1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Persze, itt arról volt szó hogy a 20:1 arányt nem tudná hozni. Mellesleg a STEALTH nem csodaszer. Mind AA mind AG viszonylatban csakis akkor ér valamit ha az F35 tudja kivel áll szemben. Kizárólag akkor tudja csak hogy milyen pozícióban és milyen távolságot kell tartania ahhoz hogy működjön a STEALTH.
    Ez semmit nem változtat azon hogy az ALIS egy síma karbantartó rendszer. Semmi köze a MDF-hoz...
    Mit szeretnél még ezen kívül?
    A dolog természetéből adódóan szerintem az a furcsa hogy ez az infó egyáltalán kint van a neten
    Ez a Te értelmezésed...szíved joga.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez ebben a formában úgy nem igaz, ahogy van Az F-117 süket és vak is volt (se radar, se RWR, se rádió) és kb. nem sokat tudtak tenni ellene.
    Narámost, ha egy mai F-15-re mágikus módon ellőhetnél egy stealth spellt, akkor kb. ezzel az változtatással hülyére verné az összes kortárs gépet úgy, hogy ha befagy kb. az adatbázisa 10 évre is.

    Nagyon túltolod ezt a "azt sem tudja mire lő témát". Nem baráti vadász. Kb. ennyit kell tudnia. Ezzel is a stealth akkora előnyt ad, hogy kényelmesen dobálja az rakétákat az ellen felé, amikor annak folyamatos trackje a mesében van legfeljebb.

    Próbáld ki repszimben. A Falcon leszármazottakban az F-22 képességeinek töredéket sem tudja modellezni a játék. Az RCS szabadon állítható. Beállítottam az RCS-t olyanra, hogy az észlelés táv 20 km tája legyen. Kb. sétarepülés volt lelövögetni a velem szeme jövő ARH-s Szuhojokat is. Kurvára nem érdekelt, hogy most Szu-27 vagy 30, leszedtem mind a vérbe. Csá.

    Lásd fent. Túltolás. Megint. Az R-77-1 és más rakéta kinematikája adott, a célpont sebességétől függ. Amikor csak a DLZ szélén van egy vadászgép, akkor egy korszerű vadász radarjának régen látnia kéne már a nem stealth célt. 8-10 km-es repülési magasság és M0.9 sebességnél a DLZ széle kb. 35-40 km egy AIM-7F vagy AIM-120B-vel. És rohadtul nem érdekel senkit, hogy az egy Szu-27SzM3 vagy egy Szu-35. A radarjai és más képessége eltér, de pont olyan messzire dobja az egyik és a másik is az R-77-et.
     
    endre, wolfram, angelsoul and 2 others like this.
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az F117 bevetési útvonalát mindig úgy tervezték meg hogy működjön a STEALTH. Mikor nem így tettek akkor azt is lelőtték.
    Nagyon nem. A leg nyilvánvalóbb ok a friendly fire elkerülése, de legalább ennyire fontos hogy több célpont esetén tudja rangsorolni a célokat veszélyesség szerint.
    Ha nem tudja felismerni hogy épp milyen tipusú radart érzékel az se fogja tudni hogy milyen közel mehet azokhoz a nélkül hogy sérülne a STELATH mód.
    A z ugye megvan hogy a STEALTH távolság és aspektus függő. Te leegyszerűsíted a helyzetet hogy az F35 MINDIG olyan távol lesz és pont azt a felét fogja mutatni minden földi és légi radarnak hogy a STELTH működni fog. Ha jól értem szerint ezek szerinted semmi szüksége arra hogy fel tudja ismerni és kategorzálni tudja a célokat?
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez is bocsánat, de nettó hülyeség.
    Volt, F-117, ami csak megsérült és többre is indítottak rakétát. Nem minden esetben lehet ezt megtervezni, ha az egységek mozognak. Ráadásul az F-35 soha nem lesz olyan süket és vak, mint az F-117, sem olyan lassú, sokkal jobban tud manőverezni is.

    Mondom. Túltolod. Nagyon idealizáltnak képzeled el az egész légiharcot, hogy ha nem tud semmit, akkor jajaj, hülységet csinál.
    Az AIM-7F minden körülmények között kinematikai előnyt adott = kurvára nem érdekelt senkit, hogy akkor MiG-23MF vagy MiG-23LD jött szembe. A Szu-27 vsz MiG-29 is üzemanyag, rakéta mennyiség szempontjából döntő, de a BVR elején, hogy hol szaladsz bele az ellen "lándzsájába" az TÖKUGYANAZ.

    Tényleg? Nem mondod. :)

    Viszont mondom, próbáld ki a szimeket, hogy ha nincs folyamatosan track, akkor még egy ARH rakéta is mellémegy, ha nincs folyamatos track. De ezt is linkeltem már, a B-1-es pilótát.


    Az SARH. TVM és SAGG ellen sokkal jobb, mint ARH, de ha az F-35 ellen elveszti 10-15 sec-re a tracket és fordul és mondjuk újra megtalálja, akkor egy sima aspektus váltás L45 fokról R45-re azt jelenti, hogy az elfogási pont 20 km-re odébb lesz. A rakéta meg az utolsó ismert pont felé repül.

    Nem kell folyamatos stealth, az csak az optimum. Amikor esély sincs indítani.
    Az is meg lett mutatva, hogy 0,01 m2 ellen az R-77 az antenna egyenlet és orosz adat szerint 2-2,5 km-ről fog rá. Na ennyit erről...
    Az egész F-35 arra épült, hogy a DAS + data link segítségével arra forduljon és akkor, amikor kell. Majd más F-35 követi akkor a célt, ami felé már repül az AIM-120, ameddig a megtámadott gép fordul és/vagy+ kidobja a vonatott csalit, ha kell.

    Néha azért pislogok rajtad, hogy mennyire túltolod a témát.

    A múltban baromi sok BVC kill volt és utólag derítették ki vagy már a BVR vége és zuhanás közben WVR határán, hogy mit lőttek le. Agyament hülyeség az, hogy tűpontosan ismerni kell a típust. A rakéta HMZ-re 0 befolyása van.

    Bocs, de most így sör után a szűrőm kikapcsolt.
     
    endre, wolfram, Negan and 1 other person like this.
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem gépelek, a feltevéseidre részben a választ megtalálod ebben a doksiban:

    Air Superiority at Red Flag

    https://media.defense.gov/2017/Nov/21/2001847239/-1/-1/0/DP_0009_LOCKE_AIR_SUPERIORITY_RED_FLAG.PDF

    Javaslom ezt olvasgasd, egy nem túl bonyolult doksi, amiből megértheted, miért vállaltak be milliárd dollárokat a stealt létrehozásáért és az miért példatlan előny. Kielemzve konfliktusok és taktikák, nagyszerű olvasmány mindenkinek, aki szeretné mélyebben értelmezni a légi harcászatot.
     
    Heim, KoviUbi, wolfram and 2 others like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. kamm

    kamm Well-Known Member

  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát, a 20:1-et már lehet, hogy nem. De ha jobb arányt hoz, mint egy potenciálisan szóba jöhető másik gép, EF, Gripen, F-16, akkor mi is a kérdés? Az ár. Ha mondjuk képes hozni még így is egy 3:1-hez, vagy jobb arányt a 4+ genes gépekkel szemben, akkor már jobban megéri, mivel nem lesz háromszor drágább, mint egy tetszőleges 4+ generációs gép. És annyit azért illene hoznia még nem frissített MDF esetén is.

    Nem értek egyet. A stealth mindig előny szerintem. Ezen előny mértéke persze változó az egyéb körülmények függvényében.
    De nem kizárólag csakis az MDF-ből tudhatja, hogy kivel áll épp szemben. Persze az MDF nyilván óriási segítség, de nem az egyetlen lehetőség.

    Én nem is állítottam sehol, hogy van köze hozzá. Csupán arra bátorkodtam felhívni a figyelmedet, hogy a leírtak szerint az ALIS-nél van adatforgalom a levegőben is (legalábbis a gép küldözgethet adatokat rádióhullámokkal), míg az MDF/RPL estén ilyesmi (mármint hogy a levegőben is kommunikálna az a rendszer) sehol nincs leírva, sőt ellenkezőleg, az van írva, hogy működő internet kell az az adatcseréhez, frissítéshez (ergo, az a földön történik).


    Én csupán annyit szeretnék, hogy ha valamiről nem tudunk semmit, vagy adott esetben van róla infó hitelesnek vehető forrásból, akkor arról ne keltsünk már mindenféle legendákat, pláne ne olyasmiket, amiknek az ismert infók is ellentmondanak.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha jól emlékszem az eredeti kérdés az volt hogy
    - MDF-ok a gépen tárolódnak e?
    Az én véleményem az hogy NEM és azokat részben vagy egészben a repülés megkezdése előtt / közben töltik fel.

    Utána te - meg még páran - azt vetettétek fel hogy azokra nincs is szüksèg...
    Szerintem ez tévedés mert az F35 harcászat alapjai közé tartozik hogy az F35 pilcsi sokkal jobban átlátja a taktikai helyzetet mint az ellenfél, amihez szükséges hogy pontosan azonosítsa a veszélyforrásokat, amihez szükségesek a MDF-ok
    Egyetèrtünk...
    viszont ahhoz hogy az F35 tudja hogy meddig tart a STEALTH biztosította előny tudnia kell hogy kivel áll szemben.
    BVR esetén MDF-ok az egyetlen forrás ami lehetővé teszi a célazonosítást (azt most hagyjuk pls. hogy datalinken megkaphatja máshonnan...)
    WVR esetén lehet vizuálisan is azonosítani.
    U.ezt ki lehet terjeszteni AG módra is. Ha az RWR fog egy olyan jelet ami távol van ahhoz hogy az EOTS lássa vagy a radar SAR képet csinálhon róla akkor egyedül az MDF ok segítségével tudja azonosítani.
    Nem igazán hiszem hogy túl sok jelentősége lenne hogy a MDF-okat a levegőben vagy még a földön töltik fel a gépre

    Mivel az ALIS kommunikál a levegőből és az F-35 nek van műholdas kapcsolata símán el tudom képzelni hogy kaphat frissítéseket de ezt kezeld úgy mint az én véleményem. Ha van az ellenkezőjéről forrásod simán meggyőzhető vagyok.

    Arra viszont van forrás hogy a MDF-okat minden repülés előtt fel kell tölteni. lsd. ITT,
    "...All F-35 aircraft operating across the world will have to update their mission data files and their Autonomic Logistic Information System (ALIS) profiles before and after every sortie, to ensure that on-board systems are programmed with the latest available operational data and that ALIS is kept permanently informed of each aircraft’s technical status and maintenance requirements..."

    Én kizárólag azt állítom hogy a MDF ok nem a gépen tárolódnak, azokat minden repülés előtt fel kell tölteni valamint hogy ezek a fileok kritikus szerepet töltenek be az F-35 harcértékében. Azt gondolom hogy a bemutatott források alapján ezek megalapozott állítások.
     
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ez hány km/h sebességgel húzhatott át?:eek:

     
    ibanez de bobadilla likes this.
  11. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    fishbed, Terminator and emel like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A maximális engedélyezett hangsebesség alatt. Semmi extra nincs ebben.
    Az egyik ostravai repnap végén a holland F-16-os a sowról távozó emberek felett tolt egy ilyet úgy 30 méteren, az sétáló tömeg háta mögül. Így a tömeg nem hallotta, csak akkor, amikor felettük repült át. Jó sokan megijedtek. :)
     
    endre, fishbed, migfun and 1 other person like this.
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ilyet a blue angels csapat szokott csinálni :)

     
    emel and T.Csaba like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  15. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    endre and emel like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Horizon, fishbed, endre and 3 others like this.
  17. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Active Member

    fishbed, endre, therob and 4 others like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása