Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 901
113
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
Miért, a többi európai ország nem így vette a gépeit? Aztán egy kis üzemeltetési tapasztalat után kiderült, hogy sokkal többe fog nekik kerülni az F-35 30 évre, mint gondolták. Az angolok meg nem kérik a Block4 upgrade-et, mert túl drága.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 031
37 071
113
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O

 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
3 758
17 499
113
"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O


És ez min változtat? Az F35 a Svájciak szerint 30 éves távlatban olcsóbb és jobb mint a többi induló géptípus.
Ennyi a történet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 031
37 071
113
És ez min változtat? Az F35 a Svájciak szerint 30 éves távlatban olcsóbb és jobb mint a többi induló géptípus.
Ennyi a történet.
Azon, hogy csak 10 évig lesz fix üzemeltetési költség, a tovabbi 20 év ködszurkálás, nem vállalt rá garanciát a LM. Sztem tisztességesebb lett volna 10 éves üzemeltetési költséget figyelembe venni, amit tudnak tartani.

De amit pedzegetett a kollega, @pöcshuszár , úgy jött ki ez a költség, hogy lényegesen magasabb lesz a szimulátoros repülés, mint a valós levegőben töltött idő a többi gephez képest.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.
 

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 634
6 007
113
Azon, hogy csak 10 évig lesz fix üzemeltetési költség, a tovabbi 20 év ködszurkálás, nem vállalt rá garanciát a LM. Sztem tisztességesebb lett volna 10 éves üzemeltetési költséget figyelembe venni, amit tudnak tartani.

De amit pedzegetett a kollega, @pöcshuszár , úgy jött ki ez a költség, hogy lényegesen magasabb lesz a szimulátoros repülés, mint a valós levegőben töltött idő a többi gephez képest.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.
milyen lenne 20-30 ev mulva a tobbi gep uzemeltetes koltsege?
az f35 akor is lehet gyartva lesz, de ami biztos repulni fog az amcsiknal is , meg sok masik helyen is. A tobbi gepre, 25 ev mulva mar nem vagyok ebben annyira biztos.

biztosan lesz rendes alkatresz gyartas 20 ev mulva is a masik gepekre? vagy majd jo dragan kell venni a majd egyre jobban fogyo, de mar nem gyartott alkatreszeket amik valahol vmi magacinban alnak tartaleknak mert mar egy ideje befejezodott a gyartasuk?

ha svajc a TELJES koltseget szamolta, 30 even at (nem a mostani viszonyokat), miert nem lehetne hinni nekik amikor azt mondjak hogy hosszu tavra a f35 olcsobb?

amugy meg, ha valaki 30 evre gondol, es van egy csomo penze is, valahogy nem jo otlettnek tunik bevasaroloni 4.gen gepekbol, amikor a fejlodes miatt, ezek akor mar total elavultak lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and bel

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 634
6 007
113
Ahogy fent valaki irta, ha a svajcnak a szamitasa szerint az f35 olcsobb, akor ne mar az itteni fotel harcosok, kvazi szakertok akik meg a katonasagot is csak kepeken lattak, magyarazak el nekik hogy hulyek es valoban gripent kellet volna venniuk.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
8 928
11 323
113
Ahogy fent valaki irta, ha a svajcnak a szamitasa szerint az f35 olcsobb, akor ne mar az itteni fotel harcosok, kvazi szakertok akik meg a katonasagot is csak kepeken lattak, magyarazak el nekik hogy hulyek es valoban gripent kellet volna venniuk.
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
 

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 634
6 007
113
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
te beszelsz a komentekrol?
hat en mar a helyedbe, szegyenbol annyi hulyeseg utan amiket itt leirtal, behuzodnak vmi barlangba es ki nem jonnek onnan :D

de tudom, neked nincs szegyen erzeted, es pofatlanul nyomod a hulyesegeidet tovabb is. jolvan, nem vagyunk egyformak, van aki ilyen mint te, es azt el kell fogadni :p


amugy, de birom az ilyen vadasz meseket, neztem jo meszirol a masik orszagban mi tortenik es ugy lovoldoztunk mint a komandosok :rolleyes:
eszem megal, ismerve a forumi palyafutasod, gyanitom hogy ebbol amit leirtal fele sem igaz (ex szerb katonankent, vannak tapasztalataim a hasonlo vadaszmesekel).
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 116
45 628
113
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
És ennek mi köze van a témához?
De hát megszoktam ezt a tempót, amikor a YT-n kioszt valami vén fasz, hogy a MiG-21BIsz sokkal jobb volt, mint az F-16A, ő már csak tudja, mert volt sorkatona...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 287
29 855
113
Ausztrál F-35A rosszidős demója, alacsony felhőalapnál.


A manővereket az USAF F-35A demo team-tól vették, de sajátos sorrendben, továbbá hiányoznak a függőleges figurák, mert az most nem fért bele.
De kárpótlásul a végén a kifogyasztott géppel a pilóta - kihasználva a hirtelen támadt szabad kék eget - a látványos pirotechnikai attrakciót egy energikus (és zajos) utánégetős ugrással egészíti ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 901
113

Google fordítóval:

"Jörgensen: Mint azt talán tudhatjátok, részt vettem az első dán F-35-ös átadási ünnepségén. Hadd mondjam el nagyon egyértelműen: Teljes mértékben bízunk az F-35 programban. És teljes mértékben bízunk a Közös Programiroda (JPO) által a program irányításában tanúsított vezetésben. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen nagyságrendű program számos kihívással fog szembesülni, mind a fejlesztési szakaszban, mind a gyártási és fenntartási szakaszban, és ez csak természetes. Hasonló tapasztalatokat szereztünk az F-16 programmal kapcsolatban. Ma már több mint 40 éves tapasztalattal rendelkezünk az F-16 programról, és ez is hasonló lesz: voltak olyan kihívások, amelyekre nagyon professzionális módon kellett válaszolni. Ezért vagyunk biztosak abban, hogy egy ilyen megközelítéssel az F-35 program kihívásai is megoldhatók, beleértve a költségeket is, amikor a program fenntartási részéről van szó. Bízunk benne, hogy megfelelő megoldásokat találnak."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 050
1 324
113
Mi a különbség az F-35B és a C között? Van valahol esetleg egy összehasonlítás róluk?
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 050
1 324
113
A nafta és a bomba mérete között van csak különbség, cserébe a kifutó pálya hosszáért.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 031
37 071
113
Tudom érzékeny a téma. F-35 üzemeltetési költségei. Tudom már igy is a legolcsóbb, de jó hír, a Smith féle xarrágók számára o_O, még olcsóbb lesz!! :cool:


Adam Smith, a Fegyveres Szolgáltatások Bizottságának elnöke az 5. generációs F-35 repülőgépeket gyártó Lockheed Martint és más szállítókat bírálta e vadászgépek túlzott életciklus-költségei miatt.
..
repülés óránkénti ára ( 38 000 dollár) Smith szerint aránytalanul magas összeg.
...
Ez a jövőnk része, de a hatékonyság biztosítása érdekében ellenőriznünk kell ezeket a költségeket, és meg kell találnunk a megfelelő ösztönzők módját, ami nem csak a Lockheed számára szól"
...
Az LM szerint az említett repülési óránkénti költségeket 44% -kal csökkenti 2015-től, és feltételezi, hogy az elkövetkező 5 évben további 40% -kal csökken.