Annyira nem bánják, hogy ha beindult volna a helyi K2, az Altay, akkor már selejtezték volna a Leopárdot.
Nem véletlen, hogy a németek export tilalomra rakták a K2 motorját és sebességváltóját.
A lengyelek se bánják a leopárdot, csak éppen a T-72 származékokkal együtt akarják kidobni őket és M1+K2-es vegyes flottát létrehozni helyettük.
Hosszabb távon én az M1-ben, főleg az új változatban sokkal nagyobb potenciált látok, mint a német vasban.
A Leopárd 2A7 nem rossz tank jelenleg, de az ár/érték aránya, és a németek termék támogatása egy vicc.
A KF51 szintén röhej.
Az EMBT igazából menne a franciáknak tök egyedül is, Leclerc alvázon, de a politika belenyomja őket a németekkel való értelmet együttműködésbe. Majd ez a projekt is beszarik, mint minden összerurópai bohóckodás, aztán az EMBT-ből valamilyen Leclerc lesz máról holnapra. Úgy gondolom.
Az M1 Abrams új változata viszont valódi műszaki előrelépés, és szerintem még bőven nem a projekt vége. Könnyen lehet ebből 10 éven belül nyugati standard harckocsi, akár valamilyen (130/140 mm-s) európai löveggel a későbbiekben.
Az angolok Challenger 3 nyomorultságát nem is értem XD Újabb felelőtlen pénzelszórása az adófizetők pénzének. És ismét a legszarabb nyugati tank tulajdonosai lesznek pár éven belül, stabilan őrizve ezen helyüket.
Vettek volna M1A1-et használtan, mint a lengyelek, nem lenne semmi gondjuk egy darabig. A Challengereket meg oda kellet volna dobni ukrajnának. Célszerű megsemmisítési program lett volna