1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed SR-71 Blackbird

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. jani22

    jani22 Well-Known Member

    A teleobjektív zsúfoló hatását mellégondoltad és fejben bejött oldalról is?
     
  2. wankel

    wankel Well-Known Member

  3. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    A jobb oldali "gyorshajtó" nem egy YF-12-es?
     
    misinator, fishbed and endre like this.
  4. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    De az.
     
    wankel likes this.
  5. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    De, a másik pedig egy SR-71A feltehetően (van "faroknyúlványa", ami az A-12 és az YF-12-nek nem volt).
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Röviden mi van benne:
    • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
    • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
    • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
    • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
    • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
    • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
    • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
    • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
    • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
    • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
    • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
    • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

    Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
    (40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

    Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
     
    Horizon, ozymandias, wankel and 9 others like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
     
    fishbed likes this.
  9. misinator

    misinator Well-Known Member

    Részemről megköszönném.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy reptéren (Sacramento, ha jól értem) csinált 82/83 táján egy low passt a pilóta SR-71-gyel. Évekkel később egy dögös légiirányítót vittek el repülésre (megvolt ez a joguk, hogy utazzanak a pilótafülke lehajtható ülésén). A másik pilóta végig flörtölt vele. A beszélgetés közben derült ki, hogy a nő pont ott volt akkor a toronyban, amikor a pilóta megcsinálta az áthúzást. Elmondása szerint az utasok többsége halálra rémült volt aki hasragvágta magát a terminálban. :)

    A leghosszabb repülés a két elbeszélőtől 7 és 11 óra volt, de ehhez jött még a be és kiöltözés, az utóbbi esetben 14 órát volt rajta a túlnyomásos ruha.
     
    wankel, fishbed and fip7 like this.
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Én szívesen olvasom. :)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A pilot interview csatornán több F-14-eshez kapcsolódó anyag lesz. Legközelebb azt hallgatom végig és foglalom majd össze. Legalábbis ez a terv.
     
    Pocok75, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  13. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    USAF Lockheed YF-12A elfogóvadász, reg. FX-934 (60-6934, msn 1001).
     
    fishbed and fip7 like this.
  14. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    http://sr71.com/pg010.htm

    Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem :)
     
    fishbed and molnibalage like this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Joseph Vida, alias Vida József.

    Idézet a jetplnaes.blog.hu-ról:

    "...Vida József alezredes ugyanis magyar származású volt kiválóan beszélte anyanyelvét, mellékesen ő volt az akinek a legtöbb, 1392,7 repült órája volt a típuson..."
     
    fishbed and fip7 like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ugyanazzal a pilótával. Még nem volt időm megnézni.
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. wankel

    wankel Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Akkor nem legenda.
     

Ezen oldal megosztása