SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Még egy érdekes történet:
http://totalcar.hu/belsoseg/2015/12/24/igy_ment_lassan_a_vilag_leggyorsabbja/?cp=1#comments

Egy ki korrekció ehhez a címhez: az aerodinamikai elven működő repülőgépek közül nem az SR-71 volt "a világ leggyorsabbja", hanem az X-15. Hivatalos világrekordot azért nem ismertek el számára, mert nem tudott saját erőből felszállni. Az ICAO-nál ez követelmény lett volna a világrekord hivatalos elismeréséhez, de attól még az X-15 volt a leggyorsabb ember vezette repülőgép.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 336
10 666
113
Ma a kezembe került az Aeromagazin 2004/4. száma.
Abban van egy cikk - pontosabban kettő is - Szekeres Gábor tollából "A mítoszok repülőgépe" címmel a 30-33. oldalon a MiG-25-ről.
S van benne egy idézet is " napvilágra került amerikai vizsgálati anyagból" - sajnos eredeti forrás megjelölése nélkül.

"Kiszolgálás szempontjából igénytelen. Nincs szükség különleges védelmet biztosító hangárokra, egyszerű a műszaki kiszolgálása, és tábori repülőterekről is különösebb gond nélkül üzemeltethető.
Hagyományos üzemanyagot használ. Fontos szempont, hogy átlagos képességű pilóták is repülhetnek rajta.
Mindezek az amerikai SR-71-es esetében pont fordítva érvényesek."

Ha ez tényleg így volt, akkor ez a valamit valamiért tipikus esete.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 303
54 684
113
YF-12
yf12cutaway.gif

Link: https://sobchak.files.wordpress.com/2009/11/yf12cutaway.gif

Talán ez is elfér itt. Burán űrsikló:
Buran_Spacecraft_Cutaway_View.jpg

Link: http://avionale.com/wp-content/uploads/2014/12/Buran_Spacecraft_Cutaway_View.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
Az SR-71 hajtóművének felépítése és működésre.
https://www.youtube.com/watch?v=F3ao5SCedIk
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Lockheed Martin bejelentette hogy megépítik a Mach 6 sebességű felderítőgép - hívjuk SR-72-nek - a tech demó gépét.
http://aviationweek.com/defense/sku...m=email&elq2=89a1971b73414bebac8b73d060c504fb
A cég szerint ezt a Skunk Works-nél az elmúlt húsz évben elvégzett munka teszi lehetővé (lehet hogy mégis csak volt valami Aurora program?)
A tech demó gépet FRV-nek (flight research vehicle) hívják és F-22 méretű lesz. A hajtóműve már az SR-72 hajtómű technológiájának megfelelő kombinált ciklusú hajtómű lesz.(egy hagyományos gázturbinát kombinálnak scramjet hajtóművel)
Gondolom egy ilyen hajtómű valahogy így nézhet ki:
PUB_Vulcan_Combined_Cycle_Technologies_lg.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed