1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    Tehát az Arany Horda szétesése Tu-160-ok gyártásába torkollott!
     
    fip7 and dudi like this.
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Pontosan
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. boki

    boki Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A BEAST mód elég hülye konfigokat mutat be. Persze értem, az autóskártyás módszer mindig a maximumot mutatja.

    Valójában az lenne a muris, hogy ha a külső függesztésnél leveszünk 2 db 2000 fontos bombát és a helyére felmegy 2-2 db AIM-120 és a belső térben is 2 db AAM akkor lényegében egy F-15E-t kapunk. A kettővel kevesebb AAM lényegtelen, annak használatára esély viszonylag csekély. Ha meg azzal számolunk, hogy lesz az upgade és elfér a belső térben 6 db AAM vagy talán 4 db AAM + 2x JDAM, akkor teljes ekvivalencia lesz.

    4xAIM-120
    2xAIM-9X
    4xGBU-31

    Csak éppen a csapásmérő fegyverek fele a belső térben van, ami légellenállás szempontjából nagyon nem mindegy. Meg 2 db AAM is. Én a 2xAIM-9-et rá sem tenném + hatótáv még kisebb RCS.

    Mondjuk 4 db 2000 fontos cipelésének sincs sok értelme, de ezt az F-15E ráadásul asszem csak aszimmetrikusan tudja. Olyat nem, hogy egyik oldalon bomba van elől és hátul rakéta és a másikon is.
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Roni

    Roni Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Amikor megláttam a füstöt, egyből azt gondoltam hogy lezuhant az egyik holland gép is.... de szerencsére nem ez van a videón :)
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    f-35 SDB
    [​IMG]

     
    arcas likes this.
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A középsőnek totál F-35 kinézete van :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gratulálok, feleannyi géphez értelme se volt hordozót csinálni...
     
    Rotten878 and svajcibeka like this.
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Egy remek kis szosszenet arrol, hogyan hazudozik a LM ill altalaban hadiipar a valos koltsegekrol meg akkor is, amikor csokkentesrol magyaraz: https://www.defense-aerospace.com/a..._35-figures-is-a-lobbyist-stealth-tactic.html

    "Possenriede repeated the marketing language multiple times: “We have committed to drive the price of sustaining the airplane per flight hour down to $25,000 (USD) by 2025.” But when it came to long-term revenue growth, the sustainment story started to change: “We see sizable growth opportunities in sustainment.”

    The Goldman Sachs moderator wanted to know how the F-35 could become cheaper for the taxpayer while also increasing revenues for Lockheed Martin. Possenriede’s answer should be required reading for anyone who writes about military procurement:

    “We still see sustainment growing, and one point I’d make is — not many folks understand this — but that $25,000 per flight hour, that’s in 2012 dollars, and I’m not suggesting that it’s going to ramp up dramatically, but to get to 2025, the benchmark is in 2012 (US) dollars. So, we have to escalate that to some extent to get to current-year dollars and then ultimately then-year dollars. But I think with the modernization, the sparing that’s going to be required, the continued activation and the repairing, with or without a PBL concept, I think you’re going to see sustainment continue to grow.”

    Using the United States Bureau of Labor Statistics average annual rate of inflation from 2012 to 2020, one can estimate the 2025 cost per flight hour at just under $31,000 (USD) At current exchange rates, that means a cost per flight hour of over $41,000 Cdn."

    Magyaran az a sokat emlegetett "koltsegcsokkentes", a repuloido jelenlegi $35,000/orarol $25,000-re beigert csokkentese 2025 korul valojaban a 2012-es szamok hasznalata miatt $31,000/ora lesz akkor is, ha megvalosul.
    Profit mindenek elott, amint az kozismert.
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Magyar F-35-öst álmodóknak egy kiábrándító olvasmány az Ausztrál F-35-ök üzemeltetéséről.
    - ALIS szar volt - lecserélték - az utódja, az ODIN, is szar...
    - fentartási klts. x3 több mint az F-18 volt
    - 31% a bevethetőségi arány
    - az Ausztrálok arra számítanak hogy az USA vissza fogja vágni az F-35-ök darabszámát
     

Ezen oldal megosztása