Magazinok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 103
9 386
113
Haditechnikával foglalkozó nyomtatott sajtótermékek topicja
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
(Akartam külön témát nyitni a Magazinok-on belül az Aranysasnak, de nem lehet. A szerkesztők közül valaki létre tudná hozni? )

 

Legyen itt egy hely, ahol az Aranysasban megjelent írásokról tudunk beszélgetni. Lehet hogy néha még az Aranysas cikkek szerzői is beszállnak :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
<div>
Megjelent az Aranysas áprilisi száma.

 

A 2013/4 tartalomjegyzéke:


http://www.aranysas.hu/friss.php

 

Teljes cikk:
 
Megszokott helyszín - Újra Gripenek a Red Flagen
 
http://www.aranysas.hu/cikk_megszokott%20helyszin.php
 
 
 
Férfias játékok - A pilóta is emberből van
 
http://www.aranysas.hu/cikk_ferfias_jatekok.php
 
</div>
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
Megjelent az Aranysas májusi száma.

 

cimlap_1305.jpg


 

A 2013/5 tartalomjegyzéke:

http://www.aranysas.hu/friss.php

 

Teljes cikkek a honlapon:

VIHARMADARAK - 60 éves a Thunderbirds

 

GRIFFMADÁRKRÓNIKA - A rendszeresítés - 1. rész

 

Májusi hátterek:

http://www.aranysas.hu/hatterek.php

 

A lengyel MiG-29-esekről szóló cikket is érdemes elolvasni.
 

dirtdiver

New Member
2013. május 31.
1
0
1
Sziasztok!

 

Van kb másfél évnyi régi aranysasom. Tudtok valakit akinek le lehet passzolni ingyen? 4-5 szám duplikáltan is megvan, kb 2013 márciustól visszafelé másfél évig vannak. Sajnálnám szelektív hulladékba vinni, viszont a helyet is nagyon foglalja :(

Budapest, 13. kerület környékén lehet átvenni.

 

Köszi!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
Megjelent az Aranysas augusztusi száma. (2013.07.26-án.)

cimlap_1308.jpg



A 2013/8 tartalomjegyzéke:

http://www.aranysas.hu/friss.php



Teljes cikkek a honlapon:

http://www.aranysas.hu/cikk_orosz_vitezek.php

http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_4.php




Új háttérképek:

http://www.aranysas.hu/hatterek.php
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
<b>Haditechnika 2013/4</b>

Ez a szám kicsit sajátosra sikeredett, mivel minden cikke a repüléshez köthető. Személy szerint ez engem egy kicsit zavar, mivel így ebbe a hónapban három repülős újság is megjelent, ugyan akkor a haditechnika egyéb ágai felől érdeklődők hoppon maradtak.

<b>Tartalom (nem pontosak a címek, de tartalmukat szerintem lefedi):</b>

-A bázisparancsnok - A cikk az egykori kecskeméti bázisparancsnokot Kilián Nándor ddtbk-ot mutatja be. Először kicsit idegenkedtem a cikktől, kicsit túl korainak éreztem hogy már most piedesztára emelik, de végül is kellemesen csalódtam, nekem tetszett az írás attól eltekintve, hogy szerintem valamilyen szerkesztési okból a végén kimaradt legalább egy bekezdés.

-Magyar repülőgépgyártás 1920-1944 - igazából egy összefoglaló cikk túl sokk újdonságot nem tartalmaz, de aki nem ismeri a témát annak érdekes lehet. Sok adatot található benne, sajnos néha a táblázatok és a szöveges részek ellentmondanak egymásnak.

-A BAe-146 (I) -érdemes elolvasni, nagyon jól leírja a gép megszületéséig vezető hosszú és girbe-gurba utat. Igazából engem ez a cikk csak megerősített, hogy a MH céljaira teljesen alkalmatlan a gép.

-A cseh repülőgépipar - eredetileg nem sokat néztem ki a cikkből, de nagyon kellemesen csalódtam, igen érdekes és sok érdekes adalékot tartalmaz.

-JAS-39 Gripen - Hát egy kötelező marketing cikk, el lehet olvasni de túl sok újdonságot nem tartalmaz.

-Magyar robotrepülőgépek -Hát ha az előző marketing volt akkor ez a cikk sokszorosan az. Ráadásul a szerző attól gondolják szakszerűnek a cikket, hogy lépten-nyomon idegen szavakat kevernek az írásába. Kicsit komikus, hogy egy magyar gépnél, amit egyenlőre csak a MH vett meg a magyar üzemmódoknál odaírja azok angolul megfelelőjét. De az írás hemzseg olyan mondatoktól, mint pl: "Az MRVP olyan komplex irányítási, szállítási platform..." Nem tudom ki hogy van vele, de én sajnálom, ogy egyesek attól hiszik szakszerűnek magukat, hogy elfelejtenek magyarul.

-HM Légijármű javító üzem - a cikk egy összefoglalója a KöRü történetének és a jelenlegi tevékenységének. Az írás apró szépséghibája hogy a szerzők az irodalomjegyzék szerint, gyakorlatilag saját korábbi írásaikból ollózták össze, de ez számomra nem volt gond, hiszen azokat nem olvastam.

-Mi-17 - hát tudott a szerző nekem újat mondani, direkt kerestem benne a hibát, hogy mibe tudok belekötni, de tévedést nem találtam, maximum egy apró hiányosságot a csörlő leírásánál.

-Kecskeméti reptér története - egy általános összefoglalása a szerző e témában megjelent könyvének. Az író szokásától eltérően nem annyira száraz, mint a korábbi írásai.

-MiG-21- Hajdú Tibor taszári berepülőpilóta visszaemlékezése igen érdekes és mond újat a típusról, a szám talán legjobb cikke.

-MiG-21 - Kositzky Attila visszaemlékezése a típusról, nekem sokkal jobban tetszett, mint az AS-ben megjelent írásai.

(mindkét MiG cikk igen informatív, sok apró adalékot tartalmaz)

-Héják a keleti-fronton - Bubu folytatta a héjákat feldolgozó cikksorozatát, a korábban megszokott, magas színvonalon. A cikk az első bevetések mellett egy-egy gép egyéni sorsát és festésének változását is bemutatja. Minden képen érdemes elolvasni, Hajdú cikke mellett a másik kiemelendő.

-Ju 88 bombázók jelzései - egy rövid cikk az ismert (bár nem biztos, hogy mindenki ezen a néven ismeri) repüléstörténész tollából. Igazából csak szakbarbároknak, de a van benne egy nagyon jópofa fotó.

-Me 210 - Igen tartalmas cikk, bár egy a témában jobba otthon lévő barátom szerint vannak benne apró tévedések (miben nincsenek?). Ebből az írásból a gyártás kialakulásának hátterét, és a gép műszaki adatait ismerhetjük meg, eltekintve a képaláírások alatt és a bevezetőben megemlített néhány bevetés vázlatos ismertetésétől. Sajnos ezek a leírásokat csak a gép sikeres bevetéseiből válogatták, ezért a kevésbé tájékozott olvasóban lehet, hogy kicsit egyoldalú kép alakulhat ki, de remélem, majd a második rész, mind ezeket a bevetéseket, mind a kevésbé sikereseket is leírja és elemzi bemutva a siker és a kudarc okait.

-He 46 - Egy rövid cikk, amellett, hogy a makettezőknek szól igen sok érdekességet is tartalmaz, a géppel és magyarországi alkalmazásával kapcsolatban. Rövidsége ellenére nekem nagyon tetszett az írás.

TG
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
<b>Haditechnika 2013/4</b>

Ez a szám kicsit sajátosra sikeredett, mivel minden cikke a repüléshez köthető.

-Mi-17 - ...maximum egy apró hiányosságot a csörlő leírásánál.

TG

- Ha jól tudom a repülőnap miatt lett ilyen a szám.
- Milyen apró hiányosságot találtál?

üdv
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Az LPG-2-nél felróttad a megbízhatatlanságát, de nem említetted, hogy az LPG-150-nel ellentétben alkalmas volt belső csörlésre (pl teher behúzására rámpán) és akár kézi működtetésre is (akár csigasorral).

Az LPG-2-es beépítésénél igazából szerintem a kötelet a törzsből kivezető ferdére vágott cső beépítésénél kellett vigyázni, hogy annak falához ne érjen a kötél, illetve, ahogy a technológia is írta időnként meg kellett kenni a kötelet NK-8-cal (már ha jól emlékszem a medvesz@r típusára).

TG
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
De persze mondhatod (joggal), hogy annyi minden mást is meg lehetett volna még említeni. Ez részemről semmi más, mint kukacoskodás, de mint írtam, kerestem, hogy mibe köthetek bele, és csak ennyit találtam ;). Minden esetre, bizonyos dolgokat az új csörlő nem tudott a régivel szemben.

TG
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Az LPG-2-nél felróttad a megbízhatatlanságát, de nem említetted, hogy az LPG-150-nel ellentétben alkalmas volt belső csörlésre (pl teher behúzására rámpán) és akár kézi működtetésre is (akár csigasorral).

Az LPG-2-es beépítésénél igazából szerintem a kötelet a törzsből kivezető ferdére vágott cső beépítésénél kellett vigyázni, hogy annak falához ne érjen a kötél, illetve, ahogy a technológia is írta időnként meg kellett kenni a kötelet NK-8-cal (már ha jól emlékszem a medvesz@r típusára).

TG

A cikk a Mi-17-ről szól, persze, hogy nem boncolgattam a Mi-8-as csörlőjét, cak a csere okát említettem...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
Megjelent az Aranysas szeptemberi száma. (2013.08.30-án.)

cimlap_1309.jpg




A 2013/9 tartalomjegyzéke:

http://www.aranysas.hu/friss.php



Teljes cikkek a honlapon:

Hosszú szolgálat, méltó elköszönés
http://www.aranysas.hu/cikk_phantasztikus_bucsu.php




Új háttérképek:

http://www.aranysas.hu/hatterek.php
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 859
80 393
113
Megjelent az Aranysas októberi száma.

cimlap_1310.jpg




A 2013/10 tartalomjegyzéke:

http://www.aranysas.hu/friss.php



Teljes cikkek a honlapon:

Fáklyaforduló - Amikor a fehér füst színesíti a látványt...
http://www.aranysas.hu/cikk_faklyafordulo.php


Halálos gyakorlórepülés - A feláldozott bombázógép
http://www.aranysas.hu/cikk_halalos_gyakorlorepules.php




Új háttérképek:

http://www.aranysas.hu/hatterek.php