint közép/bal. Továbbá a fly-by-wire / power-by-wire korszakban már értelmetlennek is találom a középre helyezett botkormányt, elvégre nem kell mindkét kézzel belekapaszkodva húzni mint anno a világháborúban a szervo nélküli gépekben. Mi az oka, hogy ennek ellenére az F-35 ilyen ritka madár ezzel a botkormány kialakítással?
     

Ezen oldal megosztása