SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 653
26 831
113
Nagyobbacska:

Lockheed_SR-71_Blackbird.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
 
M

molnibalage

Guest
A Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Egy reptéren (Sacramento, ha jól értem) csinált 82/83 táján egy low passt a pilóta SR-71-gyel. Évekkel később egy dögös légiirányítót vittek el repülésre (megvolt ez a joguk, hogy utazzanak a pilótafülke lehajtható ülésén). A másik pilóta végig flörtölt vele. A beszélgetés közben derült ki, hogy a nő pont ott volt akkor a toronyban, amikor a pilóta megcsinálta az áthúzást. Elmondása szerint az utasok többsége halálra rémült volt aki hasragvágta magát a terminálban. :)

A leghosszabb repülés a két elbeszélőtől 7 és 11 óra volt, de ehhez jött még a be és kiöltözés, az utóbbi esetben 14 órát volt rajta a túlnyomásos ruha.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 794
113
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?

Én szívesen olvasom. :)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 033
113
A Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
http://sr71.com/pg010.htm

Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
http://sr71.com/pg010.htm

Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem :)

Joseph Vida, alias Vida József.

Idézet a jetplnaes.blog.hu-ról:

"...Vida József alezredes ugyanis magyar származású volt kiválóan beszélte anyanyelvét, mellékesen ő volt az akinek a legtöbb, 1392,7 repült órája volt a típuson..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
Röviden mi van benne:
  • Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
  • Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar. :)
  • Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
  • A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
  • Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
  • Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
  • M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
  • A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
  • Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
  • Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
  • Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
  • Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.

Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)

Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
Ugyanazzal a pilótával. Még nem volt időm megnézni.