Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyon jó kép. Az ember sokkal kisebbnek gondolná a gépet. Iszonyatosan nagy felülete van.
De az.
A jobb oldali "gyorshajtó" nem egy YF-12-es?
A jobb oldali "gyorshajtó" nem egy YF-12-es?
Röviden mi van benne:
Röviden mi van benne:
- Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
- Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar.
- Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
- A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
- Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
- Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
- M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
- A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
- Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
- Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
- Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
- Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.
Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)
Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?
A pilot interview csatornán több F-14-eshez kapcsolódó anyag lesz. Legközelebb azt hallgatom végig és foglalom majd össze. Legalábbis ez a terv.Én szívesen olvasom.
http://sr71.com/pg010.htmA Lockheed osztogatott kitűzőket a 300, 600 és 900/1000 (?)-dik repült óra után. Ez utóbbit nagyon kevés ember kapta meg, az egyik ember a videóban az egyik, ő repülte a legtöbb órát éles bevetésen a géppel, 1092 órát.
http://sr71.com/pg010.htm
Az oldal szerint egy magyar származású emberke volt (rémlett az egyik Aranysasból a kép, meg vele a képaláírás, gyorsan megkerestem
Ugyanazzal a pilótával. Még nem volt időm megnézni.Röviden mi van benne:
- Programba bekerülés. Inkább óraszámot, mint típust nézték a képességek mellett. Volt F-4-től kezdve B-52 pilótás múlttal pilóta/navigátor. Egy idő után igyekeztek azonos típusról pilótát és navigátort párosítani, de Vietnám alatt emberhiány volt.
- Vicces történet, hogy két teljesen azonos nevű SR-71-en szolgáló ember (Kim Collins) és egy időben is szolgáltak és mindkettő ezredes volt. Az első találkozáskor / beszélgetéskor az egyikkel találkozott a fickó, telefonon meg a következő lépés előtt a másikat adták neki telefonon abből volt egy kis zavar.
- Az egyik mesélő Japánban repült és megkérdezte az SR-71-es felvételiztető (wing pk. vagy pk, helyettes volt), hogy hogyan repült az ő wing pk-ja. Ő polkorrekten annyit mondott, hogy 'a repülés mellett sok teendője van a pk. úrnak'. A felvételiztető mosolygott, hogy az ő keze alatt kapott szárnyakat és anno majdnem kizúgott, ezek szerint azóta sem fejlődött sokat.
- A bekerülés után meglepően sokan az SR-71 légitankolásnál zúgtak ki, mert az SR-71-ből nem lehetett felfelé kilátni és a nagy állásszög miatt nagyon más volt a vadászpilótáknak a történet.
- Amikor KC-10-re álltak át KC-135-ről, akkor kezdetben nehéz volt megszokni a méreteket. Erre a KC-10 boomr operátora előre felhívta figyelmüket. Az első tankoláskor pre contact helyzetben mentek - gondolták a pilóták - aztán vártak. Vártak. Majd szólt a boom operátor, hogy "gyerek közelebb". (Hátrébb voltak, a nagyobb fesztáv miatt azt hitték már elég közel vannak.)
- Nagyon sok szimulátoros gyakorlat volt még a képzés befejezése után és végén is. 200 óra szimulátor és 100 óra kétüléses gép után mehettek csak éles bevetésre először.
- M2.8 és M3.0 között akkor különbség volt a gép üzeme között, hogy éles választóvonal volt a kiképzésben. M3.3. fölé soha nem mentek.
- A gépnak volt radarja, de csakis egy célra volt alkalmas, SAR térkép készítésre, még időjárás radarnak sem lehetett használni.
- Az egyikük repült Yeagerrel és még '70-es években is olyan jól látott az öreg, hogy 20+ mérföldről szabad szemmel már látta a tankert.
- Korea mellett is repültek és szarkasztikusan megjegyzik, hogy "még kikkel is szórakozunk mind a mai napig?". Amit még említenek, hogy a kiszámíthatatlanságuk miatt nem szerették az é-kakait. Nemzetközi légtrében repülve indítottak rájuk rakétát, 3 db-ot. Egyikről nem vált le a gyorsító, a másik állványon robbant fel, a harmadik mellément kb, 1-1,5 mérfölddel. Az esetet rádión nem jelentették, csak leszállás után. (Szokás volt rádión jelenteni.) Mikor leszálltak és közölték mi volt, akkor a pk. csak annyit mondott, hogy "az irodámban, most rögtön."
- Az SR-71 rendszerei meg tudták mondani (érdekelne hogyan...), hogy a rakéta reagált-e az RPK jelekre vagy sem.
- Az elmondásuk alapján mintha angle deception jamming zavarásról beszélnének a '70-es években. --->Három pont rávezetés ---> esélye sem volt a Dvina/Volhovnak nagyon.
Ez kb. az első 35 perc aztán kérdések jöttek és abból további sztorik.
(40-60k láb között volt a legdurvább a katapultálás sebességtől függően.)
Legyen ezentúl mindig ilyen részletes mini cikk szerű összefoglaló hosszú videóknál?