1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A C verziónak nagyobb a szárnyfelülete mint az A-nak, így talán emiatt is nekem túl sok a kék felület. Valahová még kellene bele egy kis sárga a szárny felső részére.
     
  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Igaz, azokra nem gondoltam.
     
  3. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Inkább itt reagálnék erre pár gondolattal, mint az Orosz hadiflotta topikban, ebben szerintem abszolút egyetértünk.

    "...Az én szememben a VTOL az egy zsákutca..."

    Ebben vitatkoznék veled a legnagyobb tisztelettel.

    De előtte szögezzük le, hogy természetesen egy V/STOL módon üzemelő repülőgép mindaddig hátrányban lesz fontos, mi több életbevágó paraméterekben, mint hatótáv ( ugyanannyi rendelkezésre álló üzemanyaggal mindig), öntömeg stb. egy hagyományos módon fel/leszálló repülőgéphez, amíg valami elképesztően frappáns megoldást nem talál ki valaki, ami jelentéktelenné teszi a hátrányokat.
    Kb., mint amikor megvalósították a kétáramú gázturbinás hajtóművet.

    Egy V/STOL, repülőgépet alapvetően nem is a hagyományos módon üzemelő repülőgépekhez kell viszonyítani. azok ugyanis elvileg jól védett/védhető repülőterekről üzemelnek.
    Olyan - természetesen számodra is teljesen nyilvánvaló - előnyökkel rendelkezik a VTOL, hogy nem véletlen, hogy világ pénze összegeket öltek már eddig is bele ezekbe a projektekbe szerte a világon.
    Az, hogy egy repülőgép - a rendkívül sebezhető - repülőtértől függetlenül tud üzemelni bármilyen talajviszonyok mellett...

    ...az megfizethetetlen, minden másra meg ott a Mastercard (nem is írtam hülyeséget:eek:).

    A VTOL repülőgépek hátránya igazából a még fejletlenebb technikai lehetőségekből fakadó múltjuk, az ezekből levont/tanult következtetések.

    Nézzük az elejéről!
    A Kestrel még egy elcseszett Terminator volt; élő szövet a fém vázban, slusszpassz ennyi...
    Mert a hajtómű tolóerő/tömeg aránya túl kevés volt a feladathoz (meg még volt mit finomítani fúvókákon stb.).
    Yak-36 esete gyakorlatilag ugyanez.

    Ma már ettől azért előrébb jár a hajtómű technika, s erre pont kiváló példa az F-35B; s már nem is határeset, mint a Yak-141.
    Ma már mind látjuk, hogy önálló, a célra dedikált platformot kellett volna fejleszteni hozzá, s akkor nem lenne vicsorgás a haderőnemek között, s megmerem kockáztatni, hogy még hatékonyabb lehetne a B...


    A másik ok az avionika.
    Bárki fél karját odaadták volna akkoriban a mérnökök, ha rendelkezésükre állt volna a Fly-by-wire.
    Még az előbb említett betöretlen prototípusokat is vidáman tudták volna a kívánt kontroll alatt tartani.
    Igazából az a csoda, hogy ezeket a vadakat volt ember, aki be tudta törni...


    Bár szerintem megvalósítható VTOL képességgel is (Yak-36) de én mondjuk megelégednék a STOL képességgel. (Itt cáfolom meg az egész eddigi okfejtésem;))
    Mondjuk a Yak-28 elrendezésében (ott már ugye eleve szögben építették be a hajtóműveket, ellentétben a Yak-27-el), s eredetileg olyan gázsugárterelőt gondoltam rá applikálni, mint a Caspain Sea Monster ekranoplan törzs elején levő 8 hajtóművön volt.


    De ma már az oroszok rutinszerűen használják a saját TVC-jüket, tehát már ilyen primitív megoldásra sem lenne szükség.
    Mai tolóerő/tömeg viszonyú TVC-s hajtóművekkel (van nekik), FBW-vel (van nekik), egy ilyen jellegű elrendezést valósítanék meg.
    Hogy így nem lenne hely elég függesztőknek?
    ...hát mindenre én gondoljak?


     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed and Pocok75 like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Lockheed Martin delivers 134 F-35 stealth fighters in 2019

    In 2019, deliveries included 81 F-35s for the US military services, 30 for international partner nations in the Joint Strike Fighter programme and 23 for Foreign Military Sales customers.

    There are now more than 490 F-35 aircraft operating from 21 bases around the world.

    8 countries have F-35s operating from a base on their home soil and 8 military services have declared Initial Operating Capability for the aircraft.

    The Israeli Air Force, US Air Force, US Marine Corps and Royal Air Force have each used the stealth fighter in combat operations.

    The worldwide F-35 fleet has accumulated more than 240,000 flight hours since the first aircraft was delivered in 2011.

    The company adds that 975 pilots and 8,585 maintainers have been trained on the aircraft.

    Lockheed Martin is aiming to only slightly increase the number of F-35s it delivers in 2020 to 141 examples.

    The company plans to continue yearly delivery increases until it hits peak production in 2023 when it aims to delivery more than 170 units."
     
    gacsat and formosa1 like this.
  7. ladagrant

    ladagrant Active Member

    Kezd szépen felfutni a gyártás.
     
  8. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    arcas, fip7, fishbed and 4 others like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]
    Northrop Grumman AGM-88G Advanced Anti-Radiation Guided Missile - Extended Range (AARGM-ER) model
     
    gacsat, Rotten878, svajcibeka and 3 others like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "WASHINGTON, January 9, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Singapore of up to twelve (12) F-35B Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) aircraft and related equipment for an estimated cost of $2.750 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Singapore has requested to buy up to twelve (12) F-35B Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) aircraft (four (4) F-35B STOVL aircraft with the option to purchase an additional eight (8) F-35B STOVL aircraft); and up to thirteen (13) Pratt and Whitney F135 Engines (includes 1 initial spare). Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communication, Computers and Intelligence/Communication, Navigation and Identification (C4I/CNI) system; Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Autonomic Logistics Information System (ALIS); F-35 Training System; Weapons Employment Capability and other Subsystems, Features and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center access and F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; aircraft transport from Ft. Worth, TX to the CONUS initial training base and tanker support (if necessary); spare and repair parts; support equipment, tools and test equipment; technical data and publications; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics support. The total estimated cost is $2.750 billion.

    This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States. Singapore is a strategic friend and Major Security Cooperation Partner and an important force for political stability and economic progress in the Asia Pacific region.

    This proposed sale of F-35s will augment Singapore's operational aircraft inventory and enhance its air-to-air and air-to-ground self-defense capability, adding to an effective deterrence to defend its borders and contribute to coalition operations with other allied and partner forces. Singapore will have no difficulty absorbing these aircraft into its armed forces.

    The proposed sale of this aircraft and support will not alter the basic military balance in the region.

    The prime contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, Texas, and Pratt and Whitney Military Engines, East Hartford, Connecticut. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

    Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contactor representatives to Singapore.

    There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

    This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded."
     
    pöcshuszár likes this.
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ok, hogy B, de akkor is! AAAHHAHAA!!:p:p:D:D
    80M/db Jah! Ebben a csomagban meg tulajdonképpen semmi, de semmi extra nincs benne.
    Azért nagyon remélem, hogy a haderőfejlesztési topicból is van pár álmodozó, aki figyeli ezt a topicot is.
    Nekünk ha az A-kat kimérnék 190M USD alatt (fegyverzet nélkül) már összetehetnénk a két melső lábunkat! :rolleyes:
    Különben nem igazán értem a B-ket. Ráadásul 4+8?!?
     
  14. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Egy db tartalék hajtóművel 12 db F35b 229misi/db dollárban? Ingyen van!
    Szinte...
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mennyi is "kéne" belőle 2 század...?
     
    SilvioD likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Édesek vagytok gyerekek, ez a "B" változat, nem az "A"...
    A legkisebb darabszámú és a legkomplexebb az összes közül.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha dupla olyan drága akkor is jóval több mint amit mondanak(bár az a belaő piaci ár).
     
    zsolti likes this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    :rolleyes::rolleyes::D:D:D
    Ennyiből 3 teljes Gripen C/D századot fel lehet szerelni. Tokkal vonóval! Még lehet, hogy az egyik lehet E is...
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az F-35B az nem drága, az csak 125 millió USD/db... a "támogatás" kerül sokba, az további 104 millió USD gépenként :D
     
    Rotten878 and Kurfürst like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A B-ket a Pentagon a következő 3 évben ezeken az árakon kapja: 108M, 104,8, 101,3M.
    De múltkor olvastam, hogy ténylegesen nekik is drágább lesz, mert ez a kreatívan könyvelt változat...;)
     

Ezen oldal megosztása