SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

Nagyobbacska:

Lockheed_SR-71_Blackbird.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
 
A Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egy reptéren (Sacramento, ha jól értem) csinált 82/83 táján egy low passt a pilóta SR-71-gyel. Évekkel később egy dögös légiirányítót vittek el repülésre (megvolt ez a joguk, hogy utazzanak a pilótafülke lehajtható ülésén). A másik pilóta végig flörtölt vele. A beszélgetés közben derült ki, hogy a nő pont ott volt akkor a toronyban, amikor a pilóta megcsinálta az áthúzást. Elmondása szerint az utasok többsége halálra rémült volt aki hasragvágta magát a terminálban. :)

A leghosszabb repülés a két elbeszélőtől 7 és 11 óra volt, de ehhez jött még a be és kiöltözés, az utóbbi esetben 14 órát volt rajta a túlnyomásos ruha.
 
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?

Én szívesen olvasom. :)
 
A Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
http://sr71.com/pg010.htm

Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem :)
 
http://sr71.com/pg010.htm

Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem :)

Joseph Vida, alias Vida József.

Idézet a jetplnaes.blog.hu-ról:

"...Vida József alezredes ugyanis magyar származású volt kiválóan beszélte anyanyelvét, mellékesen ő volt az akinek a legtöbb, 1392,7 repült órája volt a típuson..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
Ugyanazzal a pilótával. Még nem volt időm megnézni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.